מחקרים חדשים מגלים שאבטיח, מעבר להיותו המרענן הרשמי של הקיץ, מכיל בתוכו רכיבים שקשורים לשיפור בריאות הלב. מחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי Nutrients בדק נתונים מהסקר הלאומי לבריאות ותזונה (NHANES) ומצא קשר ברור בין צריכת אבטיח לבין תזונה איכותית יותר אצל ילדים ומבוגרים כאחד.
המחקר מצא שהתזונה של אנשים שאוכלים אבטיח באופן קבוע עשירה יותר בסיבים תזונתיים, מגנזיום, אשלגן, ויטמין C, ויטמין A, ליקופן וקרוטנואידים מועילים אחרים וצורכים פחות סוכר ושומנים רוויים.
קרוטנואידים הם אלה שהופכים פירות וירקות רבים לכל כך צבעוניים – וגם כל כך טובים עבורכם. התרכובות הצמחיות החזקות הללו, כולל ליקופן ובטא-קרוטן, פועלות כנוגדי חמצון שעוזרים להגן על התאים, לחזק את מערכת החיסון ואף עשויים להפחית את הסיכון למחלות כרוניות.