אי שם ב-2019, שזה נצח במושגים של חדשות באינטרנט, צץ לו סמארטפון מתקפל מסקרן עם שם מחייב: אסקובר. הטלפון נמכר על ידי חברה ששייכת לאחיו של ברון הסמים המפורסם פבלו אסקובר, רוברטו אסקובר. כעת מנכ"ל החברה הורשע בהונאה, כי הרוכשים מעולם לא קיבלו את הטלפונים שרכשו.
הדגם המתקפל הראשון Escobar Fold 1, תומחר ב-349 דולר והיה בעצם מכשיר FlexPai של חברת Royole הסינית שמתמחה במסכים גמישים. יורשו, ה-Escobar Fold 2, היה למעשה גלקסי פולד שמותג מחדש, ומי שעלה על התרמית בשעתו היה יוטיובר הטכנולוגיה מרקוס בראונלי שאפילו הראה כמה רשלנית הייתה ההונאה: הלוגו של סמסונג עדיין היה על המכשיר והוסתר בצורה חובבנית עם מדבקות בזהב, שזה היה המאפיין העיקרי של הטלפון משל היה יצירה של טראמפ (גם הוא חובב מוזהבים ידוע).
לפי מנכ"ל אסקובר בע"מ, אולוף גוסטבסון, החברה פשוט רכשה טלפונים שלא עברו את בדיקות האיכות של היצרנית הקוריאנית הידועה או עודפי מלאי. החשד בזמנו היה שהדרך היחידה להרוויח על הטלפונים האלה היא… לא לשלוח אותם לרוכשים וזה בדיוק מה שקרה: רוכשים רבים שנפלו בפח של טלפון אסקובר פשוט לא קיבלו את המכשירים שעליהם שילמו, שלא לדבר על הלהביור שהובטח להם גם. החברה גם מכרה אייפונים מוזהבים שמותגו כ-"מטבע הקריפטו הפיזי הראשון בעולם". כפי הנראה לא מעט אנשים שנפלו בפח של גוסטבסון ואסקובר האח, שכן נרשמו לזכות החברה העברות בסך של 307,000 דולר בשנה הפיסקלית של 2020.