Connect with us

חדשות בעולם

לירי אלבג: "הם איימו שאם יגלו את זה – יקטעו לנו את הידיים"

Published

on




אלפי אזרחים התכנסו הערב (שבת) בכיכר החטופים בתל אביב לעצרת השבועית, כשברקע מתקרב חג הפסח – חג החירות, אך 59 חטופים עדיין מוחזקים בידי חמאס. בעצרת נשאו דברים שורדי שבי, בני משפחות של חטופים וחברים של חטופים, בקריאה נרגשת לממשלה להביא להסכם שיחזיר את כל החטופים הביתה.

עומר ונקרט, ששוחרר מהשבי לפני כחודש וחצי, פתח בנאום נרגש: "אני כאן נרגש וזועק – השיבו את אחיי מהשבי. אבל אני לא באמת כאן, רק חצי ממני עומד פה. חלק ממני עדיין שבוי במנהרה, וגם אתם לא באמת כאן – כי חלק מאיתנו, חלק מכולנו שבוי בעזה".

ונקרט הדגיש כי השיקום האמיתי שלו יהיה רק כאשר "אחיי האהובים גיא ואביה יעלו על מסוק חיל האוויר, יפסעו אל החדר בו מחכים להם קרוביהם והם יהיו שוב בבית בישראל".

ונקרט סיפר על התנאים הקשים בשבי: "הוחזקתי בתנאים קיצוניים במנהרה צרה כשלידי בור הצרכים. במשך 505 ימים הורעבתי, הושפלתי, הוכיתי. מתוכם הייתי 197 ימים לבדי כמעט איבדתי את שפיותי." הוא חשף כי נחטף "ממיגונית בה נרצחו 28 צעירים וצעירות וביניהם חברתי הטובה, קרן השמש שלי שהפכה למלאך השומר שלי – קים דמתי".

בפנייה ישירה לראש הממשלה אמר ונקרט: "ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, זה עליך להשיב אותם! זה רק עליך להחזיר אותם הביתה! תזכור שאלה האחים שלי, אלה האחים שלנו וזה עליך רק עליך שהם יהיו בבית!".

בהמשך קרא ונקרט: "אני קורא מכאן לחברי הקבינט ולראש הממשלה להזמין אותי לישיבת הקבינט הבאה ולהסתכל בעיניים לעדות שלי. אני קורה לכם – אל תסיטו את המבט! תהיו אמיצים והזמינו אותי לספר לכם מקרוב מהעוברים בשניות אלה ממש אחיי השבויים".

עומר ונקרט בעצרת למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
עומר ונקרט בעצרת למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

גדי מוזס, ששהה בשבי הג'יהאד האיסלאמי 482 ימים, שיתף כי לקראת חג הפסח משמעות החירות עבורו היא עמוקה הרבה יותר: "לאחר 482 ימי שבי בידי הג'יהאד האיסלאמי, אני שוב חופשי בקרב בני משפחתי ובני עמי. גם מילות ההמנון: 'עוד לא אבדה תקוותנו' ו'להיות עם חופשי בארצנו', קיבלו אצלי משמעות עמוקה ביותר לאחר שובי".

מוזס הזהיר מפני המשך הלחימה: "תופי המלחמה מהדהדים באוזני שוב. הייתי שם ושמעתי קולות אלו גם מהצד האחר של הגבול. זה איום ונורא! זה חונק את הגרון ומשתק את הנפש. אחינו השבויים מאבדים כל תקווה כשקולות הפגזים שורקים מכל צד ועבר. פגזים אלו הרגו ויכולים להרוג את אחינו חסרי הישע".

הוא הדגיש: "ההנחה שהרג אנשים יביא את חמאס להבנה כי עליהם לשחרר את החטופים, מוטעית מיסודה. חיי אדם ורכוש לא מעניינים אותם. יש בידיהם קלף מיקוח והם רוצים להפיק מקלף זה את מירב התועלת מנקודת מבטם." מוזס הוסיף בכאב: "זמנם של החטופים איננו בלתי מוגבל. יש חולים, יש פצועים, יש מיואשים ויש פגועים נפשית".

