Connect with us

טלוויזיה

בנימין נתניהו יבין שערוץ 14, ינון מגל והפטריוטים יובילו לנפילתו

Published

on




אמש שוב ראינו את ראש הממשלה מתייצב בפעם השלישית, בערוץ 14, רק בשונה מהפעמים הקודמות הוא נטש את ברדוגו ועבר למגיש הפטריוטים ינון מגל. ושוב, זה לא היה ראיון עיתונאי ונראה כמו פגישת מעריץ נלהב עם נתניהו. שאלות רכות, מחמאות בתחפושת, אפס עימות אמיתי. כל שאלה או הערה שזרק מגל לחלל האוויר רק הרימה לנתניהו, בלי לבחון, לחקור, בלי לערער, בלי לייצג אפילו שמץ משאלות שבאמת מעניינות את הציבור.

בין הדברים שבלטו בשיח בין השניים הייתה ההחלטה לתקוף באיראן, שהתקבלה סופית כך על פי ראש הממשלה, רק לפני שבועיים. וינון מגל, שעסק רוב הזמן ב'ראיון' בשטנה נגד מתחרים בערוצים אחרים בלשון בוטה ומבזה ומעוררת אנטגוניזם, כמו גם בניסיון לערער את מעמדם של יריביו הפוליטיים, כמובן לא טרח לשאול את השאלה המתבקשת שכל בר דעת היה שואל, למה דווקא עכשיו, הרי לפני שבועיים הייתה הממשלה על סף פירוק בגלל אולטימטום שהציבו החרדים. האם ההחלטה הזו חוץ ממבצע ביטחוני — הייתה גם מהלך פוליטי להישרדות?

אחד המסרים הבולטים שניסה להעביר נתניהו בראיון, שכעת אחרי ההחלטה שלו לתקוף באיראן, כולם צריכים להתאחד תחת המטרה המשותפת, העם הנפלא שלנו, שמאל ימין וכל אזרח בישראל, אבל אין מסר שיכול להישמע פחות אמין ומגוחך מלדרוש מהעם איחוד, כשאתה ממשיך להחרים את כל גופי התקשורת שלא מהדהדים אותך. איפה ערוץ 12 ערוץ החדשות המוביל בישראל? איפה I24NEWS? רשת 13, כאן 11? איפה פאנלים עיתונאיים אמיתיים שיש בהם גם מבקרים, שמחויבים לאתיקה עיתונאית ולאמת דיברתי, אם אתה באמת ראש ממשלה של כולם, תתייצב מול כולם. לא רק מול מי שמלטף אותך באולפן. דמיינו את נתניהו יושב מול יונית לוי, לראיון אמיתי עם שאלות של ממש, אני בטוחה שהוא היה מחזיר אליו לא מעט מהמצביעים שנטשו אותו כבר מזמן.

יונית לוי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
יונית לוי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

וזה לא רק עניין של בחירה עיתונאית – זו בחירה פוליטית ומטופשת. נתניהו קיבל כעת את הזדמנות חייו, העם מוכן ורוצה להקשיב לו אבל הוא בוחר שוב ושוב לדבר רק אל הבייס שלו, אותו ציבור שמזדהה איתו באופן מוחלט ועיוור וצורך את ערוץ 14. ראש הממשלה מחרים יותר ממחצית מהציבור בישראל, אבל באותה נשימה קורא לאחדות של העם. דווקא עכשיו, כשיש לו מנוע רציני להתפאר בו — ההחלטה האמיצה לתקוף באיראן, החלטה שלא כל מנהיג בעולם היה מקבל — הוא קיבל מקפצה למנף את מעמדו ולתקן את המוניטין שאבד, אבל הוא שוב בורח לאזור הנוחות, שהופך מבלי שיבין להיות הרסני עבורו.

ההחלטה לתקוף באיראן גדולה ככל שתהיה, הרי לא מתקבלת לבד, מאחוריה עומדים טובי המוחות של מערכת הביטחון, שרובם מסתייגים ממדיניותו של נתניהו – ועדיין פעלו יחד למען אותה מטרה לאומית. דווקא עכשיו כשניתנה לנתניהו הזדמנות להרים את הראש מאז טבח ה-7 באוקטובר, ולדבר כמו מנהיג לאומי לכלל אזרחי המדינה, לחזור להיות המנהיג שזכרנו שהוא מסוגל להיות, הוא שוב בחר להתחבא כמו פחדן ולהתראיין רק לשופר הקבוע שלו, שמייצג את הבייס שלו.

