Connect with us

צרכנות

כמה זה יעלה לנו? לתחושות שמרגיש הישראלי באירופה יהיה גם מחיר כלכלי

Published

on




במוניות לא דיברנו בכלל, או שהחלפנו כמה מילים באנגלית. במסעדות דיברנו בלחש. בבית המלון נרשמנו באמצעות הדרכון הזר שלי, והיה לנו אפילו סיפור כיסוי טוב למקרה שישאלו אותנו מאיפה אנחנו – נוהל מוכר לכל ישראלי בחו"ל, אך בעייתי במיוחד באחת המדינות היחידות שבהן אתה לא יכול לומר שאתה איטלקי.

לא, אנחנו לא סוכני מוסד, וגם לא פליטים (לפחות עדיין לא), אלא ישראלים שספק־חוששים ספק־מתביישים להיות מזוהים ככאלה בניכר.
אם מישהו מבין הקוראים סבור שמדובר בחוסר זקיפות קומה לאומי, שיבושם לו. תקראו לי “פחדן", אבל בשבוע שבו אירעו (עוד) שתי תקיפות של נופשים ישראלים בחו"ל רק בגלל השיוך הלאומי שלהם, לא בא לי להניף את הדגל.

אני לא נכנס לוויכוח על צדקת המלחמה בעזה, שהחלה במה שהיה לגביו קונצנזוס גמור ומאז הסתבכה כהוגן. אני אפילו לא מתכוון לקיים את הדיון הפופולרי במקומותינו לגבי עד כמה הייתה שותפה האוכלוסייה העזתית למעשי הזוועה שבוצעו בשמה. כל שאבקש הוא רק להתייחס לעובדה הפשוטה: על מסכי הטלוויזיה ברחבי העולם נראים ילדים בעזה שגוועים ברעב.

תגידו שיש כאן מוסר כפול, ואולי תצדקו. תגידו שמי שהמיט עליהם את האסון הנורא הזה אינו צה"ל, אלא מי שטבח בנו ב־7 באוקטובר – ואני אפילו לא אתווכח, אלא רק אציין שהמותג “ישראל" מעולם לא זכה להערכה נמוכה יותר.

זיכרונות מאחוזת סטארט־אפ
לא צריך להיות קשיש כדי לזכור גם ימים אחרים: הן רק לפני כמה שנים היינו ה"סטארט־אפ ניישן": בכל יריד בעולם עמדו בתור כדי לעשות אתנו עסקים. בכל מקום התפעלו מהיכולות הישראליות, שלא רק איזנו את ההתנהגות הלא הולמת שהפגינו כמה ישראלים ברחבי העולם, אלא אף האפילו עליה.

אני זוכר ימים שבהם נשמעה עברית קולחת בלא מעט מסעדות, בתי קפה וברים מסביב לעולם. עתה כולם מדברים בעיקר עם העיניים.
איך משפיעה ירידה בקרנו של מותג על הדוחות הכספיים שלו קל יחסית להבין. אבל מה קורה כשהמותג הוא מדינה? כשבמקומות מסוימים מסרבים להלין ישראלים, לשרת אותם במסעדות ולהסיע אותם במוניות? חשוב להבדיל – כבר לא מדובר בחשש מפיגוע חלילה, שתמיד אורב לישראלים באשר הם. מדובר בחרם עממי, בהרחקה מקהלם של מי שמחשיבים עצמם לבני תרבות.

אז כן, אפשר להגיד “אנטישמים", למשוך בכתפיים ולהזמין חופשה בגליל, שהוא כידוע “טוסקנה הישראלית" (אם כי בעיקר בינואר), ואפשר להודות שיש לנו כאן בעיה, שאת פגיעתה הכלכלית קשה מאוד להעריך כרגע, אבל אפשר שהיא תהיה בכייה לדורות.

ננסה לשים דברים בפרופורציה: לגורמי התיירות השונים יש זיכרון קצר וצורך תמידי בכסף: מהר מאוד, עם סיומה המיוחל של המלחמה, ישובו ברחבי העולם לכבד – אם לא את הדרכון הישראלי, אזי לפחות את כרטיסי האשראי שלנו.