גדי מוזס בעצרת למען החטפים (צילום: אבשלום ששוני)
גדי מוזס בעצרת למען החטפים (צילום: אבשלום ששוני)

לירי אלבג, שורדת שבי נוספת, הדגישה את מצבם הקשה של החטופים: "בזמן שאנחנו פה – הם עוברים שם גיהינום! שנה וחצי של עינויים ואלימות פיזית, נפשית, פסיכולוגית – ואפילו מינית! איימו עלינו בקטיעת ידיים אם יגלו ששיקרנו להם או עשינו משהו אסור. אסרו עלינו לבכות, אסרו עלינו להתחבק, אסרו עלינו להקשיב אחת לשנייה ברגעי משבר. אני עומדת כאן הערב מולכם, חופשיה!!! אבל הלב שלי נשאר שם, עם כל מי שעוד בשבי".

אלבג שיתפה חוויה קשה מהשבי: "כשקרסה העסקה הראשונה – גם אני קרסתי. אני זוכרת את הרגע ההוא. רגע אחד שבו כל מה שהחזיק אותנו – התנפץ. היינו בטוחות שאנחנו יוצאות משם הביתה. היינו בטוחות שהסיוט הזה נגמר. הדלתות לא נפתחו. והסיוט נמשך. ברגע אחד איבדתי אמון. אמון בעולם שבחוץ. אמון בזה שמישהו באמת זוכר אותנו. אמון בזה שאי פעם נצא משם".

היא גם שיתפה את החוויה הקשה מחג הפסח שחגגה בשבי: "אני זוכרת את חג הפסח שם, חג עצוב, היינו לבד. את החג הכי משפחתי עשינו רחוק מהבית. היינו בדיכאון. העבידו אותנו שם!!! היינו משרתות שלהם!!!! והנה הגיע חג החירות. ועדיין יש שם אחים ואחיות שלנו. הם ישבו שם, במנהרות האפלות, בלי אוכל, בלי מים, לבד, חסרי אונים בלי לדעת אם יש להם מחר".

אלבג הדגישה את הסכנה בהמשך הלחימה: "אני חייבת להיות כנה, ללא דעות פוליטיות. כל חזרה ללחימה מסכנת אותם! אם זה הוראות מהדרגים הבכירים של חמאס – החטופים הם הראשונים לשלם את המחיר! אם חיל האוויר תוקף – לצערי גם אז החטופים בסכנה! וכמובן החיילים שלנו שנלחמים!! גם הם בסכנה ובפחד לפגוע באחים ואחיות שלנו. אין ניצחון, שום ניצחון, בלי שכל 59 החטופים בבית!".

חירות נמרודי, אימו של תמיר נמרודי שנחטף לפני 547 ימים, פתחה באירוניה המרה של שמה: "למרבה האירוניה, השם שלי הוא חירות. נולדתי בתקופה בשנה, בה אנו מציינים רצף אירועים בהיסטוריה היהודית שעיצבו אותנו כעם. בהם העם היהודי יצא מחושך לאור. חג הפסח… יום השואה… יום העצמאות… ההורים שלי בתמימותם חשבו, מה יותר מתאים מחירות? והנה… אנחנו בשואה נוספת ואיפה החירות שלנו? איפה החירות שלי? איפה החירות של תמיר שלי? איפה החירות יש עוד 58 חטופים ומשפחותיהם? איפה החירות של העם שלנו? כולנו חטופים…".

היא תיארה את המצב הנוכחי: "אנחנו כאן הערב, כפסע מליל סדר נוסף ללא הילדים שלנו. עוד ערב חג שאין בו שמחה. רק כאב, געגוע ודאגה עמוקה לאהובים שלנו. בעזה – הלחימה מתעצמת, כובשים שטחים ומסכנים את החטופים ואת החיילים. בלבנון – תקיפות חוזרות בדחייה. מתימן – ממשיך שיגור טילים שמשבש את חיינו. בישראל – עוד פרשייה נחשפת וחושפת את חוליה של הממשלה. בכיכר – שוב מתקיימת העצרת השבועית. שוב מקריאים שמות של חטופים. אנחנו ממשיכים את השגרה הלא הגיונית הזאת".

נמרודי שאלה בכאב: "ואני שואלת… עד מתי? מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? אני אגיד לכם מה נשתנה… הכנסת יצאה לפגרה… החטופים יחכו בזמן שהמנהיגים נחים".

דני מירן, אביו של עמרי מירן, ביטא את געגועיו וציפיותיו: "אני מאד מתגעגע ורוצה שעמרי יחזור, לחבק אותו, ולספר לו, איך אתם… איך כל עם ישראל מתפלל אתנו להחזרתו עם כל החטופים".

מירן ציין כי בנו יחגוג ביום שישי הקרוב 48 שנים, "מהן שנה וחצי חטוף וכלוא במנהרות חמאס". הוא הזכיר גם את נכדתו הקטנה: "ואז אספר לעמרי שעלמה חגגה ביום שני האחרון יום הולדת שני. בשבת היא אמרה: 'אני בת שתתים'. שני ימי הולדת אשר לא זכית לחגוג איתה".

