טכנולוגיה

הפרידה מגוגל בדרך? הסמארטפונים הסיניים נערכים לעידן חדש

Published

on



חזרתו של דונלד טראמפ לבית הלבן מציתה מחדש את המתיחות הכלכלית בין ארצות הברית לסין – והפעם, יצרניות הסמארטפונים הסיניות לא מתכוונות להיתפס לא מוכנות. לפי דיווחים חדשים, חברות כמו Huawei (וואווי), שיאומי וקבוצת BBK (המאגדת את Oppo, vivo, OnePlus ו-realme) החלו לבחון אפשרות אסטרטגית: פיתוח גרסה עצמאית של אנדרואיד, שאינה נשענת על שירותי גוגל.

מדובר בצעד שמזכיר את התגובה של Huawei לסנקציות האמריקאיות בכהונתו הקודמת של טראמפ, אז נאסר על חברות אמריקניות לשתף איתה פעולה. Huawei הורחקה מחנות האפליקציות של גוגל ונאלצה לפתח מערכת הפעלה עצמאית – HarmonyOS – ולוותר על התאימות לאפליקציות אנדרואיד. כעת, כשנראה כי ממשל טראמפ עשוי להחמיר שוב את ההגבלות, גם מתחרותיה הסיניות שוקלות תוכנית גיבוי.

לפי הדיווחים, שיאומי, Huawei ויצרניות מקבוצת BBK מקיימות דיונים ראשוניים סביב הקמת מערכת אנדרואיד מותאמת, ללא תלות בגוגל. עדיין לא ברור אם מדובר בשיתוף פעולה הדוק בין החברות או בכל אחת הפועלת באופן עצמאי, אך ברור שהמגמה ברורה: היערכות לעתיד שבו גישה לשירותים האמריקאיים אינה מובטחת.



Source link

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל העדכונים

Exit mobile version