לפי דיווחי המשטרה המקומית שמצוטטים בעיתון ג'קרטה גלוב, בבדיקת סמים שנערכה לתייר נמצאו שרידי THC (החומר הפעיל בקנאביס) וקוקאין במערכת שלו. עם זאת, הממצאים הצביעו כי הוא צרך את הסמים ככל הנראה מספר ימים לפני האירוע – כך שהקשר הישיר בין הסמים להתפרעות אינו חד-משמעי.
הרשויות לא פירסמו את שמו המלא או את מדינת המוצא שלו בארה"ב, אבל ידוע שהוא נכנס לאינדונזיה ב-2 באפריל עם ויזת תייר תקפה עד ה-1 במאי. הוא התגורר במלון Mad Monkey Uluwatu בתקופת שהותו באי.
בחקירתו, טען האמריקאי המשתולל כי "נבהל ונכנס לפאניקה" כשהתעורר וראה סביבו אנשים שלא הכיר. רק לאחר שחברו הרגיע אותו והזכיר לו שהוא עדיין בבאלי, הוא התנצל על מעשיו, הודה בטעותו והסכים לשלם על הנזק שגרם – סכום של כ-2,000 דולר.
אבל ההתנצלות וההסכמה לשלם לא הספיקו. הרשויות באינדונזיה האשימו אותו בהפרת מספר חוקים, כולל סעיף 406 של החוק הפלילי האינדונזי העוסק בוונדליזם וכן הפרת חוק ההגירה המקומי.
מושל באלי, וויאן קוסטר, לא נשאר אדיש לאירוע וגינה בחריפות את התנהגותו של התייר: "אנו מצטערים עמוקות ומגנים בתוקף את מעשיו של האדם, שהפריע למרחב ציבורי מוגן וסיכן את בטיחותם של אחרים. באלי מקבלת בברכה תיירים מכל העולם, אבל כולם חייבים לכבד את החוקים, המנהגים והערכים התרבותיים שלנו. אין מקום להתנהגות שמאיימת על הסדר הציבורי."
ראש משרד ההגירה האזורי בבאלי, פרלינדונגן, הוסיף כי הם "מחויבים לאכיפת החוק" וכי "אין סובלנות לזרים שמתנהגים באופן מפריע ומשבשים את הסדר באזור באלי".
כך, במקום להמשיך את חופשת החלומות שלו באי הטרופי, מצא את עצמו התייר האמריקאי מגורש חזרה לארצו – כשהוא משאיר אחריו שובל של כותרות וסרטון ויראלי שימשיך ללוות אותו עוד זמן רב.
והלקח? חופשה בבאלי זה אחלה. קוקאין? פחות. ואם כבר מתעוררים במרפאה מוקפים בזרים – עדיף להגיד תודה, לא להפוך את המקום.