זמיר חיימי, דודו של טל חיימי ז"ל, פתח את דבריו: "כבר 547 ימים שהם לא איתנו. קבורים במנהרות בעזה. אפילו שם קולקטיבי ניתן להם: החטופים. קבוצה של אזרחים ישראלים שהופקרו בשבעה באוקטובר על ידי מדינת ישראל ומאז מופקרים כל יום מחדש על ידי ראש ממשלת ההפקרה".

הוא המשיך בהזכירו את האנשים מאחורי הפוסטרים: "אפילו פוסטרים יש להם. פוסטר אחד גדול, הכולל את כל 59 החטופים והחטופות ופוסטר אישי קטן לכל חטוף. כאילו היו סוג של כוכבי פופ משנות השמונים. כולם כבר מכירים אותם".

חיימי ביקר את האסטרטגיה הנוכחית: "בנוסף בחרה הממשלה בחזרה למלחמה בעזה. רק טיפש חוזר על אותה טעות פעמיים ומצפה שזה יצליח. סיפרו לנו ועדיין מהדהדים את השקר הזה שרק לחץ צבאי יגרום לחמאס לשחרר אותם. ובינתיים איבדנו חברים נוספים מאז השבעה באוקטובר. חברים שיכלו לחזור בחיים".

בנאום מיוחד באנגלית, פנה עמית בן-דור גוס, חברו של החטוף עידן אלכסנדר, ישירות לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולסטיב ויטקוף, שליחו למזרח התיכון: "נשיא טראמפ, כשנבחרת הבאת איתך את חברך המוכשר, סטיב ויטקוף, לעזור לך לפתור את הכאוס במזרח התיכון. ובדיוק כפי שיש לך את סטיב ויטקוף, גם לי יש חבר טוב. חבר הכי טוב. ושמו עידן אלכסנדר. ובדרך כלל הוא תמיד שם בשבילי. אבל עכשיו, הוא תקוע. מתחת לאדמה. במנהרות. בלי אור שמש, מים, או אוכל. והוא לא במצב שבו הוא יכול לבקש עזרה. אז עכשיו תורי להיות שם בשבילו. וזו הסיבה שאני כאן עכשיו".

בן-דור גוס המשיך: "בסופו של יום, אתם השניים, דונלד טראמפ וסטיב ויטקוף, האנשים היחידים עם הכוח להחזיר הביתה את עידן. ועדיין הוא בעזה. אני לא עומד כאן ומאשים אתכם, אני מבקש מכם. תוך קצת יותר מ-70 יום מאז טקס ההשבעה שלך נשיא טראמפ, ואפילו לפני כן, הצלחתם לשאת ולתת על שחרורם של מספר גדול של חטופים בשלב הראשון של הפסקת האש. הבאתם אינספור חטופים חפים מפשע בחזרה הביתה למשפחותיהם. אבל העבודה לא הושלמה ואנחנו צריכים לעזור זה לזה כדי להשלים את המשימה".





Source link

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשות

דרושים דרושות נהגים לעבודה בנהיגה במספר סניפים ברחבי הארץ, בהיקף ארצי, מדובר על נהיגה במספר תחומים לבחירה, נהיגה במשאית, רכב פרטי, אופנוע, ורכב מסחרי, לא נדרש ניסיון, אבל נדרש רישיון נהיגה בהתאם לתפקיד, לפרטים ניתן להירשם בקישור הבא: https://drussimjobbs.com/sign/ אתר drussimjobbs

Published

on

דרושים דרושות נהגים לעבודה בנהיגה במספר סניפים ברחבי הארץ, בהיקף ארצי, מדובר על נהיגה במספר תחומים לבחירה, נהיגה במשאית, רכב פרטי, אופנוע, ורכב מסחרי, לא נדרש ניסיון, אבל נדרש רישיון נהיגה בהתאם לתפקיד, לפרטים ניתן להירשם בקישור הבא: https://drussimjobbs.com/sign/
אתר drussimjobbs

Continue Reading

חדשות בעולם

טום ברק קרא לעיתונאים בלבנון "פרא אדם" – וטען כי זו הבעיה באזור

Published

on




השליח המיוחד של ארצות הברית ללבנון, טום ברק, עורר סערה תקשורתית ופוליטית לאחר מסיבת עיתונאים שקיים בביירות. במהלך המפגש עם התקשורת המקומית, ברק הגיב בעצבנות לשאלות ולסגנון השיח של העיתונאים ואמר: "תתחילו להתנהג כמו בני אדם, תפסיקו להתנהג כמו חיות". בהמשך הוסיף כי "זו הבעיה במזרח התיכון".

