Connect with us

טלוויזיה

דנה ויס הצדיקה היחידה בסדום שעלתה על הדבר הגדול הבא | מיקי לוין

Published

on




דני קושמרו פתח את אולפן שישי באחד המונולוגים המבריקים שנראו בחדשות 12. בכמה משפטים חדים ונוקבים שקלעו ישר לפוני של האירועים המטורללים האחרונים. קושמרו אמר הכל, כשהוא מתבל את הטקסטים שלו בצרורות של עקיצות כלפי הממשלה והעומד בראשה. זה היה מונולוג לפנתאון שיירשם בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל, שאותה מנהלים כיום, מנהיגים וראשי ארגון פשע שהפכו את המילה שחיתות למטבע לשון בשגרת חיינו.  

כל זה על רקע המכתב החמור שהגיש אמש רונן בר לבג"ץ ובו אישומים חמורים מאוד נגד ראש הממשלה נתניהו, שדרש מראש השב"כ רונן בר, להפוך את המשרה החשובה במדינה למשרת נושא הכלים של נתניהו, וביקש ממנו לעבור על החוק ולעשות שימוש בארגון שאמון על ביטחון המדינה לטובת ענייניו האישיים של נתניהו.

הדברים שנכתבו "במכתב הנפץ" גם מגובים לטענת ראש השב"כ בראיות וסימוכין, אותם יציג לבג"ץ בדלתיים סגורות אם יתבקש לכך. מדובר בטענות חמורות וקשות ביותר שמצטלבות היטב עם טענות ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, שהביא את הדברים הללו בראיון ליונית לוי, ונחשד ונחקר בגין איומים נגד ראש הממשלה.

התמונה הולכת ומתבהרת יותר ויותר, ונראה כי ארגמן לא רק שלא נפל בלשונו כשאיים בשידור חי על נתניהו, אלא הוא עשה מהלך שתוכנן בקפידה וכל צעד בו חושב עד לפרט האחרון, כולל השלכות החקירה נגדו. בכך נתן קרקע פוריה לראשי שב"כ נוספים לצוץ באותם האשמות כדי לחזק את התיק נגד נתניהו, כמו גם גיבוי מלא למכתב הנפץ ששיגר רונן בר אמש.

מדובר בטענות חמורות ביותר שאמורות להיחקר בהוראת היועמ"שית, לא פחות מפרשת קאטרגייט שמתרחשת בלשכת נתניהו, כשיועציו של נתניהו קיבלו לכאורה מזוודות כסף ממדינת אויב. סליחה, כמו שנתניהו משנה לפתע את התואר לפי צרכיו, ומכנה את קטאר "מדינה מורכבת" עד כדי פגיעה ביחסינו הטובים עם מצרים. על כך אמר קושמרו בפתיח המבריק שלו, כל זה קורה כשאותם יועצים ושופרותיו של נתניהו, (בראשם ערוץ 14) מכנים את ערוץ 12 אל ג'זירה, אבל במקביל מקבלים כסף ממדינה שהיא הבעלים של אל ג'זירה.

"ולמה לקח לממשלה כל כך הרבה שנים לסגור את אל ג'זירה? מעניין ומורכב" עקץ קושמרו, כתשובה לנתניהו שכינה את קטאר מדינה מורכבת ובכך אעלה עוד נושא מעניין ששווה לחקור אותו. אני כל כך סקרנית לדעת איזו שטות חדשה יפיצו עכשיו תנועת הביבימונים להגנתם, אותם אלה שמכנים את חדשות 12 אל ג'זירה.

גיא פלג, דדי שמחי (צילום: צילום מסך חדשות 12)
גיא פלג, דדי שמחי (צילום: צילום מסך חדשות 12)

דני קושמרו פנה לדדי שמחי, שיוצא תמיד להגנת הממשלה, לראות מה דעתו על המכתב של רונן בר, ושמחי לא ענה לגופו של עניין, והסית את הדיון למחדל השבעה באקוטבר והאחריות האדירה שהייתה לרונן בר. אחריות שאף אחד לא הטיל בה דופי לא בין יושבי האולפן וגם לא ראש השב"כ בעצמו. דני קושמרו מיהר להזכיר לדדי שמחי על מה נשאל.