אז איפה כן תימשך הפגיעה? ברמה האקדמית, למשל. אני לא מתכוון לכנסים בנושאי תיאטרון ומחול, נניח (מבלי לגרוע מחשיבותם של אלה, חלילה), אלא למחקרים מדעיים משותפים, לניסויים רפואיים שמתבצעים במקביל בבתי חולים ברחבי העולם, במיזמים של סחר ופיתוח תשתיות – ועוד כגון אלה.

כבר עתה נפסקו רבים מהם, וכבר היום מוצאים את עצמם חוקרים ישראלים – עד לא מזמן הנחשקים ביותר לעבודה משותפת – במעמד של מוקצים מחמת מיאוס. שוב ושוב ושוב אדגיש: תגידו שיש כאן אפליה מקוממת? סבבה – בתנאי שתבינו שזו מגיעה עם תג מחיר כלכלי. בטח במדינה שאחת החוזקות שלה מול שכנותיה העוינות הייתה היכולת לעבוד בעבודה משותפת עם גורמים מובילים במערב.

כמה זה יעלה לנו? מוקדם לדעת: החשבון עוד טרם הוגש לנו. עצירה של מסחר קל יותר לכמת מאשר את השלכותיו העתידיות של הפסקת מחקר משותף, אבל שלא יהיה לאיש ספק: מדובר בתג מחיר גבוה. אולי אפילו כזה שלא נצליח לשלם.

שקיעה בעזה  (צילום: רויטרס)
שקיעה בעזה (צילום: רויטרס)

השר המקשקש
כלומר, גם בנסיבות העניין, גם אם יצאנו למלחמת מגן שאין צודקת ממנה, גם אם לא הייתה לנו ברירה, ואפילו אם נניח שחלק מהקורבנות האזרחיים הם רק תוצאה של נזק משני במלחמה לחיסולו הסופי של ארגון טרור צמא דם, אפשר היה עדיין להקטין את הנזק.

כשפוליטיקאי ישראלי – ועוד שר, כלומר חבר ממשלה – מקשקש לתקשורת ש"אנחנו מוחקים את עזה", ולמען הסר ספק שמא התכוון רק לבתים מוסיף “עזה תהיה יהודית", זה הופך לא רק לכותרת בחו"ל, הרבה יותר מבכיר איראני שקורא להשמדת ישראל (בניגוד לאיראנים, מאיתנו יש לעולם ציפיות – וזה דווקא, עדיין, לזכותנו), זה הופך מיד להפניית גב מצד מי ששמרו עדיין על יחסי עבודה תקינים עם גורמים ישראליים.

שימו עצמכם בנעליהם: אתם הייתם מוכנים לעשות עסקים עם מדינה שבה חברי ממשלה מספרים שהם “מוחקים" את הקהילה היהודית? מובן שלא. ומה אכפת לאותו שר משוקץ? הן 50 אלף השקלים שהוא לוקח מכיסינו המתרוקנים ימשיכו להיות מופקדים בחשבון הבנק שלו.

זאת בעוד ראש הממשלה, שאמור להיות המבוגר האחראי בנסיבות העניין, מסתפק רק בהבהרה (שהרי הוא לא יכול להרשות לעצמו לאבד אף אצבע בהצבעות). במפלגתו הגזענית פנימה, אמירה אומללה שכזאת רק תשרת אותו, אז מה אכפת לו שאלפי ישראלים עוד יאבדו את פרנסתם כי לו היה צורך דחוף לקשקש בתקשורת מין קשקוש, שאליו אפשר להתייחס רק בשני אופנים: אם מדובר בשקר (כפי שלשכת ראש הממשלה מיהרה להבהיר), הרי שהוא שקרן. אם זו אמת (וישראל “מוחקת" את עזה במטרה לייהד אותה), הרי שתמו טענותינו לגויים: אנחנו אכן פושעי מלחמה.

אופס, הגעתי למכסת המילים המוקצית לטור הזה, ובכל מקרה מוטב שאסיים: לא רק שכל מילה שאכתוב מעתה תעלה לי במחיקה של אחרת, אלא גם שמישהו מסביבי עוד עלול לשים לב לכך שאני מקליד בעברית. אכן ימים לא פשוטים לישראלים בנכר, והלוואי שהייתה זו רק תחושה, כלומר לא משהו שיוגש לנו גם חשבון בגינו.