דבריו התקבלו בזעם בקרב גורמים רבים בלבנון, שראו בהם התבטאות פוגענית וגזענית. אחת המגיבות, העיתונאית הלבנונית האלה ג'אבר, כתבה ברשתות החברתיות: "טום ברק צועד לביירות כמו נציב קולוניאלי מהמאה ה-19, מכנה עיתונאים לבנונים 'חייתיים', מרצה לנו על 'ציוויליזציה', ומאשים את 'האזור' שלנו בכל. זו לא סתם יהירות, זו גזענות. אתם לא מנהלים את המדינה הזאת, ואתם לא יכולים להעליב את אזרחיה".

תגובות נוספות האשימו את ברק בכך שביצע "דה-הומניזציה" של עיתונאים מקומיים. כך, באחד מהדיווחים נכתב כי ברק אמר לעיתונאים "לנהוג בצורה מתורבתת ולא חייתית", והוסיף כי "זו הבעיה עם מה שקורה באזור".

הסערה סביב דבריו של ברק צפויה להוסיף מתיחות נוספת ליחסים המורכבים ממילא בין ארה"ב ללבנון, ולחזק את תחושת הרגישות הציבורית בלבנון כלפי התערבויות חיצוניות והתייחסות פטרונית מצד נציגי המערב.





Source link

Continue Reading

חדשות בעולם

ישיבת הקבינט החליטה על כלום – נתניהו מיהר ללכת לחגוג

Published

on




הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (שלישי) אחר הצהריים לישיבה שארכה כשעתיים, ובמהלכה הוצגו לשרים סקירות ביטחוניות כלליות על כלל הגזרות. בסדר היום הכתוב לא הופיע כלל סעיף על עזה ותוכנית הכיבוש, והישיבה עסקה בסקירה רחבה ולא פרטנית על המתרחש בזירות השונות. בפועל – הישיבה לא כללה אף הצבעה, לא על תוכנית מבצעית ולא על מתווה כזה או אחר להסדר מדיני או עסקה לשחרור החטופים.

במערכת הביטחון ציינו כי התוכניות המבצעיות לכיבוש עזה כבר אושרו לפני כמה שבועות, לאחר שראש הממשלה ושר הביטחון הוסמכו לקבל החלטות בנושא. נקבעה ישיבת קבינט נוספת ליום ראשון הקרוב, שבה צפויים השרים לדון באופן מפורט בתוכניות הפעולה ברצועה.

פעילות כוחות צוות הקרב של החטיבה הדרומית במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צוות הקרב של החטיבה הדרומית במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

סוגיית החטופים, שעמדה במרכז ההפגנות הסוערות מחוץ למשרד ראש הממשלה ובצירים מרכזיים ברחבי הארץ, כלל לא נידונה. מאות מפגינים, ובהם בני משפחות החטופים, קראו לממשלה לאמץ את המתווה המוצע: "אל תעזבו את השולחן – יש הצעה על השולחן, צריך לסיים את זה עכשיו". במקביל, במשרד החוץ הקטרי תקפו את ישראל וטענו כי סירובה להגיב להצעות התיווך מוכיח ש"אין לה רצון אמיתי להגיע להסכמות".

במקור נועדה הישיבה לשעה 18:00, אך היא הוקדמה לשעה 16:00 והוגבלה עד 19:00 לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו – כדי שיוכל להשתתף באירוע של מועצת מטה בנימין.

ראש הממשלה נתניהו באירוע בבנימין (צילום: ללא)
ראש הממשלה נתניהו באירוע בבנימין (צילום: ללא)

ההקדמה עוררה ביקורת חריפה באופוזיציה. ח"כ קארין אלהרר תקפה: "שבוע מחכים לישיבת קבינט – והיא מוגבלת בגלל קוקטייל?". ח"כ גלעד קריב הוסיף: "ההתחנפות להתנחלויות באה על חשבון החטופים והביטחון". בלשכת ראש הממשלה דחו את הטענות והבהירו כי מדובר בצעד שאינו חריג.

מהישיבה נעדרו כמה שרים בכירים: שר החוץ גדעון סער שוהה בארצות הברית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמצא בגאורגיה, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא השתתף מסיבותיו.





Source link

Continue Reading
Advertisement

כל העדכונים