דני קושמרו פתח את אולפן שישי באחד המונולוגים המבריקים שנראו בחדשות 12. בכמה משפטים חדים ונוקבים שקלעו ישר לפוני של האירועים המטורללים האחרונים. קושמרו אמר הכל, כשהוא מתבל את הטקסטים שלו בצרורות של עקיצות כלפי הממשלה והעומד בראשה. זה היה מונולוג לפנתאון שיירשם בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל, שאותה מנהלים כיום, מנהיגים וראשי ארגון פשע שהפכו את המילה שחיתות למטבע לשון בשגרת חיינו.
כל זה על רקע המכתב החמור שהגיש אמש רונן בר לבג"ץ ובו אישומים חמורים מאוד נגד ראש הממשלה נתניהו, שדרש מראש השב"כ רונן בר, להפוך את המשרה החשובה במדינה למשרת נושא הכלים של נתניהו, וביקש ממנו לעבור על החוק ולעשות שימוש בארגון שאמון על ביטחון המדינה לטובת ענייניו האישיים של נתניהו.
הדברים שנכתבו "במכתב הנפץ" גם מגובים לטענת ראש השב"כ בראיות וסימוכין, אותם יציג לבג"ץ בדלתיים סגורות אם יתבקש לכך. מדובר בטענות חמורות וקשות ביותר שמצטלבות היטב עם טענות ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, שהביא את הדברים הללו בראיון ליונית לוי, ונחשד ונחקר בגין איומים נגד ראש הממשלה.
דני קושמרו, אולפן שישי: "למה לקח לממשלת ישראל כל כך הרבה שנים לעצור את שידורי אל ג'זירה בישראל, למה לא עשו את זה קודם. מעניין"? pic.twitter.com/f4ZOkVa2l5
התמונה הולכת ומתבהרת יותר ויותר, ונראה כי ארגמן לא רק שלא נפל בלשונו כשאיים בשידור חי על נתניהו, אלא הוא עשה מהלך שתוכנן בקפידה וכל צעד בו חושב עד לפרט האחרון, כולל השלכות החקירה נגדו. בכך נתן קרקע פוריה לראשי שב"כ נוספים לצוץ באותם האשמות כדי לחזק את התיק נגד נתניהו, כמו גם גיבוי מלא למכתב הנפץ ששיגר רונן בר אמש.
מדובר בטענות חמורות ביותר שאמורות להיחקר בהוראת היועמ"שית, לא פחות מפרשת קאטרגייט שמתרחשת בלשכת נתניהו, כשיועציו של נתניהו קיבלו לכאורה מזוודות כסף ממדינת אויב. סליחה, כמו שנתניהו משנה לפתע את התואר לפי צרכיו, ומכנה את קטאר "מדינה מורכבת" עד כדי פגיעה ביחסינו הטובים עם מצרים. על כך אמר קושמרו בפתיח המבריק שלו, כל זה קורה כשאותם יועצים ושופרותיו של נתניהו, (בראשם ערוץ 14) מכנים את ערוץ 12 אל ג'זירה, אבל במקביל מקבלים כסף ממדינה שהיא הבעלים של אל ג'זירה.
"ולמה לקח לממשלה כל כך הרבה שנים לסגור את אל ג'זירה? מעניין ומורכב" עקץ קושמרו, כתשובה לנתניהו שכינה את קטאר מדינה מורכבת ובכך אעלה עוד נושא מעניין ששווה לחקור אותו. אני כל כך סקרנית לדעת איזו שטות חדשה יפיצו עכשיו תנועת הביבימונים להגנתם, אותם אלה שמכנים את חדשות 12 אל ג'זירה.