Source link

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרכנות

מה עושים עם בננות בשלות? עוגת בננה היא רק ההתחלה

Published

on



הכתבה נכתבה בשיתוף השף הלבן


הן משמשות בסיס מושלם לעשרות קינוחים קלים להכנה, מתוקים בטבעיות, עשירים בריח ובמרקם, ובעיקר אתם מצילים אותן מבזבוז. כל זה ועוד לא דיברנו בכלל על קלות ההכנה: קערה אחת, מזלג וביס שבא מתוך תסכול אבל נגמר בחיוך.

עוגת בננה: כשהבשלה הופכת לעוגה האהובה בבית
אין דרך מדויקת יותר להציל בננות ישנות מאשר להכין מהן עוגת בננה. היא רכה, מתוקה בלי צורך בתוספת סוכר מוגזמת ויש לה טעם שאי אפשר לשחזר עם בננות טריות. המתכון הבסיסי סלחני מאוד גם אם יש רק שתיים, גם אם יש חמש. אפשר להוסיף אגוזים, שוקולד, קינמון או אפילו שכבת חמאת בוטנים באמצע. כל שילוב כזה רק מדגיש את מה שכבר קיים: טעם שמרגיש מוכר ונעים, כזה שפורסים ממנו פרוסה ומיד אחר כך עוד אחת.

גם מאפינס בננה הם אפשרות לא פחות טובה. למעשה, מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת, שכן זו אותה עוגה, מיני גרסה שנעלמת תוך שנייה כשלא רוצים משהו כבד או כשאורחים מגיעים, מאפינס בננה הם פתרון מושלם. הם נאפים מהר יותר, נוחים לנשיאה ומתקבלים בהתלהבות בכל גיל. אפשר להכין תבנית שלמה ולהקפיא או לגוון כל שקע עם תוספת אחרת, כמו: שוקולד צ'יפס, חמוציות, קוקוס או טחינה. זה קינוח שלא מתיימר להרשים אבל תמיד מתחסל ראשון. והכי חשוב הוא מוכיח שוב שבננה יכולה להיות בסיס מדויק לעוגה בחושה קטנה, אך גדולה בטעם.

פנקייק בננה: בוקר של מתיקות טבעית
פנקייקים שמכילים בננה בבצק הופכים להיות רכים, מתקתקים ועם ארומה שמרגישה כמו עוגה על המחבת. מספיק לערבב בננה מעוכה עם ביצה וקצת קמח, וברגע אחד יש לכם ארוחת בוקר שכולם אוהבים. השדרוג? להניח פרוסות בננה ישירות על הפנקייק במחבת, ולתת להן להתקרמל. ואם רוצים ממש להשקיע מעט מייפל וקצת חמאה מעל, ויש לכם בוקר של סוף שבוע גם ביום שלישי.

טראפלס בננה מהירים ובלי אפייה בכלל
בננות משמשות בסיס מושלם גם לקינוחים שלא דורשים תנור. מערבבים בננה בשלה עם קקאו, חמאת בוטנים, קוואקר או אגוזים, ויוצרים כדורי טראפלס קטנים שאפשר לשמור במקרר או להקפיא. הם משמשים כנשנוש בריא, כממתק אחרי הצוהריים או כמנה מתוקה שלוקחים לדרך. הקסם הוא שהם מתוקים בזכות הבננה בלבד ולא צריך להוסיף כמעט שום דבר אחר. 

גלידת בננה: קינוח של קיץ וגם של חורף
כשמקפיאים בננות בשלות וטחנים אותן לבד, מתקבלת גלידה קרמית להפליא. אפשר לשלב עם קקאו, חמאת אגוזים, וניל או פירות אחרים אבל גם לבד היא טעימה במיוחד. זו הדרך הכי קלה לשמר את הבננות לכמה חודשים, בלי רגשות אשם. הגלידה הזו לא כוללת סוכר, שמנת או חלב. רק פרי אחד, שמצליח להתנהג כמו קינוח קלסי. כל מה שצריך זה בלנדר טוב ורצון לאכול גלידה גם באמצע דצמבר.