וכך יוצא שערוץ 14 רוצה לברך – ויוצא מקלל. האנטגוניזם שערוץ 14 מעורר בקרב הציבור בגלל דברי השטנה והדיבה נגד המתחרים, רק מרחיקים את העם יותר ויותר מנתניהו. הערוץ שמשמש השופר הראשי של רוה"מ, הפך מאז הקמתו מערוץ חדשות לכלי פילוג והסתה נגד כל גוף תקשורת ומתחרה פוליטי שלא מתיישר עם הקו כשהכניס לז'רגון מושגים מטונפים כמו ערוצי תבהלה ואל ג'זירה לערוצים מקצועיים, ראויים ומכובדים. זה ערוץ שבשם התמיכה בנתניהו גורם לו את הנזק הגדול ביותר — כי הוא מצייר את נתניהו כחלש ומבודד, כמי שזקוק למגן ולא מסוגל להתמודד עם ביקורת. ובסוף? הוא זה שגם יביא למפלתו.

בנימין נתניהו מתראיין אצל ינון מגל בפטריוטים בערוץ 14 (צילום: צילום מסך ערוץ 14)
בנימין נתניהו מתראיין אצל ינון מגל בפטריוטים בערוץ 14 (צילום: צילום מסך ערוץ 14)

העוינות לנתניהו מעולם לא הייתה גדולה יותר מאז שהערוץ הצטרף לזירת התקשורת. ביום שנתניהו יבין שהוא נראה במיטבו דווקא כשמאתגרים אותו. במסיבות עיתונאים אמיתיות, מול עיתונאים מכל הקשת, כמו במסיבת העיתונאים האחרונה בה השיב לכלל העיתונאים, דווקא אז הוא מפגין ביטחון, ובזה הוא מצטיין, גם אם לעיתים מתפלקים לו שקרים או אי דיוקים. דווקא אז הציבור נוטה להתרשם ממנו יותר מתמיד. אז למה הוא שוב ושוב בוחר בסביבה סטרילית שמייצרת עבורו אנטגוניזם במקום תמיכה? דווקא עכשיו כשיש לו מנוע לדהור איתו קדימה הוא שוב מתחבא כמו פחדן, וזה אותו האמיץ שבחר להילחם עם ציר הרשע איראן, אבל חושש מעיתונאים וגופי תקשורת מבקרים, הוא באמת לא מבין שזה מצטייר רע או שפשוט יועציו השתלטו לו על כל חלקה טובה.

ראש הממשלה אמש בראיון נראה זחוח יותר מתמיד, והמשיך במסרים של אני ואני מבלי לציין שכל האני הזה לא היה קיים אילולא הטכנולוגיה האדירה של מיטב המוחות שעמלו שנים על גבי שנים במיוחד לפרק הזה בהיסטוריה שלנו. למרות האנטגוניזם שהראיון הזה עורר, ובזמן שמגל ניסה לקחת אותו למקומות נמוכים של טינוף על מתחרים, ייאמר לזכותו של רוה"מ שדווקא שמר על ממלכתיות, והתעסק בעיקר ולא בטפל.

אז אדוני ראש הממשלה, אם אתה באמת רוצה איחוד – תתחיל בזה שתכבד את הציבור כולו. תעמוד מול שאלות אמיתיות תתייצב בראש מורם כי כרגע יש לך את כל הסיבות לעשות זאת, דווקא מול אלה שלא תומכים בך. תתראיין גם למי שמאתגר אותך. כי בינתיים, המסר שלך נשמע ריק מתוכן – בדיוק כמו הראיונות בערוץ שבונה אותך כדי לפרק אותך.





Source link

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טלוויזיה

כוכב ערוץ 14 נועם פתחי נגד נעם תיבון ב"הפטריוטים" של ינון מגל

Published

on




במהלך התוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 ששודרה אמש (חמישי) בהנחיית ינון מגל, הפאנליסט נועם פתחי תקף את האלוף במילואים נעם תיבון, וקרא לו לעבור עם משפחתו מנוחות תל אביב אל נחל עוז – מבלי לדעת שתיבון דווקא עשה זאת, ובנסיבות דרמטיות במיוחד.

