Connect with us

טלוויזיה

סינת'יה ניקסון מהסדרה "סקס והעיר הגדולה" מסבירה למה תוקפת ישראל

Published

on




לקראת העונה השלישית של "פשוט ככה" ("And Just Like That"), סדרת ההמשך לסדרה המיתולוגית של HBO "סקס והעיר הגדולה", פורסמו בחודש שעבר סרטוני קידום לסדרה, שנפוצו ברשתות החברתיות, ובהם בלטה השחקנית סינת'יה ניקסון, המגלמת את מירנדה, לובשת חולצה שבצד אחד שלה הדפס של דגל פלסטין. 

ניקסון היא אחת מהשחקניות ההוליוודיות המזוהות יותר עם התמיכה במאבק הפלסטיני. כבר בנובמבר 2023 היא הופיעה מחוץ לבית הלבן בהפגנה שכללה גם שביתת רעב וקראה להפסקת אש קבועה בין ישראל לחמאס. בהפגנה היא החזיקה שלט עליו נכתב: "ביידן אתה מרעיב את עזה. הפסקת אש קבועה עכשיו". בנוסף, אמרה אז: "בשבעה שבועות ישראל הרגה הרבה יותר אזרחים ממה שנהרגו במלחמה באפגניסטן לאורך 20 שנה", והציגה את עצמה כ"אמא לילדים יהודיים שסבא וסבתא שלהם הם ניצולי שואה". בהמשך, בעקבות הדיונים בהאג, ניקסון הייתה אחת מעשרות השחקנים שהשתתפו בסרטונים התומכים בתביעתה של דרום אפריקה.

סקס והעיר הגדולה - דובאי  (צילום: צילום מסך)
סקס והעיר הגדולה – דובאי (צילום: צילום מסך)

בריאיון עם סינת'יה ניקסון לוואלה תרבות, הזכרתי לה שמאז שבעה באוקטובר היא מעבירה ביקורת נוקבת נגד ישראל ושאלתי אותה מה גרם לה להסכים להתראיין לכלי תקשורת ישראלי ואיזה מסר תרצה להעביר למעריצים הישראליים שלה. 

"אני רוצה לומר שנסעתי לישראל בזמן שהייתי בקולג' ואהבתי את המדינה ואהבתי את האנשים", השיבה ניקסון בקול נרגש ולרגעים היתה חנוקה מדמעות. "מה שבאמת גרם לי להשמיע את קולי זה הבן הבכור שלי, סאם, הוא בן 28 ומאוד מחובר לזהות היהודית שלו. הוא עושה את מה שהוא יכול אבל הוא גם אמר לי, 'לך יש פלטפורמה יותר גדולה, בבקשה תגידי מה שאת יכולה'. הוא נכד של ניצולי שואה, ו'לעולם לא' משמעותו 'לעולם לא' עבור כולם. הוא מרגיש שהאנטישמיות והביטחון של היהודים, גם בישראל וגם בתפוצות מסביב לעולם, הם בעיה גדולה. האנטישמיות מגיעה ברובה מהימין, שנאת יהודים שקיימת כל כך הרבה זמן, ולא מאנשים צעירים שמודאגים מרווחתם של העם הפלסטיני. החיים של הישראלים והחיים של הפלסטינים שזורים זה בזה, ומאוד קשה לחיות בבטיחות ובביטחון לעם אחד בלי שיהיו בטיחות וביטחון לעם השני".

את לא חושבת שכמה מההצהרות והפעולות שלך אולי ממעיטות בטראומה שאנחנו חווים, במיוחד כשיש כל כך הרבה חטופים שעדיין מוחזקים בעזה?
"אני חושבת שהחטופים זה מצב נוראי ואנחנו צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לשחרר אותם. אני לא יודעת איך אתה מרגיש לגבי נתניהו, אבל אני מרגישה שבמדינה הזאת יש לנו נשיא, שלא עושה ככל יכולתו בשביל המדינה שלנו וזה מאוד חשוב להשמיע קול. אני לא חושבת שנתניהו עושה ככל יכולתו כדי לשחרר את החטופים. אז אני חושבת שזה מאוד חשוב לדבר על הנושא הזה, כי כמובן שהחזרה וההישרדות ורווחתם של החטופים מאוד חשובה".

