בר קופרשטיין יציין היום את יום הולדתו ה-23 – יום הולדת שני בשבי החמאס בעזה. משפחתו וחבריו של בר יציינו היום (שלישי) את המועד בשעה 21:30 בכיכר החטופים, ומזמינים את הציבור הרחב להצטרף אליהם.
בר נחטף לעזה ממסיבת הנובה, בה עבד כמאבטח. במהלך המתקפה, נשאר בר לסייע למשטרת ישראל ולצוות האבטחה ואף נתן טיפול רפואי ראשוני לפצועות ולפצועים. במהלך הסיוע הזה, בר נחטף. טל, אביו של בר, שנותר סיעודי לאחר תאונה, ביקש למסור: "בר, אוהבים אותך וגאים בך, תחזיק מעמד – אתה אף פעם לא לבד. ביום שלישי אנחנו חוגגים לך יומולדת בכיכר החטופים, ואני מזמין את כולכם לבוא ולציין איתי את יום ההולדת של בר".
טל קופרשטיין (צילום: מטה משפחות החטופים)
בר שסייע לפצועים בנובה, ירש את הצורך לסייע מאביו, חובש מתנדב ב"ארגון הצלה", שנפצע בתאונת דרכים קשה כשהיה בדרכו לחלץ ילדה בת ארבע מרכב שעבר תאונה. מאז, נותר טל סיעודי ועול פרנסת המשפחה היה רובו ככולו על כתפיו של בר, שמצא עבודות מזדמנות מאז היה בתיכון ומצא זמן גם להתנדב בארגון "ידידים".
בבוקר המתקפה, הוריו של בר ניסו ליצור איתו קשר במשך שעות ארוכות. "היה ברור שמשהו לא טוב קרה", סיפרה דודתו. מאוחר יותר, הופץ סרטון חמאס ובו מתועד בר בעזה, קשור בצוואר, בידיים וברגליים.
ברק עוז, חברו של בר כתב לפני מספר ימים בדף האינסטגרם של בר: "אח יקר שלי כמה שאני מתגעגע אליך לא מצליח לתפוס שזו היום הולדת השניה שכנראה לא נחגוג ביחד, לא נפסיק להתפלל ולעשות כל מה שאפשר בשביל שתחזור כבר, הלוואי שיקרה איזה נס ובכל זאת נחגוג ביחד אמן".
דביר קופרשטיין, אחיו של בר, אמר לפני כחודשיים בוועדה בכנסת כי הם יודעים במאה אחוז שבר עוד בחיים, אך הזהיר שהמצב עלול להשתנות ברגע. דביר סיפר כי אחיו פעל בגבורה במהלך המתקפה על מסיבת הנובה, כאשר פינה פצועים תחת אש וחזר שוב ושוב כדי להציל חיים נוספים. "בר הוא לא רק עוד חטוף, הוא אחי, הוא גיבור", אמר קופרשטיין בעדותו. "הוא זה שפינה את הפצועים תחת אש כדי להציל חיים במסיבת הנובה. הוא זה שחזר שוב ושוב רק כדי להציל עוד אדם אחד, וברגע שהוא נזקק לעזרה – לא היה אף אחד כדי להציל אותו".
כחודש לאחר מכן ובאופן חריג, שר התרבות והספורט מיקי זוהרהתנצל בפני טל, אביו של החטוף בר, ואמר לו: "אני מבקש להתנצל על העובדה שהחטופים עדיין שם כל כך הרבה זמן ועדיין לא חזרו. זה לא אנושי ולא סביר".