פתחי אמר בשידור: "אני חייב רגע להגיד על נעם תיבון… אני הלכתי לבדוק, תמיד אני הולך לבדוק איפה הם גרים. אז נעם תיבון על סמך האינטרנט גר בצפון תל אביב. עכשיו, תמיד זה מבחן מאוד מאוד פשוט. נעם תיבון דיבר על ביטחון, ושאפשר לסיים וזה. נעם תיבון, קח את הילדים שלך, אולי גם את הנכדים שלך, ואת אשתך. לך תגור בניר עוז, בנחל עוז, מחר בבוקר, ומשם תגיד לסיים את המלחמה".

אלא שכמעט כל מי שעקב אחרי האירועים הדרמטיים של 7 באוקטובר יודע: נעם תיבון אכן הגיע לנחל עוז – כדי להציל את בנו אמיר, את כלתו מירי ואת נכדותיו, ששהו בממ"ד בביתם שבקיבוץ בזמן מתקפת חמאס. הוא פרץ לתוך האזור בזמן אמת, חילץ אותם ותושבים נוספים, וסיפור ההצלה הפך מאז לתופעה מתוקשרת שתועדה בכתבות.

הגולש ניר שיין שיתף את הקטע מהתוכנית ברשת החברתית X וכתב: "מדהימה אותי כל פעם מחדש הבורות של האנשים האלה… נזכיר שאמיר ומירי תיבון הסתגרו עשר שעות בממ"ד יחד עם בנותיהם הקטנות בקיבוץ באותו היום".

אמיר תיבון עצמו לא נשאר אדיש. הוא שיתף את הפוסט והגיב בחריפות: "יש הרבה אהבלים בערוץ 14, אבל טיפש כמו נעם פתחי עוד לא ראיתי. פתחי, אם היית טורח לבקר בנחל עוז אי פעם, הייתי מזמין אותך לקפה אצלי בבית. סיכוי גבוה שהיית פוגש שם את ההורים שלי שנמצאים יומיים-שלושה בשבוע בבית הזה. אבל אתה לא תטרח לבקר, או לברר את העובדות. זה מעבר לסל היכולות שלך".





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

הבטיחה עקרונות ברזל, הפכה לפרודיה: לאן נעלמה מרב מיכאלי?

Published

on




מה בעצם עושה מרב מיכאלי בימים האלה? היא יו"ר לשעבר של מפלגה שלא קיימת, נואמת בכנסת ובעיקר מצייצת. לאחרונה דווקא פעלה במלוא המרץ להעברת חוק עקרוני ואדיר להנצחתה של גולדה מאיר. כן, זה מה שחשוב עכשיו. כמו ההתעסקות שלה בזמנו, כשרת תחבורה, בטמפרטורת המזגן ברכבת. תמיד ידעה להתרכז בעיקר.

מיכאלי היא סמל נוסף ולא יחיד לכישלון האופוזיציה. זו שלא מצליחה לקבל אהדה מהציבור, שמתפרקת מתוכה ושבניגוד לכל היגיון בסיסי, חברי כנסת עוזבים אותה ועוברים לתמוך בממשלה. מדובר בהתפוררות גם של המבנה וגם של התוכן.

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

זו אופוזיציה שלא יודעת אפילו לקבוע מי יעמוד בראשה. לפי הסקרים האחרונים, היחיד שמקבל תמיכה ואהדה ציבורית הוא נפתלי בנט, מועמד שלא נמצא בה. האחריות רובצת כמובן על יאיר לפיד ובני גנץ, אבל מי שמצליחה לחמוק מתחת לרדאר היא מחוללת המחדל הפוליטי הגדול בכל הזמנים.

בקוצר ראייתה וביהירותה, סירבה מיכאלי להתאחד עם מר"צ, ובכך נתנה את השלטון לנתניהו במתנה. אם היו מתאחדות, סביר שלנתניהו היו 61 מנדטים בלבד, ולא ממשלה יציבה שתחזיק מעמד כנראה עד סוף הכהונה.