מפגין פרו פלסטיני טיפס על מגדל הביג בן בלונדון (צילום: רויטרס)
מפגין פרו פלסטיני טיפס על מגדל הביג בן בלונדון (צילום: רויטרס)

 הריאיון התקיים במסגרת מספר שיחות זום עם קומץ עיתונאים מכלי תקשורת ברחבי העולם, ובהם וואלה תרבות. שלוש כוכבות "סקס והעיר הגדולה" ו"פשוט ככה" – ניקסון, שרה ג'סיקה פרקר וקריסטין דיוויס וגם יוצר ומפיק הסדרה מייקל פטריק קינג, התיישבו לראיונות לקראת העונה השלישית החדשה של "פשוט ככה", שעולה היום בהוט ונקסט טי-וי. 

העונה החדשה ממשיכה לעקוב אחר קארי (ג'סיקה פרקר), מירנדה (ניקסון) ושרלוט (דיוויס), למעלה מ-20 שנה אחרי שפגשנו בהן לראשונה. אז הן היו רווקות בנות 30 שמחפשות אהבה. היום הן כבר נשים מנוסות שראו דבר או שניים בחייהן. בעונה השלישית קארי מתמקדת בכתיבת רומן חדש, בזמן שמערכת היחסים שלה עם איידן עומדת במבחן, מירנדה פוצחת ברומן מסעיר ובלתי צפוי ושרלוט נקלעת לכמה וכמה דרמות משפחתיות שמובילות אותה לכיוונים חדשים. עוד ישובו לשחק בסדרה סאריטה צ'ודהורי, אוון הנדלר, דיוויד אייגנברג ומריו קנטון. לקאסט יצטרפו גם רוזי אודונל, פאטי לופון, מקאד ברוקס, ג'ונתן קייק, רקל צ'ברמונט ולוגאן מרשל-גרין.

במשך קרוב לשלושים שנה, סדרות רבות ניסו לחקות את ההצלחה של "סקס והעיר הגדולה". רובן נכשלו עד כדי כך שהייתן צריכות לחזור, למה לדעתכן החומר שהדמויות שלכן קורצו ממנו נגע בלבבות בכל העולם?
ניקסון: "אני חושבת שזה הרבה דברים, אבל בסדרה המקורית, הספר שהסדרה מבוססת עליו, הטור של קנדיס בושנל, היה מבט מאוד עגום על דייטים, מבט מאוד עגום על מערכות יחסים בין המינים. כמו ג'ונגל כמעט. אבל אני חושבת שהכותבים והמפיקים שלנו היו מאוד חכמים, ושמו את ארבע הנשים והחברות ביניהן במרכז. כי כשרואים את הטור, את הספר של 'סקס והעיר הגדולה', כל הנשים והגברים מרגישים מאוד מנוכרים אחד מהשנייה, מרחפים במציאות של עצמם. יכולנו להגיד את כל הדברים העצובים והנוראיים ועל הבדידות בדייטים, אבל במרכז של זה היה חום ומוקד של אהבה ותמיכה לחזור אליו, שאפשר לצאת אל ה'ג'ונגל' ולהיות חיילת שוב". 

''סקס והעיר הגדולה'', האיחוד (צילום: באדיבות HBO)
"סקס והעיר הגדולה", האיחוד (צילום: באדיבות HBO)

"אני חושבת שההצלחה של הסדרה המקורית וההצלחה של הסדרה הנוכחית הן שיפה להסתכל עליהן", מוסיפה ניקסון. "הבגדים מדהימים, העיר מדהימה, השחקנים נפלאים, אבל אני חושבת שהשורש של ההצלחה של הסדרה, למרות שקרו בה דברים שערורייתיים, זה האמת שבבסיס שלה. 