מתיקות טבעית שמבינה את החיים
בננות בשלות הן אולי לא הכי יפות אבל הן הכי טובות למטבח. הן לא נזרקות, הן לא נעלבות והן מחכות לרגע שבו יהפכו למשהו חדש. לפעמים זה יהיה מאפין קטן, לפעמים גלידה טבעונית ולפעמים עוגת בננה עם ריח של חמאה וקינמון. לא משנה במה תבחרו זה יהיה טעים ובעיקר מנחם. כי כמו בחיים לא תמיד צריך להיות טרי ומושלם כדי להיות מדויק.

הכתבה נכתבה בשיתוף השף הלבן





Source link

Continue Reading

צרכנות

אבחון מוקדם של סרטן העור – מתי בפעם האחרונה בדקתם את העור שלכם?

Published

on



הכתבה נכתבה בשיתוף On.Top – מרכז המומחים למלנומה וגידולי עור


מרכז המומחים למלנלומה וגידולי עור On.Top, בהובלת פרופסור גל מרקל מהאונקולוגים המובילים בארץ, מנהל ביה”ח לסרטן בבילינסון וסגן מנהל מרכז רפואי רבין וד"ר עופר רייטר רופא מומחה לרפואת עור ומין רופא בכיר ומנהל מרפאת סקר וגילוי מוקדם במערך העור של המרכז הרפואי רבין, בית חולים בילינסון. במרכז מאמינים שהצעד הראשון להגנה על הבריאות – מתחיל באבחון מקצועי בזמן. צוות המרכז כולל רופאי עור מומחים לגידולי עור ולמלנומה, עם ניסיון עשיר באבחון מוקדם וטיפול ממוקד בנגעים עוריים חשודים.

למה דווקא עכשיו?
שכיחות סרטן העור נמצאת בעלייה מתמדת. בישראל, מדינה שטופת שמש עם אוכלוסייה בעלת עור בהיר, הסיכון לחשיפה לנזקי קרינת UV גבוה במיוחד – וגם הסיכוי להתפתחות נגעים מסוכנים.

החדשות הטובות? סרטן עור – ובראשו מלנומה – ניתן לאיתור מוקדם, ולעיתים אף בשלבים שבהם ההחלמה מלאה ואינה דורשת טיפול אונקולוגי כלל.

ד"ר עופר רייטר – מומחה לרפואת עור ומין ואבחון סרטן העור:
 “בסרטני עור, כמו בסרטנים אחרים, המטרה שלנו היא לאתר את הגידול בשלב המוקדם ביותר שניתן, שכן בשלב זה הטיפול הוא פשוט ומהיר ולעיתים אף מתבצע עוד בביקור במרפאה. אם אנחנו מאחרים את המועד ומגלים את הגידול בשלב מתקדם, הטיפולים הם מורכבים והסיכויים להחלמה מלאה נמוכים משמעותית. לכן, לתדירות הבדיקה חשיבות מכרעת על מנת שלא לאחר את המועד”

איך מתבצעת הבדיקה?
בדיקת עור מקצועית ב־On.Top מבוצעת בשני שלבים:

  1. סקירה קלינית מלאה של העור בעין בלתי מזוינת – כולל אזורים נסתרים כמו הקרקפת, הגב, בין האצבעות ואפילו מתחת לציפורניים.
  2. בדיקה בדרמוסקופ – מכשיר אופטי שמאפשר לרופא להתבונן מעט פנימה אל תוך העור ולזהות שינויים מבניים שאינם נראים בעין רגילה.
    הדרמוסקופ, שמכונה “הסטטוסקופ של רופאי העור”, כולל זכוכית מגדלת, סנן ומקור אור מקוטב – ומאפשר זיהוי מדויק של נגעים פיגמנטריים ולא פיגמנטריים כאחד.

