פוליטיקה

סיר הלחץ סביב הגרעין האיראני לקראת נקודת רתיחה

Published

on



לצד זאת, ערוץ הטלוויזיה האיראני בשפה הערבית, "אל-עאלם", מדווח כי אמש ערך שר החוץ של איראן, עבאס עראקג'י טקס לכבוד הנורוז – השנה הפרסית החדשה – ובטקס אירח שגרירים וראשי נציגויות דיפלומטיות הנמצאים באיראן ואירח גם שרים בכירים מממשלת איראן. עוד נטען כי במהלך טקס זה נאם עראקג'י והתייחס לעיקרון של איראן לפיו היא תנהל רק מו"מ בלתי-ישיר מול איראן – כשהדגיש שאיראן לא מנהלת מו"מ ישיר מול גורם המאיים בהמשך האופציה של שימוש בכוח.

כמו כן, עראקג'י מסר כי איראן עדיין מחוייבת לדיפלומטיה ומוכנה לנסות את דרך המו"מ הבלתי-ישיר כפיתרון לסיכסוכים – אך הבהיר כי איראן מוכנה במקביל לכל התרחישים ולכן, כמו שהיא רצינית בדיפלומטיה ובמו"מ, אז כך איראן גם תהיה נחרצת ורצינית בהגנה על האינטרסים והריבונות הלאומיים שלה.

במקביל – מנהיגים בעולם נערכים לעימות. ברביעי, נשיא צרפת עמנואל מקרון כינס ישיבת קבינט ביטחונית חריגה בנושא תוכנית הגרעין של איראן והאפשרות שארצות הברית וישראל יתקפו את מתקני הגרעין שלה. לפי הדיווח ברויטרס, שמבוסס על שיחות עם שלושה מקורות, ישיבת קבינט כזו, שמוקדשת לנושא ספציפי היא נדירה ומדגישה את הדאגה הגוברת בקרב בעלות בריתה האירופיות של וושינגטון מפני מתקפה אפשרית מצד ארצות הברית וישראל על מתקני הגרעין של איראן. גורם בכיר באיחוד האירופי אמר לרויטרס כי האסטרטגים האירופיים שואלים את עצמם האם המבצע בתימן הוא בסך הכל הקדמה או ניסוי כלים לקראת התקיפה שמתכננת ארצות הברית באיראן בחודשים הקרובים.

בחמישי, רוסיה הזהירה כי כל פעולה צבאית נגד איראן או בעלות בריתה, ובפרט תקיפה של מתקני הגרעין, עלולה להוביל ל"תוצאות קטסטרופליות" – כך על פי הצהרות של בכירים במשרד החוץ במוסקבה.



Source link

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל העדכונים

Exit mobile version