טכנולוגיה

הסכם חדש בין אפל לעליבאבא מעורר דאגה בוושינגטון

Published

on



בעוד אפל מנסה להכניס פיצ'רי בינה מלאכותית לאייפונים שנמכרים בשוק השני הכי חשוב שלה – סין – מתברר שדווקא בוושינגטון עוקבים מקרוב (ואפילו בחשש) אחר הצעד הזה. לפי דיווח חדש של הניו יורק טיימס, אפל בחרה בשותפה מאוד לא שגרתית – חברת הטכנולוגיה הסינית הענקית עליבאבא – כדי לספק את הבינה המלאכותית המקומית לאייפונים בשוק הסיני. למה מקומית? כי הרגולציה הסינית לא מאפשרת לשירותי AI מערביים לפעול בחופשיות, והאייפונים פשוט היו נשארים מאחור בלי אלטרנטיבה. הבעיה? בוושינגטון, ובעיקר בפנטגון ובקהילת המודיעין האמריקאית, חוששים שהשת"פ הזה לא רק ייתן רוח גבית לטכנולוגיות AI סיניות, אלא גם יעמיק את חשיפת אפל לחוקי צנזורה ומסירת מידע שנכפים על חברות שפועלות בשוק הסיני. וזה עוד לפני שדיברנו על החשש שהטכנולוגיה הזו תזלוג לצבא הסיני.

באופן מפתיע (או שלא) אפל לא מיהרה לפרסם את פרטי ההסכם עם עליבאבא. מי שכן אישר אותו בפומבי היה יו"ר עליבאבא, עוד בפברואר. מאז, אפל בעיקר שותקת. חבר הקונגרס ראג'ה קרישנאמורת'י, דמוקרט שמכהן בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, קרא למצב "מטריד בצורה קיצונית", ושאל איך ייתכן שאפל, עם כל הידע והגישה שלה, בוחרת דווקא בעליבאבא – שידועה בקשרים ההדוקים שלה עם הממשל הסיני והצבא העממי.



Source link

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל העדכונים

Exit mobile version