כמעט בכל דבר שהיא מאשימה את הממשלה, מיכאלי חטאה בו בעצמה. למשל בשינוי רדיקלי של עמדותיה. אחרי שהרימה את דגל הפמיניזם והאל־הורות, למיכאלי כבר ילד שלישי מפונדקאות. "האידיאולוגיה מתנגשת עם החיים עצמם", תירצה בזמנו. אבל כמובן שאין טעם להתעסק בעבר, אלא בהווה.

בימים אלה מיכאלי מחממת כיסא ומתפרנסת מהקופה הציבורית כלא עושה כלום. בעצם, סליחה, היא כן עשתה. לפני שלושה חודשים הקליטה פודקאסט לנקות את שמו של סבה, ישראל קסטנר, שהואשם בכך ששיתף פעולה עם הנאצים בזמן השואה.

טענה נוספת שמופנית כלפי הממשלה: שרים מיותרים שמכהנים בתפקידים ריקים מתוכן ואף אחד לא חושב לוותר על משרתו ומשכורתו בימים קשים כלכלית אלו – אפשר להפנות גם אליה. במה היא תורמת עכשיו?

מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)
מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)

האם היא האדם הכי נכון והכי אפקטיבי שיכול לבקר את הממשלה בימים בלתי נסבלים אלה? מיכאלי כמעט לא זוכה לאהדה מהציבור. כל אדם יכול להבחין בכך שהיא משוללת האנרגיות והאופק הערכי־אידיאולוגי־ביצועי־ארגוני שנדרשים מאופוזיציה לוחמת.

אפשר לא לאהוב את יאיר גולן, אבל האיש מלא להט. אפשר להיבהל ממירב בן ארי, אבל מדובר בלוחמת. יש אחרים שבולטים, כמו ולדימיר בליאק, יוליה מלינובסקי, מירב כהן ועוד. משפיעים, מובילים, נוכחים.  

אילו למיכאלי הייתה טיפת יושרה, הייתה מתפטרת מזמן ועושה לביתה, או לשני בתיה – לא ברור מהם סידורי הלינה שלה עם בן זוגה.

אפרופו בן זוגה ליאור שליין: בשל עודף חשיבות עצמית, הוא מחזיק מעצמו אדמו"ר החילוניות ומוביל דעה. אחרי שכל מיזם תקשורתי שנגע בו נכשל, התפרק ונסגר, כיום הוא עושה "סטנד־אפ" פוליטי. בריאיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" תקף את הציבור הליברלי שרואה בבנט ובליברמן מועמדים לגיטימיים לראשות הממשלה.

גם לפיד אינו אופציה לדידו. כלומר, כל מי שהוא לא הוא עצמו או בת זוגו או כזה שעומד על הבלטה האידיאולוגית הספציפית שעליה הוא דורך – פסול. מהריאיון עולה שלשליין יש פנטזיות פוליטיות. עמית סגל משוכנע שפניו לכנסת. בדיעבד, אולי בכלל הוא היה תמיד הפוליטיקאי והיא עשתה בידור וסאטירה.

ליאור שליין (צילום: יח''צ)
ליאור שליין (צילום: יח"צ)

יש לו רעיונות, הוא יודע מה צריך לעשות. במופע שלו, למשל, הוא אומר שצריך לגייס את החרדים לא רק לצבא, אלא למאה ה־21. למה בעצם? מי אתה שתגיד לאנשים אחרים כיצד לחיות? מי הופך אותך ואת המאה שאתה חי בה לנכונה ואת העבר ואת הסגירות והפרישות לטעות?

תחושת הצדק האינסופית היא מחלה שמאלנית ידועה. ההרגשה שרק הם טובים, רק הם יודעים, רק הם מתקדמים, וכל האחרים פחות מוסריים, פחות מבינים – זו מחשבה שהיא לא רק לא נכונה, אלא גם מרחיקה מצביעים. אגב, גם הוא טען שמיכאלי טעתה שלא התאחדה עם מרצ, אבל ממנה, מן הסתם, אין לו שום תביעה.