"תמיד היה לנו חוק שעדיין תקף בסדרה הנוכחית, שכל קו עלילה מבוסס על משהו שבאמת קרה לאחד מהכותבים שלנו או שקרה למישהו שהם מכירים באופן אישי. זה לא יכול היה להיות איזה סיפור משוגע של האחיין של רופא השיניים של בת דודה של אחותי, לא משהו שרק שמעו עליו, לא משהו מפוקפק. זה היה חייב להיות מהניסיון האישי או מישהו שאפשר היה להתקשר ולהגיד לו, כשזה וזה קרה, איך הגבת? תן לי עוד פרט. ברור שרצינו את הסיפורים המשוגעים, הג'וסיים, הקורעים מצחוק, ההרסניים והנוראיים, אבל רצינו סיפורים שבאמת קרו לאנשים. היינו חייבים הוכחה ומקור שאפשר לחזור אליו כדי לקבל עוד פרטים".

 27 שנים לאחר שעלתה העונה הראשונה של הסדרה "סקס והעיר הגדולה" ב-HBO, מודה בריאיון לוואלה תרבות שרה ג'סיקה פרקר, שגילמה את הגיבורה קארי בראדשו, כי לא צפתה במרבית פרקי הסדרה מעולם. בתשובה לשאלת וואלה תרבות אם הייתה משנה משהו בסדרה המקורית, השיבה: "לא ראיתי את רוב הסדרה מעולם. צפיתי בהתחלה ואז גיליתי, כמו שחשדתי, שאני לא מסוגלת לצפות בכל דבר שאני משחקת בו. אני לא צופה בסרטים ששיחקתי בהם ולא מסתכלת בתמונות שצולמתי בהן. אז אני לא זוכרת את העלילה כמו שאחרים זוכרים. אני זוכרת רגעים, אני זוכרת את הצילומים, אני זוכרת את החוויה, אבל אני לא זוכרת את הסיפור. 

סקס והעיר הגדולה (צילום: באדיבות yes)
סקס והעיר הגדולה (צילום: באדיבות yes)

"בכל זאת, בטח ישנם דברים שאולי היינו צריכים לעשות אחרת, או לחשוב האם זו עלילה ששווה להמשיך או להסתכל על הדרך שבה אנחנו רואים את העולם היום. אולי לא היינו אומרים את מה שאמרנו בצורה שאמרנו או משתמשים בשפה כפי שהשתמשנו בה או בצורה שבה תקשרנו. זה הניחוש שלי, אבל אני לא יכולה להיות יותר ספציפית מזה כי אני לא יודעת את כל הסיפורים שסיפרנו".

בתשובה לשאלה איזו עצה היא הייתה נותנת לדמותה, קארי, בעונה הראשונה של "סקס והעיר הגדולה" ואיזו עצה הייתה נותנת לקארי בעונה השלישית של "פשוט ככה", השיבה פרקר: "שום עצה, שום עצה. אני לא רוצה לתת לה אף עצה. אני רוצה את החוויה השלמה. אני לא חושבת שהקהל יתעניין במיוחד במסע חלק של קארי בראדשו. אני חושבת שמה שהיה מעניין זה שכל הדמויות של הנשים בסדרה הן בנות אדם נהדרות, אנוכיות, מרושלות, מכובדות, חברות טובות, אכזבו כחברות, אכזבו כבנות זוג וכהורים. 

"אני חושבת שאם הייתי נותנת לעצמי עצה, היא הייתה עומדת בדרך של הבחירות שעשיתי, שבזכותן אני טובה יותר בפתירת בעיות וקונפליקטים, בזכותן אני סבלנית יותר ועובדת קשה יותר. כנראה שיש לי אלרגיה ל'לסדר את הכל', ואת כל מה שהופך אנשים ליותר מעניינים".

בריאיון שקיימה באחרונה, סיפרה קריסטין דיוויס על ההלם שהיא חווה כשהיא רואה את ההתבגרות שלה על המסך, והוסיפה "זה כשאת נאלצת להתמודד עם עצמך הצעירה כל הזמן". בתשובה לשאלת וואלה תרבות עד כמה היא מוטרדת מהתבגרות, הזדקנות ומוות על רקע גיל 60 שחגגה לפני כשלושה חודשים, צחקה דיוויס וענתה: "כמה אני מודאגת מהזדקנות וממוות? אני מניחה שזה תלוי ביום, אתה יודע".

