טכנולוגיה

קניתי את הטלפון שהיה אמור להיות האייפון הראשון של אפל

Published

on



מאחורי הקלעים, המהלך הזה היה תוצאה של שינוי עומק באסטרטגיה של אפל. החברה שהחלה כיצרנית מחשבים, החלה כבר ב-2001 תהליך ארוך להפוך למפיצת מדיה. באותה שנה יצאה iTunes, ובהמשך הגיע האייפוד הראשון. ב-2005, אפל כבר החזיקה ב-75% מנתח שוק מכירות המוזיקה הדיגיטלית וב-80% משוק נגני ה-MP3. אבל אז עלתה השאלה – מה אם טלפונים חכמים יחליפו את נגני המוזיקה?

ג'ובס לא חיכה לתשובה – הוא ניסה להקדים את הבעיה. השותפות עם מוטורולה הולידה את הטלפון הראשון עם תמיכה רשמית באייטונס. אפל אפילו שיתפה פעולה עם המפעילה הסלולרית Cingular (שתהפוך ל-AT&T, שותפת ההשקה של האייפון בעתיד), והמכשיר נמכר במחיר של 250 דולר עם חוזה לשנתיים.

אבל בעוד שהאייפון היה התגלמות השלמות והפרפקציוניזם של ג'ובס, ה-ROKR הרגיש כמו משהו שהוא זרק עליו מבט ואז ניסה לשכוח ממנו. באירוע ההשקה, ג'ובס לחץ על כפתור לא נכון והנגינה לא חזרה. "לחצתי על כפתור שגוי", הוא אמר במבוכה. "אבל אם תלחצו על הכפתור הנכון – המוזיקה תמשיך מאותו המקום". אפשר להניח שברגע שהוא ירד מהבמה, הוא כבר התחיל לשרבט סקיצות לממשק טוב יותר.



Source link

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל העדכונים

Exit mobile version