בנושא קאטרגייט, שמחי גם ניצל הזדמנות לסגור חשבון עם גיא פלג מהשבוע שעבר, שכינה אותו ח"כ שמחי, ואמר קודם בואו נראה מה ייגמר מהחקירות האלה, כבר ראינו מה היה בפרשת שדה תימן, אמר שמחי כשהוא שולח מסר עוקצני לפלג. משום מה הפעם נותר בדממת אלחוט.  
לפרשת קאטרגייט הוסיף גיא פלג את התיבול היצירתי משלו והעניק שם חדש למכונת הרעל, בה זכו בגאון יועצי נתניהו הנחקרים, למכונת הכסף.

הפעם על תקן המרגיע של נתניהו, זה לא דדי שמחי, אלא אמנון אברמוביץ' שאמר שנתניהו יכול להיות רגוע כי לא נראה שהמשטרה מתכננת להגיש כתב אישום נגד יונתן אוריך אלא רק נגד אלי פלדשטיין.

אבל נחזור לנתניהו כי הוא לא ידע על פרשת קטארגייט, כך הוא מסר השבוע, כמו שהוא לא ידע שמתן אנגרסט החטוף בשבי פצוע, כך אמר לאימו של מתן. כמו שהוא לא ידע על השיחות של רעייתו האהובה שרה נתניהו עם וואלה, כך אמר לשופטים. נתניהו באמת מסכן, הוא פשוט לא ידע, מה רוצים ממנו לעזאזל? אפשר בקלות לשנות את שמו לנתניהו לאידע או עדלאידע ולחזור לחגיגות פורים כי הממשלה הזו בחסות נתניהו הפכה למופע להטוטים של ליצנים.

אבל אתם יודעים מה כן נתניהו ידע? לבייש ולהכפיש את מדינת ישראל בפני מדינה זרה. במסגרת ביקור ראש הממשלה בהונגריה, דנה ויס העלתה נקודה מעניינת "ומורכבת". היא ציינה שראש הממשלה נמצא בארץ זרה ומכפיש את שמה של ישראל בעיני זרים כאשר בנאום שהוא נושא שם מעל בימת כבוד, הוא מדבר על ה"דיפסטייט" בישראל, אותו דיפ סטייט שאגב, נתניהו עצמו מינה. מפליא, שבשולחן הפאנל, מלבד דנה ויס, שאר הפרשנים לא דיסקסו באמירה המעליבה של ראש ממשלה כלפי המדינה שלו עצמו, שאותה הוא אמור לייצג.

כאשר עלה נושא ביקורו של ראש הממשלה בהונגריה, קושמרו מנה גם את השרים שבתקופה קשה זו מטיילים ונופשים בעולם, כמו שר החוץ גדעון סער שעומד לנסוע לפריז ושר הביטחון ישראל כ"ץ שפניו לוושינגטון, ואמיר אוחנה שנוסע לאוזבקיסטן, ואיחל לכולם חג חירות שמח, כשהוא מדגיש את המילה "חירות" ומוסיף עקיצה נוספת מארסנל העקיצות שלו: למי שיש עדיין חירות, בעוד ל 59 החטופים השבויים שהחירות היא מהם והלאה.

גיא פלג מצידו חתך בבטן הרכה וסיכם שלאור ההתרחשויות האחרונות, אנחנו הופכים להונגריה של המזרח התיכון. אחרי שניר ברקת לפני זמן מה כינה את ראש הממשלה "המנהיג העליון", אני חוששת שפלג היה עדין מדי ואנחנו הופכים לצפון קוריאה של המזרח התיכון.





Source link

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טלוויזיה

כוכב ערוץ 14 נועם פתחי נגד נעם תיבון ב"הפטריוטים" של ינון מגל

Published

on




במהלך התוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 ששודרה אמש (חמישי) בהנחיית ינון מגל, הפאנליסט נועם פתחי תקף את האלוף במילואים נעם תיבון, וקרא לו לעבור עם משפחתו מנוחות תל אביב אל נחל עוז – מבלי לדעת שתיבון דווקא עשה זאת, ובנסיבות דרמטיות במיוחד.