סקס והעיר הגדולה 2 (צילום: גלובוס מקס)
סקס והעיר הגדולה 2 (צילום: גלובוס מקס)

"כשאמרתי שזה קשה, התכוונתי לזה שבגלל שהסדרה 'סקס והעיר הגדולה' עדיין משודרת ומאוד פופולרית בקרב קהל חדש ויותר צעיר, ממשיכים לשים תמונות שלנו מההתחלה ברשתות החברתיות", הסבירה. "לזה התכוונתי כשאמרתי 'מתמודדת', לא בהכרח מתמודדת עם ההזדקנות אלא מתמודדת עם 'הנה תמונה שלך מלפני 30 שנה ליד תמונה שלך מעכשיו'. זה לא נורמלי, נכון? זה לא נורמלי להידרש להסתכל על עצמך כל היום, שוב ושוב (צוחקת) עם עצמך הצעירה. אם אני אסתכל על עצמי במראה עכשיו, אני לגמרי בסדר עם זה, זה יותר ההסתכלות על את האחרת ואת עכשיו". 

"האם בכלל מותר לי להזדקן?", מוסיפה דיוויס, "התעשייה שלנו כל כך מוזרה, בעיקר במובן של הזדקנות של נשים. אני צריכה להמשיך להגיד לעצמי, זה בסדר, זה טוב, זה מה שאנחנו אמורות לעשות, אנחנו בנות מזל להיות בריאות ובחיים ולספר את הסיפורים שלנו. זה מה שאנחנו מנסות לעשות, לספר סיפור על להיות בנות 50 פלוס. זה לשלוט בנרטיב לפחות בתוך הראש שלי. 

"אני לא יכולה לשלוט על מה ששם בחוץ אבל אני כן יכולה לשלוט במונולוג הפרטי שלי ולהגיד שזה כן בסדר, זה לא רק בסדר – זה טוב. אנחנו פה, אנחנו יכולות להמשיך לספר את הסיפור שלנו. אנחנו בנות מזל שאנחנו יכולות לעשות את זה. לא חלמנו כשהתחלנו את הסדרה ב-1998 שעדיין נוכל לספר את הסיפור של הנשים הללו. אז זו מתנה. זו רק מתנה להיות פה. קשה לזכור את זה לפעמים, כי אנשים ממוקדים בשוני ובהזדקנות. אני מנסה לזכור שאני לא צריכה להיות ממוקדת בזה בעצמי". 

טום קרוז אמר בריאיון שהוא לעולם לא יפסיק לשחק בסרטים ושימשיך לגלם דמויות חדשות, בתקווה, גם בגיל מאה. את חושבת שתשחקי את שרלוט גם בעוד הרבה שנים? לדעתך לדמות הזאת יש תאריך תפוגה?
"אני לא חושבת שלאף אחד יש תאריך תפוגה. זה כמו להגיד האם לאישה יש תאריך תפוגה. זה הרעיון של 'פשוט ככה', לאאא! לא חזק מאוד. אין לנו תאריך תפוגה. אבל האם שרלוט תמשיך להצטלם לקראת גיל מאה? אני לא יודעת לגבי זה. זה משחק לך במוח. אני מקווה שאשחק, באופן כללי, עד הסוף. זה אחד הדברים הנפלאים בלהיות שחקנית, אפשר פוטנציאלית לעשות את זה, אם את רוצה לעשות את זה. 

טום קרוז (צילום: רויטרס)
טום קרוז (צילום: רויטרס)

"אני לחלוטין אוהבת את השחקנים שמחזיקים מעמד, הם העוגן שלנו, האלילים שלנו, למשל ג'ודי דנץ'. יש כל כך הרבה נשים מדהימות שבצורה כל כך יפה ממשיכות הלאה. אני אוהבת לצפות בהן, כמו ג'יין פונדה, כל כך הרבה נשים שאני ממש מעריצה, ממשיכות. הייתי מאוד רוצה להיות אחת מהן. לגבי שרלוט, אני לא יודעת. זה תלוי ב-HBO, אני מניחה (צוחקת). אני לא יודעת, אני לא יודעת, אבל זה יהיה כיף. מי יודע. מי ידע שאנחנו נמשיך בשנות החמישים והשישים שלנו. אבל אנחנו כאן. אז, היי, אני מניחה שאין לדעת. אנחנו בנות מזל".