ד"ר דנה שלמון – מומחית ברפואת עור ואבחון מוקדם במרכז OnTop
 “הדרמוסקופ הוא יותר מזכוכית מגדלת. הוא מצויד באור מקוטב שהופך את השכבה העליונה של העור ל״שקופה״ ומאפשר לנו להציץ פנימה. כך, מתגלים מבנים ותבניות אשר לא גלויים לעין רגילה ואשר מאפשרים לנו לבצע אבחנה מדויקת הרבה יותר”

לא רק מה שרואים – גם מה שמשתנה
אחד האתגרים הגדולים באבחון הוא לזהות שינוי קל במראה שומה קיימת (נקודת חן)  או הופעה של נגע חדש וקטן  – שינוי שעשוי להעיד על תהליך ממאיר.
לכן, מעבר לבדיקה הרגילה, On.Top מציע גם מיפוי שומות ממוחשב – מערכת מתקדמת שמצלמת את כלל השומות בגוף ברזולוציה גבוהה, מבצעת השוואה אוטומטית של השומות לאורך זמן (של כולן, אפילו אצל מטופלות ומטופלים עם מעל ל-1,000 שומות!)  ומזהה סטיות מזעריות באמצעות בינה מלאכותית וניתוח אנושי מקצועי.

מתאים במיוחד לאנשים עם:

  • ריבוי שומות (נקודות חן)
  • עור בהיר ונמשים
  • היסטוריה משפחתית של סרטן עור
  • חשיפה מרובה לשמש או שימוש במיטות שיזוף

ומה אם הנגע חשוד?
כאן היתרון של מרכז המומחים On.Top לא תצטרכו לחכות לתשובות או לעבור בין מרפאות.
הכל במקום אחד, תחת אותה קורת גג, תעברו את כל שלבי הבירור והטיפול:

  • ביופסיה מהירה במקום
  • הסרת נגעים עורים במידת הצורך
  • ייעוץ אונקולוגי במידת הצורך

מרכז מומחים OnTop בהובלת פרופ' גל מרקל, אונקולוג וד''ר עופר רייטר, רופא עור מומחה (צילום: נוי ערקובי)
מרכז מומחים OnTop בהובלת פרופ' גל מרקל, אונקולוג וד"ר עופר רייטר, רופא עור מומחה (צילום: נוי ערקובי)

פרופסור גל מרקל – אונקולוג עור מומחה
 “אחד הדברים שהכי מקשים על מטופלים ומטופלות זה עניין ההפניות – רופא העור מזהה את נגע חשוד ומפנה לכירורג. הכירורג ראשית פוגש את המטופל לייעוץ ואז מתאם תור לחדר ניתוח. לעיתים עוברים יותר מארבעה חודשים בין האבחנה של רופא העור עד להסרה של הנגע. לכן, בחרנו בOn.Top לקצר תהליכים ולבצע את ההסרה של הנגע, במידה ויש צורך בכך, במסגרת אותו ביקור אצל רופא העור.”

זכרו: שומות מסוכנות לא תמיד מופיעות במקומות גלויים

ד"ר דן וודוביץ  – מומחה ברפואת עור ואבחון מוקדם במרכז OnTop
"רבים מדמיינים שומה מסוכנת ככתם שחור על הפנים או החזה – אבל בפועל, נגעים סרטניים מופיעים לעיתים באזורים מוצנעים או לא נגישים לעין והם לא תמיד עם פיגמנט. לכן, רק בדיקה מקיפה של כלל שטח העור ע"י רופא עור מיומן ומומחה באבחון נגעי עור – יכולה להבטיח אבחון מדויק."

לסיכום
בדיקת עור אחת בשנה יכולה לעשות הבדל של חיים.
ככל שהאבחון מוקדם יותר – כך הטיפול פשוט יותר, ממוקד יותר, וסיכויי ההחלמה גבוהים במיוחד.

On.Top – מרכז המומחים למלנומה וגידולי עור

ONE STOP – אבחון וטיפול במקום אחד
מרכז המומחים On.Top בהובלת פרופ' גל מרקל, אונקולוג וד"ר עופר רייטר אגר, רופא עור מומחה, תקבלו מענה מקיף החוסך מכם התרוצצות מיותרת ופרוצדורות מעיקות. שירות הוליסטי 360° תחת קורת גג אחת – אבחון ראשוני, מעקב תקופתי, פרוטוקול טיפולים מותאם אישית ומכשור מהמתקדמים בעולם.