פתחי אמר בשידור: "אני חייב רגע להגיד על נעם תיבון… אני הלכתי לבדוק, תמיד אני הולך לבדוק איפה הם גרים. אז נעם תיבון על סמך האינטרנט גר בצפון תל אביב. עכשיו, תמיד זה מבחן מאוד מאוד פשוט. נעם תיבון דיבר על ביטחון, ושאפשר לסיים וזה. נעם תיבון, קח את הילדים שלך, אולי גם את הנכדים שלך, ואת אשתך. לך תגור בניר עוז, בנחל עוז, מחר בבוקר, ומשם תגיד לסיים את המלחמה".

אלא שכמעט כל מי שעקב אחרי האירועים הדרמטיים של 7 באוקטובר יודע: נעם תיבון אכן הגיע לנחל עוז – כדי להציל את בנו אמיר, את כלתו מירי ואת נכדותיו, ששהו בממ"ד בביתם שבקיבוץ בזמן מתקפת חמאס. הוא פרץ לתוך האזור בזמן אמת, חילץ אותם ותושבים נוספים, וסיפור ההצלה הפך מאז לתופעה מתוקשרת שתועדה בכתבות.

הגולש ניר שיין שיתף את הקטע מהתוכנית ברשת החברתית X וכתב: "מדהימה אותי כל פעם מחדש הבורות של האנשים האלה… נזכיר שאמיר ומירי תיבון הסתגרו עשר שעות בממ"ד יחד עם בנותיהם הקטנות בקיבוץ באותו היום".

אמיר תיבון עצמו לא נשאר אדיש. הוא שיתף את הפוסט והגיב בחריפות: "יש הרבה אהבלים בערוץ 14, אבל טיפש כמו נעם פתחי עוד לא ראיתי. פתחי, אם היית טורח לבקר בנחל עוז אי פעם, הייתי מזמין אותך לקפה אצלי בבית. סיכוי גבוה שהיית פוגש שם את ההורים שלי שנמצאים יומיים-שלושה בשבוע בבית הזה. אבל אתה לא תטרח לבקר, או לברר את העובדות. זה מעבר לסל היכולות שלך".





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

הבטיחה עקרונות ברזל, הפכה לפרודיה: לאן נעלמה מרב מיכאלי?

Published

on




מה בעצם עושה מרב מיכאלי בימים האלה? היא יו"ר לשעבר של מפלגה שלא קיימת, נואמת בכנסת ובעיקר מצייצת. לאחרונה דווקא פעלה במלוא המרץ להעברת חוק עקרוני ואדיר להנצחתה של גולדה מאיר. כן, זה מה שחשוב עכשיו. כמו ההתעסקות שלה בזמנו, כשרת תחבורה, בטמפרטורת המזגן ברכבת. תמיד ידעה להתרכז בעיקר.

מיכאלי היא סמל נוסף ולא יחיד לכישלון האופוזיציה. זו שלא מצליחה לקבל אהדה מהציבור, שמתפרקת מתוכה ושבניגוד לכל היגיון בסיסי, חברי כנסת עוזבים אותה ועוברים לתמוך בממשלה. מדובר בהתפוררות גם של המבנה וגם של התוכן.

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

זו אופוזיציה שלא יודעת אפילו לקבוע מי יעמוד בראשה. לפי הסקרים האחרונים, היחיד שמקבל תמיכה ואהדה ציבורית הוא נפתלי בנט, מועמד שלא נמצא בה. האחריות רובצת כמובן על יאיר לפיד ובני גנץ, אבל מי שמצליחה לחמוק מתחת לרדאר היא מחוללת המחדל הפוליטי הגדול בכל הזמנים.

בקוצר ראייתה וביהירותה, סירבה מיכאלי להתאחד עם מר"צ, ובכך נתנה את השלטון לנתניהו במתנה. אם היו מתאחדות, סביר שלנתניהו היו 61 מנדטים בלבד, ולא ממשלה יציבה שתחזיק מעמד כנראה עד סוף הכהונה.