 בסבב הראיונות השתתף גם המוח שמאחורי הסדרה, מייקל פטריק קינג האמריקאי בן ה-70, שחתום כבמאי, יוצר ומפיק הסדרות "סקס והעיר הגדולה" ו"פשוט ככה". בתשובה לשאלת וואלה תרבות איך הוא יוצר את הבאלאנס בין אלמנטים נוסטלגיים לחומרים חדשים בסדרה, השיב קינג: "כתבתי את 'סקס והעיר הגדולה' במשך 27 שנה, ואני יודע שספציפית ל'סקס והעיר הגדולה' יש קהל מעריצים, שצופה בסדרה בתשומת לב רבה, וצופה בה שוב ושוב. כשאני יושב לכתוב פרק עם הכותבים של 'פשוט ככה' אנחנו לפעמים אומרים: מה הממתק? מהי 'ביצת הפסחא' הכיפית? מה אנחנו יכולים לעשות? ספציפית, אילו בגדים תלויים בארון של קארי שהם כבר ראו בעבר? אה, הנה השמלה ההיא מפריז שהיא נפלה איתה במדרגות! הנה השמלה מפריז כשהיא כעסה על מיסטר ביג! אז זה כיף לכתיבה. הטריק הוא לוודא שאתה עושה מספיק דברים חדשים, שאז תוכל לעשות רפרנס גם 30 שנה מעכשיו".

בתשובה לבקשת וואלה תרבות לחשוף חלקים מהסיפור של הסרט השלישי של "סקס והעיר הגדולה" – שנגנז, השיב קינג בחיוך: "אני חי במציאות, לא היה סרט 'סקס והעיר הגדולה 3'. הדמויות קיימות והדנ"א של הדמויות כולן נמצא ב'פשוט ככה', אבל הן בעיר ניו יורק, בחזרה במקומן הטבעי. אני אפילו לא זוכר מה 'סקס והעיר הגדולה 3' היה אמור להיות".

באחד הפרקים האחרונים של "פשוט ככה" מוצגת הודעת טקסט מסמנתה ג'ונס, הדמות המיתולוגית שגילמה קים קטרל, שהייתה חלק משמעותי ברביעיית הבנות בסדרה "סקס והעיר הגדולה" אבל לא המשיכה ל"פשוט ככה", למעט גיחה קצרה בפרק אחד. 

סקס והעיר הגדולה (צילום: רויטרס)
סקס והעיר הגדולה (צילום: רויטרס)

בתשובה לשאלה אם הוחלט להשאיר קצת נוכחות של סמנתה דרך הודעות טקסט, משיב קינג: "תמיד האמנתי שסמנתה והבנות מסתמסות, כמו שעושים עם כל מי שלא רואים כל יום. תמיד יש את העוגן הזה. כשקארי התמודדה עם מישהו שגר בלונדון, לא היה אפשרי לא לדמיין את קארי מתכתבת עם סמנתה על בחור בלונדון, אז עשינו את זה. 

"המציאות היא שזה 'פגע וברח', וזה היה תענוג מדי פעם להדפיס את המילה סמנתה ולעצור ולחשוב: מה היא הייתה אומרת? אבל זה היה 'פגע וברח', ומה שרצינו לעשות זה לשמור את סמנתה בחיים. כל כך הרבה דברים קורים עם הדמויות מאחורי הקלעים, אנחנו לא נמצאים איתן 24/7, והרעיון הוא שסמנתה בחיים ומאוד זמינה לשתיהן. מה שאני אוהב בתכתובת הקטנה הזו עם מירנדה וקארי הוא שהיא מאוד אגבית, יום יומית, 'כן, שמעתי מסמנתה, היא אמרה את זה'. אני מרגיש שיש הרבה ימים כאלה".
 
הסדרה "פשוט ככה" מתחילה היום ומדי יום שישי ב-HOT VOD ו-NEXT TV בצמוד לארה"ב, והחל מ-1 ביוני תשודר בימי ראשון בשעה 22:00 ב- HOT3





Source link

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טלוויזיה

כוכב ערוץ 14 נועם פתחי נגד נעם תיבון ב"הפטריוטים" של ינון מגל

Published

on




במהלך התוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 ששודרה אמש (חמישי) בהנחיית ינון מגל, הפאנליסט נועם פתחי תקף את האלוף במילואים נעם תיבון, וקרא לו לעבור עם משפחתו מנוחות תל אביב אל נחל עוז – מבלי לדעת שתיבון דווקא עשה זאת, ובנסיבות דרמטיות במיוחד.