כשתוקפים את הממשלה, צריך לבוא עם אלטרנטיבה ראויה. ההתנשאות המיכאלית־שליינית הזאת מסמלת שגם בצד השני צריך לעשות חשבון נפש אישי וגם תפיסתי. הזוג הזה מטיף לכל העולם, אך לרגע לא לעצמו. אף אחד מהם לא שואל איפה כשלתי, מה בגישה שלי לא נכון.

להגיד שביבי נכשל זה אולי נכון, אבל לא מספיק. גנץ ולפיד צריכים להבין מדוע הציבור בורח מהם, מיכאלי חייבת לדעת שהיא כבר אינה רלוונטית למזג הפוליטי העדכני. את הראשה – את גם אשמה.





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

"בחיים לא בכיתי ככה ימים ולילות": יגאל גואטה בריאיון לרוני קובן

Published

on




חבר הכנסת לשעבר ושדרן הרדיו והטלוויזיה של "כאן 11" יגאל גואטה הגיע לתוכנית "פגישה עם רוני קובן", הפעם כדי לדבר על איך שמלחמת חרבות ברזל השפיעה עליו כשדרן ברדיו אבל גם כבן אדם פרטי. בשלב מסוים בריאיון הוא פרץ בבכי: "הותר לפרסום חמישה חיילים נהרגו, הותר לפרסום שישה חיילים נהרגו… די, חלאס, מספיק עם זה".

אחרי רגע ממושך של שקט הוא המשיך: "מאות משפחות שכולות ועוד משפחות שכולות ו-6,000 פצועים בבתי חולים, חלקם בלי ידיים ובלי רגליים. איך הגענו למצב שלקחו את משפחות החטופים והפכו את זה לעסק פוליטי? איך הגענו לדבר הזה? איך אפשר לרדת כזה נמוך?". לאחר המשפט הזה הוא גם ביקש הפסקה מהריאיון.

לאחר מכן הוא התעשת, והדבר הראשון שהיה לו לומר לרוני קובן – "סליחה". קובן חייך אליו וענה: "על מה סליחה?", ועל כך גואטה ענה: "שלא התאפקתי". קובן המשיך: "למה להתאפק?", וגואטה אמר: "אם לא היינו מתאפקים אז כל היום הייתי בוכה, ויש סיבה לבכות כל היום".

רוני קובן המשיך את הריאיון עם שאלה נוספת: "זה נכון שהיה רגע בזמן שידור ברדיו ששמעת אימהות של חטופים והתחלת לבכות?", והוא ענה: "כן, לא פעם אחת – כמה פעמים". קובן המשיך: "יש איזה חטוף שנכנס לך ללב במיוחד?" ותשובתו של גואטה: "כן, שם בכיתי הכי הרבה. ביבס". הוא המשיך לדבר בזמן שדמעות נקוו בעיניו וקולו נסדר: "זה לא יכול להיות, זה משהו שלא נתפס בשכל בכלל".

הוא עצר שוב כדי להוריד את המשקפיים ולמחות את הדמעות מעיניו, והמשיך בהלצה: "קובן, זה שזו תוכנית של תשעה באב לא אומר שאני צריך לבכות כל התוכנית". במקביל, קובן תהה אם "הלב שלו קהה" משום שהוא לא בוכה כשהוא נזכר במשפחת ביבס, שאיבדה את האם שירי ואת שני בניה הצעירים, אריאל וכפיר, לאחר שנחטפו לעזה מניר עוז בשבעה באוקטובר ונרצחו בשבי. ירדן ביבס, בעלה של שירי, נחטף גם הוא, ושוחרר ב-1 בפברואר השנה. גופותיהם של כפיר, אריאל ושירי הוחזרו לישראל ב-20 וב-22 בפברואר.

קובן סיפר לגואטה: "הייתי בניר עוז ונותנים לך להסתובב בין הבתים חופשי, ואז אתה בא לבית של הביבסים" – כאן גם קולו של קובן נסדק והוא מבין שגם הוא עומד לבכות – "ואתה רואה את הבימבות הקטנות של השניים המתוקים האלה, והפצע עוד מדמם ופתוח". בהמשך הריאיון אמר יגאל גואטה: "בחיים לא קרה לי שהצטערתי ובכיתי כל כך הרבה ימים ולילות על ילדים שאני לא מכיר בכלל".





Source link

Continue Reading
Advertisement

כל העדכונים