כמעט בכל דבר שהיא מאשימה את הממשלה, מיכאלי חטאה בו בעצמה. למשל בשינוי רדיקלי של עמדותיה. אחרי שהרימה את דגל הפמיניזם והאל־הורות, למיכאלי כבר ילד שלישי מפונדקאות. "האידיאולוגיה מתנגשת עם החיים עצמם", תירצה בזמנו. אבל כמובן שאין טעם להתעסק בעבר, אלא בהווה.

בימים אלה מיכאלי מחממת כיסא ומתפרנסת מהקופה הציבורית כלא עושה כלום. בעצם, סליחה, היא כן עשתה. לפני שלושה חודשים הקליטה פודקאסט לנקות את שמו של סבה, ישראל קסטנר, שהואשם בכך ששיתף פעולה עם הנאצים בזמן השואה.

טענה נוספת שמופנית כלפי הממשלה: שרים מיותרים שמכהנים בתפקידים ריקים מתוכן ואף אחד לא חושב לוותר על משרתו ומשכורתו בימים קשים כלכלית אלו – אפשר להפנות גם אליה. במה היא תורמת עכשיו?

מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)
מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)

האם היא האדם הכי נכון והכי אפקטיבי שיכול לבקר את הממשלה בימים בלתי נסבלים אלה? מיכאלי כמעט לא זוכה לאהדה מהציבור. כל אדם יכול להבחין בכך שהיא משוללת האנרגיות והאופק הערכי־אידיאולוגי־ביצועי־ארגוני שנדרשים מאופוזיציה לוחמת.

אפשר לא לאהוב את יאיר גולן, אבל האיש מלא להט. אפשר להיבהל ממירב בן ארי, אבל מדובר בלוחמת. יש אחרים שבולטים, כמו ולדימיר בליאק, יוליה מלינובסקי, מירב כהן ועוד. משפיעים, מובילים, נוכחים.  

אילו למיכאלי הייתה טיפת יושרה, הייתה מתפטרת מזמן ועושה לביתה, או לשני בתיה – לא ברור מהם סידורי הלינה שלה עם בן זוגה.

אפרופו בן זוגה ליאור שליין: בשל עודף חשיבות עצמית, הוא מחזיק מעצמו אדמו"ר החילוניות ומוביל דעה. אחרי שכל מיזם תקשורתי שנגע בו נכשל, התפרק ונסגר, כיום הוא עושה "סטנד־אפ" פוליטי. בריאיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" תקף את הציבור הליברלי שרואה בבנט ובליברמן מועמדים לגיטימיים לראשות הממשלה.

גם לפיד אינו אופציה לדידו. כלומר, כל מי שהוא לא הוא עצמו או בת זוגו או כזה שעומד על הבלטה האידיאולוגית הספציפית שעליה הוא דורך – פסול. מהריאיון עולה שלשליין יש פנטזיות פוליטיות. עמית סגל משוכנע שפניו לכנסת. בדיעבד, אולי בכלל הוא היה תמיד הפוליטיקאי והיא עשתה בידור וסאטירה.

ליאור שליין (צילום: יח''צ)
ליאור שליין (צילום: יח"צ)

יש לו רעיונות, הוא יודע מה צריך לעשות. במופע שלו, למשל, הוא אומר שצריך לגייס את החרדים לא רק לצבא, אלא למאה ה־21. למה בעצם? מי אתה שתגיד לאנשים אחרים כיצד לחיות? מי הופך אותך ואת המאה שאתה חי בה לנכונה ואת העבר ואת הסגירות והפרישות לטעות?

תחושת הצדק האינסופית היא מחלה שמאלנית ידועה. ההרגשה שרק הם טובים, רק הם יודעים, רק הם מתקדמים, וכל האחרים פחות מוסריים, פחות מבינים – זו מחשבה שהיא לא רק לא נכונה, אלא גם מרחיקה מצביעים. אגב, גם הוא טען שמיכאלי טעתה שלא התאחדה עם מרצ, אבל ממנה, מן הסתם, אין לו שום תביעה.

כשתוקפים את הממשלה, צריך לבוא עם אלטרנטיבה ראויה. ההתנשאות המיכאלית־שליינית הזאת מסמלת שגם בצד השני צריך לעשות חשבון נפש אישי וגם תפיסתי. הזוג הזה מטיף לכל העולם, אך לרגע לא לעצמו. אף אחד מהם לא שואל איפה כשלתי, מה בגישה שלי לא נכון.