פתחי אמר בשידור: "אני חייב רגע להגיד על נעם תיבון… אני הלכתי לבדוק, תמיד אני הולך לבדוק איפה הם גרים. אז נעם תיבון על סמך האינטרנט גר בצפון תל אביב. עכשיו, תמיד זה מבחן מאוד מאוד פשוט. נעם תיבון דיבר על ביטחון, ושאפשר לסיים וזה. נעם תיבון, קח את הילדים שלך, אולי גם את הנכדים שלך, ואת אשתך. לך תגור בניר עוז, בנחל עוז, מחר בבוקר, ומשם תגיד לסיים את המלחמה".

אלא שכמעט כל מי שעקב אחרי האירועים הדרמטיים של 7 באוקטובר יודע: נעם תיבון אכן הגיע לנחל עוז – כדי להציל את בנו אמיר, את כלתו מירי ואת נכדותיו, ששהו בממ"ד בביתם שבקיבוץ בזמן מתקפת חמאס. הוא פרץ לתוך האזור בזמן אמת, חילץ אותם ותושבים נוספים, וסיפור ההצלה הפך מאז לתופעה מתוקשרת שתועדה בכתבות.

הגולש ניר שיין שיתף את הקטע מהתוכנית ברשת החברתית X וכתב: "מדהימה אותי כל פעם מחדש הבורות של האנשים האלה… נזכיר שאמיר ומירי תיבון הסתגרו עשר שעות בממ"ד יחד עם בנותיהם הקטנות בקיבוץ באותו היום".

אמיר תיבון עצמו לא נשאר אדיש. הוא שיתף את הפוסט והגיב בחריפות: "יש הרבה אהבלים בערוץ 14, אבל טיפש כמו נעם פתחי עוד לא ראיתי. פתחי, אם היית טורח לבקר בנחל עוז אי פעם, הייתי מזמין אותך לקפה אצלי בבית. סיכוי גבוה שהיית פוגש שם את ההורים שלי שנמצאים יומיים-שלושה בשבוע בבית הזה. אבל אתה לא תטרח לבקר, או לברר את העובדות. זה מעבר לסל היכולות שלך".





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

הבטיחה עקרונות ברזל, הפכה לפרודיה: לאן נעלמה מרב מיכאלי?

Published

on




מה בעצם עושה מרב מיכאלי בימים האלה? היא יו"ר לשעבר של מפלגה שלא קיימת, נואמת בכנסת ובעיקר מצייצת. לאחרונה דווקא פעלה במלוא המרץ להעברת חוק עקרוני ואדיר להנצחתה של גולדה מאיר. כן, זה מה שחשוב עכשיו. כמו ההתעסקות שלה בזמנו, כשרת תחבורה, בטמפרטורת המזגן ברכבת. תמיד ידעה להתרכז בעיקר.

מיכאלי היא סמל נוסף ולא יחיד לכישלון האופוזיציה. זו שלא מצליחה לקבל אהדה מהציבור, שמתפרקת מתוכה ושבניגוד לכל היגיון בסיסי, חברי כנסת עוזבים אותה ועוברים לתמוך בממשלה. מדובר בהתפוררות גם של המבנה וגם של התוכן.

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

זו אופוזיציה שלא יודעת אפילו לקבוע מי יעמוד בראשה. לפי הסקרים האחרונים, היחיד שמקבל תמיכה ואהדה ציבורית הוא נפתלי בנט, מועמד שלא נמצא בה. האחריות רובצת כמובן על יאיר לפיד ובני גנץ, אבל מי שמצליחה לחמוק מתחת לרדאר היא מחוללת המחדל הפוליטי הגדול בכל הזמנים.

בקוצר ראייתה וביהירותה, סירבה מיכאלי להתאחד עם מר"צ, ובכך נתנה את השלטון לנתניהו במתנה. אם היו מתאחדות, סביר שלנתניהו היו 61 מנדטים בלבד, ולא ממשלה יציבה שתחזיק מעמד כנראה עד סוף הכהונה.