גיא פלג, דדי שמחי (צילום: צילום מסך חדשות 12)
דני קושמרו פנה לדדי שמחי, שיוצא תמיד להגנת הממשלה, לראות מה דעתו על המכתב של רונן בר, ושמחי לא ענה לגופו של עניין, והסית את הדיון למחדל השבעה באקוטבר והאחריות האדירה שהייתה לרונן בר. אחריות שאף אחד לא הטיל בה דופי לא בין יושבי האולפן וגם לא ראש השב"כ בעצמו. דני קושמרו מיהר להזכיר לדדי שמחי על מה נשאל.
בנושא קאטרגייט, שמחי גם ניצל הזדמנות לסגור חשבון עם גיא פלג מהשבוע שעבר, שכינה אותו ח"כ שמחי, ואמר קודם בואו נראה מה ייגמר מהחקירות האלה, כבר ראינו מה היה בפרשת שדה תימן, אמר שמחי כשהוא שולח מסר עוקצני לפלג. משום מה הפעם נותר בדממת אלחוט. לפרשת קאטרגייט הוסיף גיא פלג את התיבול היצירתי משלו והעניק שם חדש למכונת הרעל, בה זכו בגאון יועצי נתניהו הנחקרים, למכונת הכסף.
הפעם על תקן המרגיע של נתניהו, זה לא דדי שמחי, אלא אמנון אברמוביץ' שאמר שנתניהו יכול להיות רגוע כי לא נראה שהמשטרה מתכננת להגיש כתב אישום נגד יונתן אוריך אלא רק נגד אלי פלדשטיין.
אבל נחזור לנתניהו כי הוא לא ידע על פרשת קטארגייט, כך הוא מסר השבוע, כמו שהוא לא ידע שמתן אנגרסט החטוף בשבי פצוע, כך אמר לאימו של מתן. כמו שהוא לא ידע על השיחות של רעייתו האהובה שרה נתניהו עם וואלה, כך אמר לשופטים. נתניהו באמת מסכן, הוא פשוט לא ידע, מה רוצים ממנו לעזאזל? אפשר בקלות לשנות את שמו לנתניהו לאידע או עדלאידע ולחזור לחגיגות פורים כי הממשלה הזו בחסות נתניהו הפכה למופע להטוטים של ליצנים.
אבל אתם יודעים מה כן נתניהו ידע? לבייש ולהכפיש את מדינת ישראל בפני מדינה זרה. במסגרת ביקור ראש הממשלה בהונגריה, דנה ויס העלתה נקודה מעניינת "ומורכבת". היא ציינה שראש הממשלה נמצא בארץ זרה ומכפיש את שמה של ישראל בעיני זרים כאשר בנאום שהוא נושא שם מעל בימת כבוד, הוא מדבר על ה"דיפסטייט" בישראל, אותו דיפ סטייט שאגב, נתניהו עצמו מינה. מפליא, שבשולחן הפאנל, מלבד דנה ויס, שאר הפרשנים לא דיסקסו באמירה המעליבה של ראש ממשלה כלפי המדינה שלו עצמו, שאותה הוא אמור לייצג.
כאשר עלה נושא ביקורו של ראש הממשלה בהונגריה, קושמרו מנה גם את השרים שבתקופה קשה זו מטיילים ונופשים בעולם, כמו שר החוץ גדעון סער שעומד לנסוע לפריז ושר הביטחון ישראל כ"ץ שפניו לוושינגטון, ואמיר אוחנה שנוסע לאוזבקיסטן, ואיחל לכולם חג חירות שמח, כשהוא מדגיש את המילה "חירות" ומוסיף עקיצה נוספת מארסנל העקיצות שלו: למי שיש עדיין חירות, בעוד ל 59 החטופים השבויים שהחירות היא מהם והלאה.
גיא פלג מצידו חתך בבטן הרכה וסיכם שלאור ההתרחשויות האחרונות, אנחנו הופכים להונגריה של המזרח התיכון. אחרי שניר ברקת לפני זמן מה כינה את ראש הממשלה "המנהיג העליון", אני חוששת שפלג היה עדין מדי ואנחנו הופכים לצפון קוריאה של המזרח התיכון.