להגיד שביבי נכשל זה אולי נכון, אבל לא מספיק. גנץ ולפיד צריכים להבין מדוע הציבור בורח מהם, מיכאלי חייבת לדעת שהיא כבר אינה רלוונטית למזג הפוליטי העדכני. את הראשה – את גם אשמה.





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

"בחיים לא בכיתי ככה ימים ולילות": יגאל גואטה בריאיון לרוני קובן

Published

on




חבר הכנסת לשעבר ושדרן הרדיו והטלוויזיה של "כאן 11" יגאל גואטה הגיע לתוכנית "פגישה עם רוני קובן", הפעם כדי לדבר על איך שמלחמת חרבות ברזל השפיעה עליו כשדרן ברדיו אבל גם כבן אדם פרטי. בשלב מסוים בריאיון הוא פרץ בבכי: "הותר לפרסום חמישה חיילים נהרגו, הותר לפרסום שישה חיילים נהרגו… די, חלאס, מספיק עם זה".

אחרי רגע ממושך של שקט הוא המשיך: "מאות משפחות שכולות ועוד משפחות שכולות ו-6,000 פצועים בבתי חולים, חלקם בלי ידיים ובלי רגליים. איך הגענו למצב שלקחו את משפחות החטופים והפכו את זה לעסק פוליטי? איך הגענו לדבר הזה? איך אפשר לרדת כזה נמוך?". לאחר המשפט הזה הוא גם ביקש הפסקה מהריאיון.

לאחר מכן הוא התעשת, והדבר הראשון שהיה לו לומר לרוני קובן – "סליחה". קובן חייך אליו וענה: "על מה סליחה?", ועל כך גואטה ענה: "שלא התאפקתי". קובן המשיך: "למה להתאפק?", וגואטה אמר: "אם לא היינו מתאפקים אז כל היום הייתי בוכה, ויש סיבה לבכות כל היום".

רוני קובן המשיך את הריאיון עם שאלה נוספת: "זה נכון שהיה רגע בזמן שידור ברדיו ששמעת אימהות של חטופים והתחלת לבכות?", והוא ענה: "כן, לא פעם אחת – כמה פעמים". קובן המשיך: "יש איזה חטוף שנכנס לך ללב במיוחד?" ותשובתו של גואטה: "כן, שם בכיתי הכי הרבה. ביבס". הוא המשיך לדבר בזמן שדמעות נקוו בעיניו וקולו נסדר: "זה לא יכול להיות, זה משהו שלא נתפס בשכל בכלל".

הוא עצר שוב כדי להוריד את המשקפיים ולמחות את הדמעות מעיניו, והמשיך בהלצה: "קובן, זה שזו תוכנית של תשעה באב לא אומר שאני צריך לבכות כל התוכנית". במקביל, קובן תהה אם "הלב שלו קהה" משום שהוא לא בוכה כשהוא נזכר במשפחת ביבס, שאיבדה את האם שירי ואת שני בניה הצעירים, אריאל וכפיר, לאחר שנחטפו לעזה מניר עוז בשבעה באוקטובר ונרצחו בשבי. ירדן ביבס, בעלה של שירי, נחטף גם הוא, ושוחרר ב-1 בפברואר השנה. גופותיהם של כפיר, אריאל ושירי הוחזרו לישראל ב-20 וב-22 בפברואר.

קובן סיפר לגואטה: "הייתי בניר עוז ונותנים לך להסתובב בין הבתים חופשי, ואז אתה בא לבית של הביבסים" – כאן גם קולו של קובן נסדק והוא מבין שגם הוא עומד לבכות – "ואתה רואה את הבימבות הקטנות של השניים המתוקים האלה, והפצע עוד מדמם ופתוח". בהמשך הריאיון אמר יגאל גואטה: "בחיים לא קרה לי שהצטערתי ובכיתי כל כך הרבה ימים ולילות על ילדים שאני לא מכיר בכלל".





Source link

Continue Reading
Advertisement

כל העדכונים