כמעט בכל דבר שהיא מאשימה את הממשלה, מיכאלי חטאה בו בעצמה. למשל בשינוי רדיקלי של עמדותיה. אחרי שהרימה את דגל הפמיניזם והאל־הורות, למיכאלי כבר ילד שלישי מפונדקאות. "האידיאולוגיה מתנגשת עם החיים עצמם", תירצה בזמנו. אבל כמובן שאין טעם להתעסק בעבר, אלא בהווה.

בימים אלה מיכאלי מחממת כיסא ומתפרנסת מהקופה הציבורית כלא עושה כלום. בעצם, סליחה, היא כן עשתה. לפני שלושה חודשים הקליטה פודקאסט לנקות את שמו של סבה, ישראל קסטנר, שהואשם בכך ששיתף פעולה עם הנאצים בזמן השואה.

טענה נוספת שמופנית כלפי הממשלה: שרים מיותרים שמכהנים בתפקידים ריקים מתוכן ואף אחד לא חושב לוותר על משרתו ומשכורתו בימים קשים כלכלית אלו – אפשר להפנות גם אליה. במה היא תורמת עכשיו?

מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)
מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)

האם היא האדם הכי נכון והכי אפקטיבי שיכול לבקר את הממשלה בימים בלתי נסבלים אלה? מיכאלי כמעט לא זוכה לאהדה מהציבור. כל אדם יכול להבחין בכך שהיא משוללת האנרגיות והאופק הערכי־אידיאולוגי־ביצועי־ארגוני שנדרשים מאופוזיציה לוחמת.

אפשר לא לאהוב את יאיר גולן, אבל האיש מלא להט. אפשר להיבהל ממירב בן ארי, אבל מדובר בלוחמת. יש אחרים שבולטים, כמו ולדימיר בליאק, יוליה מלינובסקי, מירב כהן ועוד. משפיעים, מובילים, נוכחים.  

אילו למיכאלי הייתה טיפת יושרה, הייתה מתפטרת מזמן ועושה לביתה, או לשני בתיה – לא ברור מהם סידורי הלינה שלה עם בן זוגה.

אפרופו בן זוגה ליאור שליין: בשל עודף חשיבות עצמית, הוא מחזיק מעצמו אדמו"ר החילוניות ומוביל דעה. אחרי שכל מיזם תקשורתי שנגע בו נכשל, התפרק ונסגר, כיום הוא עושה "סטנד־אפ" פוליטי. בריאיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" תקף את הציבור הליברלי שרואה בבנט ובליברמן מועמדים לגיטימיים לראשות הממשלה.

גם לפיד אינו אופציה לדידו. כלומר, כל מי שהוא לא הוא עצמו או בת זוגו או כזה שעומד על הבלטה האידיאולוגית הספציפית שעליה הוא דורך – פסול. מהריאיון עולה שלשליין יש פנטזיות פוליטיות. עמית סגל משוכנע שפניו לכנסת. בדיעבד, אולי בכלל הוא היה תמיד הפוליטיקאי והיא עשתה בידור וסאטירה.

ליאור שליין (צילום: יח''צ)
ליאור שליין (צילום: יח"צ)

יש לו רעיונות, הוא יודע מה צריך לעשות. במופע שלו, למשל, הוא אומר שצריך לגייס את החרדים לא רק לצבא, אלא למאה ה־21. למה בעצם? מי אתה שתגיד לאנשים אחרים כיצד לחיות? מי הופך אותך ואת המאה שאתה חי בה לנכונה ואת העבר ואת הסגירות והפרישות לטעות?

תחושת הצדק האינסופית היא מחלה שמאלנית ידועה. ההרגשה שרק הם טובים, רק הם יודעים, רק הם מתקדמים, וכל האחרים פחות מוסריים, פחות מבינים – זו מחשבה שהיא לא רק לא נכונה, אלא גם מרחיקה מצביעים. אגב, גם הוא טען שמיכאלי טעתה שלא התאחדה עם מרצ, אבל ממנה, מן הסתם, אין לו שום תביעה.

