חדשות

מג"ב מונע מחולים קשים תושבי כפר עקב גישה מהירה לבי"ח

Published

on



האגודה לזכויות האזרח והמוקד להגנת הפרט עתרו היום (רביעי) לבג"ץ נגד מפקד מג"ב עוטף ירושלים, בדרישה לאפשר לחולים קשים תושבי כפר עקב, שכונה פלסטינית בצפון ירושלים (מעבר לגדר ההפרדה), להגיע במהירות ובבטחה לבתי חולים ולמסגרות טיפוליות בעיר דרך מחסום אל-ג'יב, הסמוך להתנחלות גבעת זאב. 

בכפר עקב מתגוררים רבבות תושבי קבע ואזרחים ישראלים. שכונת הענק היא חלק מוניציפאלי מירושלים, אבל גדר ההפרדה שנבנתה בתחילת שנות האלפיים חוצצת בינם לבין שאר חלקי העיר, שזיקתם אליה הדוקה. מרבית תושבי השכונה עובדים בירושלים, אלפי תלמידים מתחנכים בה, חולים מטופלים במרפאות ובבתי חולים ירושלמיים, וירושלים שמעבר לגדר מספקת להם שירותים ממשלתיים ועירוניים שונים, שירותי רווחה, דת, קניות ופנאי. כל יציאה מהשכונה כרוכה בבידוק ובחציית מחסום.

העתירה הוגשה על רקע הגבלות תנועה קשות שמוטלות על תושבי השכונה מאז תחילת המלחמה, שהופכות כל יציאה לעיר למסע התשה מפרך, שעשוי לארוך שעתיים ויותר. אין כל פתרון למי שצריכים להגיע בבהילות לחדרי מיון ולטיפולים רפואיים מצילי חיים. מפקד מג"ב עוטף ירושלים הקודם אישר מעבר חולים מכפר עקב במחסום אל-ג'יב; אולם, מאז ינואר 2025, עם כניסת המפקד הנוכחי לתפקיד, המדיניות השתנתה ובקשות למעבר במחסום זה, שמבטיח הגעה בטוחה ומצהירה ירושלים, נדחו.



Source link

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל העדכונים

Exit mobile version