ללא נושא

"ווינר": ריאיון עם הבמאית סוזנה פוגל

Published

on



פוגל היא אמריקאית-יהודיה. שני הוריה הם פרופסורים באוניברסיטת בראון, מן היוקרתיות במדינה. בריאיון עמי רגל צאת "ווינר" שלה בישראל, היא מספרת לי כי הגיבורה שלו, שנולדה כנוצריה, התגיירה. "זה משהו שלא דיברתי עליו יותר מדי עד עכשיו, אבל הנחתי שזה הראיון המתאים לעשות זאת", היא אומרת. "זה לא פרט ידוע במיוחד, אבל ריאליטי מרגישה בנוח לדבר עליו, אם מישהו שואל אותה. היא התחילה להתעניין ביהדות כשהיתה בכלא. היא מתחברת למהות של היהדות – הדיון, הפלפולים, זה שמעמידים הכל בספק. נסעתי אליה לטקסס עם החבר שלי לעשות אצלה ליל סדר. היא יהודייה אדוקה יותר ממה שאתה יכול לתאר לעצמך, והיא בטח יותר יהודייה ממני. היא טובה מאוד בשמירת מצוות".

"יש לי אחות מאומצת. היא שונה ממני מכל בחינה – היא מאוד לא נוירוטית. היא עובדת בכיבוי אש באריזונה. ריאליטי מאוד הזכירה לי אותה, ולכן היה לי קל להתחבר אליה. אני רגילה לגשר על הפערים האלה, בין יהודים

אמרת שעשית אצלה סדר. היית אומרת שריאליטי ואת חברות עכשיו?

"כן. אומרים שלא כדאי להתיידד עם הגיבורים של הסרטים שלך, אבל לא קיבלתי את העצה. התחברתי עם ריאליטי ועם המשפחה שלי, והם הפכו לדמויות חשובות בחיי. זה איתגר אותי בזמן עשיית הסרט, כי הרגשתי אחריות כלפיהם אחרי שנתנו בי אמון והכניסו אותי לחייהם".

"ריאליטי לא צפתה בסרט, ואני לא לוקחת את זה אישית. היא גם לא צפתה בסרטים האחרים. יש בה צד ביישני ומופנם. עשינו כמה ראיונות ביחד. כל פעם שאלו אותה מה דעתה על הסרט וכל פעם היא ענתה 'אני לא יודעת. לא ראיתי. אומרים לי שהוא טוב ואני מאמינה לזה".

אם לא היו קוראים לה ריאליטי ווינר אלא סמנתה ג'ונס או משהו כזה, עד כמה זה היה משנה את הדמות שלה ואת הסרט שלה מבחינתך?
"אנשים מאוד אוהבים לבטל את ריאליטי, להקטין אותה ולבטל את ערכה, והשם שלה הוא חלק מזה. בגלל שהיא טקסנית מרקע סוציאו-אקונומי נמוך עם שם כזה, לאנשים נוח לעשות את זה. לאורך השנים, הציגו אותה כבחורה קלת דעת שלא ידעה מה היא עושה, כמישהי אימפולסיבית או כמישהי תמימה לכאורה שלמעשה רוקחת קנוניות מרחיקות לכת נגד הממשלה. בגלל שהיא אישה, בגלל הרקע שלה ובגלל השם שלה, אנשים הרשו לעצמם לבטל אותה ואת כל עולמה ולא לקחת ברצינות את מה שעשתה, ואת הסיבות שהובילו אותה לעשות זאת".

למה בחרת בגישה קומית יחסית?

"אם הסרט מצחיק, זה בגלל שריאליטי עצמה כזו. היא מצחיקולה. זו לא התדמית שלה ולא הסיבה שהתפרסמה, אבל היא מצחיקה ורציתי להראות את זה. ריאליטי היא יותר מהשם שלה ויותר מהמעשה שפרסם אותה. היא אדם סרקסטי שמשתמש בהומור כמנגנון הגנה גם ברגעים הכי דרמטיים, וזה מה שהופך אותה לכל כך אנושית בעיני".



Source link

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל העדכונים

Exit mobile version