כשתוקפים את הממשלה, צריך לבוא עם אלטרנטיבה ראויה. ההתנשאות המיכאלית־שליינית הזאת מסמלת שגם בצד השני צריך לעשות חשבון נפש אישי וגם תפיסתי. הזוג הזה מטיף לכל העולם, אך לרגע לא לעצמו. אף אחד מהם לא שואל איפה כשלתי, מה בגישה שלי לא נכון.

להגיד שביבי נכשל זה אולי נכון, אבל לא מספיק. גנץ ולפיד צריכים להבין מדוע הציבור בורח מהם, מיכאלי חייבת לדעת שהיא כבר אינה רלוונטית למזג הפוליטי העדכני. את הראשה – את גם אשמה.





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

"בחיים לא בכיתי ככה ימים ולילות": יגאל גואטה בריאיון לרוני קובן

Published

on




חבר הכנסת לשעבר ושדרן הרדיו והטלוויזיה של "כאן 11" יגאל גואטה הגיע לתוכנית "פגישה עם רוני קובן", הפעם כדי לדבר על איך שמלחמת חרבות ברזל השפיעה עליו כשדרן ברדיו אבל גם כבן אדם פרטי. בשלב מסוים בריאיון הוא פרץ בבכי: "הותר לפרסום חמישה חיילים נהרגו, הותר לפרסום שישה חיילים נהרגו… די, חלאס, מספיק עם זה".

אחרי רגע ממושך של שקט הוא המשיך: "מאות משפחות שכולות ועוד משפחות שכולות ו-6,000 פצועים בבתי חולים, חלקם בלי ידיים ובלי רגליים. איך הגענו למצב שלקחו את משפחות החטופים והפכו את זה לעסק פוליטי? איך הגענו לדבר הזה? איך אפשר לרדת כזה נמוך?". לאחר המשפט הזה הוא גם ביקש הפסקה מהריאיון.

לאחר מכן הוא התעשת, והדבר הראשון שהיה לו לומר לרוני קובן – "סליחה". קובן חייך אליו וענה: "על מה סליחה?", ועל כך גואטה ענה: "שלא התאפקתי". קובן המשיך: "למה להתאפק?", וגואטה אמר: "אם לא היינו מתאפקים אז כל היום הייתי בוכה, ויש סיבה לבכות כל היום".

רוני קובן המשיך את הריאיון עם שאלה נוספת: "זה נכון שהיה רגע בזמן שידור ברדיו ששמעת אימהות של חטופים והתחלת לבכות?", והוא ענה: "כן, לא פעם אחת – כמה פעמים". קובן המשיך: "יש איזה חטוף שנכנס לך ללב במיוחד?" ותשובתו של גואטה: "כן, שם בכיתי הכי הרבה. ביבס". הוא המשיך לדבר בזמן שדמעות נקוו בעיניו וקולו נסדר: "זה לא יכול להיות, זה משהו שלא נתפס בשכל בכלל".

הוא עצר שוב כדי להוריד את המשקפיים ולמחות את הדמעות מעיניו, והמשיך בהלצה: "קובן, זה שזו תוכנית של תשעה באב לא אומר שאני צריך לבכות כל התוכנית". במקביל, קובן תהה אם "הלב שלו קהה" משום שהוא לא בוכה כשהוא נזכר במשפחת ביבס, שאיבדה את האם שירי ואת שני בניה הצעירים, אריאל וכפיר, לאחר שנחטפו לעזה מניר עוז בשבעה באוקטובר ונרצחו בשבי. ירדן ביבס, בעלה של שירי, נחטף גם הוא, ושוחרר ב-1 בפברואר השנה. גופותיהם של כפיר, אריאל ושירי הוחזרו לישראל ב-20 וב-22 בפברואר.

קובן סיפר לגואטה: "הייתי בניר עוז ונותנים לך להסתובב בין הבתים חופשי, ואז אתה בא לבית של הביבסים" – כאן גם קולו של קובן נסדק והוא מבין שגם הוא עומד לבכות – "ואתה רואה את הבימבות הקטנות של השניים המתוקים האלה, והפצע עוד מדמם ופתוח". בהמשך הריאיון אמר יגאל גואטה: "בחיים לא קרה לי שהצטערתי ובכיתי כל כך הרבה ימים ולילות על ילדים שאני לא מכיר בכלל".





Source link

Continue Reading
Advertisement

כל העדכונים