 לתיאום פגישה: 054-7117999
ontop-md.co.il

הכתבה נכתבה בשיתוף On.Top – מרכז המומחים למלנומה וגידולי עור





Source link

Continue Reading

צרכנות

שואב אבק אלחוטי Supreme i10 – שואב האבק האלחוטי שכבש את ישראל

Published

on



הכתבה נכתבה בשיתוף נאור מוצרי צריכה בע"מ


עוצמה טכנולוגית שלא מתפשרת
בלב השואב פועל מנוע BLDC עוצמתי בשילוב מסנן HEPA איכותי שמאפשרים ביחד ניקוי יסודי בכל סוגי המשטחים – רצפות, פרקטים ואפילו שטיחים. בנוסף, הוא מותאם במיוחד לאיסוף שיער של בעלי חיים, כך שגם אם יש לכם כלב או חתול בבית , הניקוי הופך לפשוט ויעיל. מדובר על שואב אבק איכותי שפותר לגמרי את בעיית נשירת השערות של חיות מחמד או הצטברות אבק על שטיחים או על רצפת הבית ולכן, הוא הפתרון המושלם עבור לא מעט אנשים שמחפשים שואב אבק עוצמתי ואיכותי שמציע תוצאות מדהימות.

נוחות מקסימלית בכל שימוש
ה־Supreme™ i10 שוקל מעט מאוד ולכן נוח לתמרון בכל פינה בבית. מדובר על שואב אבק אלחוטי שבזכות העיצוב המדויק והידידותי למשתמש, הניקיון הופך למשימה קלה ומהירה, גם בשגרה העמוסה ביותר. הסוללה הנשלפת מבטיחה עד 30 דקות עבודה רצופות, עם טעינה מהירה של 3.5 שעות בלבד – כך שתמיד תהיו מוכנים לניקוי הבא.

סוללה נשלפת
אחד היתרונות הבולטים של Supreme™ i10 הוא הסוללה הנשלפת. בשונה משואבים אחרים עם סוללה קבועה, כאן תוכלו לשלוף את הסוללה בקלות ולטעון אותה בנפרד – מבלי לחכות ליד השואב. המשמעות היא גמישות מלאה: אפשר לרכוש סוללה נוספת ולהכפיל את זמן העבודה, או להטעין סוללה אחת בזמן שהשנייה ממשיכה לעבוד. כך השואב תמיד זמין לניקוי, בלי הפסקות מיותרות. 

תאורה חכמה לניקיון מושלם
השואב מצויד ב־5 נורות LED בהירות שממוקמות כך שיאירו את הרצפה ויסייעו לכם לגלות גם את גרגרי האבק הקטנים ביותר. אין עוד פינות נסתרות – כל לכלוך מתגלה בקלות.

התאמה לכל צורך
ה־Supreme™ i10 מגיע עם מגוון מברשות ופיות מתחלפות, המאפשרות להתאים את השואב לכל סוג ניקיון – החל מפינות צרות ועד ריפודים ושטיחים. זהו פתרון כולל שמייתר את הצורך במספר מכשירים.

קנייה בטוחה – ישירות מהיבואן
את ה־Supreme™ i10 רוכשים ישירות מהיבואן הרשמי, מה שמבטיח לכם מחיר משתלם במיוחד, שירות לקוחות מקצועי ואחריות מלאה.
היבואן הרשמי מכיר את המוצר הכי טוב, עומד בקשר ישיר ושוטף עם היצרן ויודע לתת את השירות הכי מקצועי ומהיר. קונים מהיבואן הרשמי וחוסכים המון כאב ראש בעתיד!

 
לא סתם הSupreme™ i10 הוא שואב אבק מומלץ, מדובר על שואב אבק אלחוטי ביתי שגורם לניקיון בבית להפוך לחוויה קלה, מהירה ומדויקת.
בקניית השואב, ניתן לחסוך מאות שקלים של פערי תיווך מיותרים ולקנות ישירות מהיבואן!

הכתבה נכתבה בשיתוף נאור מוצרי צריכה בע"מ





Source link

Continue Reading
Advertisement

כל העדכונים