טכנולוגיה

טראמפ לוחץ על אפל: יצרו בארה"ב – או שתשלמו מכס כבד

Published

on



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, משגר איום מפתיע נגד ענקית הטכנולוגיה אפל: בתגובה לדיווחים לפיהם החברה מתכננת להעביר חלק ניכר מייצור האייפונים שלה מהודו במקום מסין, טראמפ דורש שהייצור יעבור דווקא לארצות הברית עצמה, אחרת החברה תספוג מכס כבד של 25 אחוז לפחות. טראמפ כתב ברשת החברתית שלו, Truth Social, כי העביר כבר מזמן את הדרישה הזו למנכ"ל אפל, טים קוק, ואף הדגיש כי אין לו כוונה להתפשר בנושא.

הצהרתו של טראמפ מגיעה לאחר שבשבוע שעבר ציין כי "יש לו בעיה קטנה" עם מנכ"ל אפל, בעקבות דיווחים שלפיהם פוקסקון, קבלנית הייצור המרכזית של אפל, מתכננת להשקיע 1.5 מיליארד דולר במפעל חדש לייצור מסכים לאייפון בהודו. בתעשייה מעריכים כי דרישתו של טראמפ כמעט בלתי אפשרית ליישום, למרות שאפל כבר התחייבה להשקיע כחצי טריליון דולר בארצות הברית בארבע השנים הקרובות.

אפל, שמייצרת את רוב מוצריה בסין במשך שנים, החלה לפזר את הייצור בעקבות מגבלות הקורונה והמתח הגובר בין וושינגטון לבייג'ינג. הודו הפכה בשנים האחרונות ליעד מרכזי עבור החברה, הן בשל כוח העבודה הזול והן בשל הרצון להקטין תלות בסין. לפי ההערכות, אפל מתכננת להעביר את רוב ייצור האייפונים המיועדים לארצות הברית להודו – מהלך שמעורר את זעמו של הנשיא.



Source link

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל העדכונים

Exit mobile version