Connect with us

טלוויזיה

גיא מרוז: צדי צרפתי מול טיל תימני – סדר העדיפויות של התקשורת

Published

on




אתמול בעוונותיי צפיתי בתכנית "הזמר במסיכה". תכנית בידור לא מזיקה, לא חשובה, משעשעת לפרקים (יש שם קומיקאי ממש שווה – אוראל צברי) את צדי צרפתי אני ממש מחבב מילדות אז בהיתי. האמת שזה לא היה פתוח במקרה. אחרי שקראתי על נפלאות אורנה ברביבאי כברוקולי המזמר – הסתקרנתי. למען הגילוי הנאות – הציעו לנו פעם להשתתף, לאורלי ולי – המשא ומתן היה קצר – אנחנו ביקשנו 300 אלף שקל הם הציעו עשרים אלף ושם זה נגמר. זה לא שאנחנו גרידים פשוט היה נראה לנו שזה מחיר סביר עבור כניסה לתחפושת מביכה באירוע לא חשוב מספיק.

אבל בואו נחזור לברביבאי הברוקולית. לא ראיתי את התכנית המלאה – רק קטעים ברשת וקראתי את הטור המבריק של גונטאז' בעיתון הארץ. לא, לא הצלחתי להבין למה היא עשתה את זה ולמה היא חושבת שאי פעם מישהו יבחר בה לראשות עיריית ת"א אחרי הפיאסקו הזה. את אשת ציבור, אנחנו במלחמה ואת ברוקולי? וכנראה ככה אנחנו נראים בכללי אבל בואו נעבור בפרטי לטיל המיורט שהגיח באמצע.

אורנה ברביבאי מצביעה בבחירות לרשות המקומיות (צילום: אלעד גוטמן)
אורנה ברביבאי מצביעה בבחירות לרשות המקומיות (צילום: אלעד גוטמן)

אז אני ככה על הספה עושה מה שאני הכי אוהב לעשות – כלום – ופתאום מבזק חדשות קוטע את העטלף או את העוגיה או את אלוהים יודע מה. זהו, אני אומר לעצמי – הוא תקף באיראן. עד כאן הגיעו לו החרדים האלה – הוא הלך על איראן כדי להגיע לבחירות בלי אורניום מועשר. והנה מתחילים הדיווחים. אני מחבב את חלק מהכתבים הצבאיים אז בואו נקרא לכתב אור דבורי בן הלר דוד – כל הדיווחים היו כמעט זהים.

וככה אומר דבורי בן דוד לצופה שעל הספה: בכל אזור המרכז צריך להיכנס למקלטים כי שוגר טיל מתימן. אנחנו עוד לא יודעים מה מצבו. אני יודע, אמרתי לעצמי, עוד רגע יירטו אותו אבל המשכתי להקשיב בכל זאת פריצה בשידור חי באמצע צדי צרפתי. והוא ממשיך: מתחילים להגיע דיווחים אבל זה לא סופי. מה לא סופי? אני צועק למסך, אתה רוצה להטריף אותי? הרגע יצאתי ממשבר נפשי ארוך – מה לא סופי מה?

בערוץ המתחרה יותר יעילים. אני יכול לדווח לכם עכשיו שהטיל יורט מחוץ לגבולות ישראל אבל אתם מתבקשים להישאר בממ"דים עוד עשר דקות לפחות. בערוץ אחר מראים הופעה של משינה בירושלים, שם מבקשים מהקהל לא לזוז אבל להישאר 10 דקות! עם הידיים על הראש.

יירוט הכטב''ם מתימן (צילום: דובר צה''ל)
יירוט הכטב"ם מתימן (צילום: דובר צה"ל)

יש לי חבר שהיה פעם ביחידת הטילים נגד טילים של ישראל. זה לא באמת השם של היחידה אבל זה לא העניין. תגיד לי, אני שואל אותו (הוא בדיוק בכרתים באיזו טברנה) אם חלקים של טיל נופלים באמצע הלילה בבריכת הסולטן, זה עוזר לשים את הידיים על הראש ל-10 דקות? הוא ניתק וחזר לטריפונס המקומי. אחר כך שלח לי הודעה לא להתקשר אליו אף פעם יותר. חרא של חבר.

אני חוזר לטלוויזיה, אנחנו בערך חמש דקות מאז שמקורות בכירים בצה"ל אישרו שהטיל יורט והשידור נמשך. אז מה בעצם אנחנו יודעים לספר על הטיל ועל הירוט הזה? שואל השדר באולפן כשהוא מלא בסקרנות כחתול מול שמנת. ובכן, עונה אור דבורי בן הלר דוד, הוא יורט על ידי חץ 8 וכרגע בודקים אם יש נפגעים מחלקי הטיל שכאמור יורט. אז הוא יורט אתה אומר? כן אני יכול לאשר שהוא יורט. עכשיו רק בודקים עם כוחות ההצלה אם יש נפגעים מחלקי היירוט.

הם לא צריכים לצלצל לכוחות ההצלה. שידברו איתי. אני אספר להם שאיש לא נפגע בגלל שהטיל יורט. מחוץ לגבולות ישראל אגב. נכון, היה מקרה שבו חלק של טיל פגע ביהודי אבל זה אף פעם לא קרה באמצע צדי צרפתי המתוק. אני מעביר ערוץ. מה אפשר לספר כבר? שואל הכתב התורן באולפן. ובכן, עונה דביר בן הלר, באופן סופי הטיל יורט. סופי? סופי מאשר דבורקין.

צדי צרפתי  (צילום: ערן לוי)
צדי צרפתי (צילום: ערן לוי)

צלצלתי לאורנה ברביבאי לבקש את תגובתה. היא בדיוק הכינה חצילים. אתה מבין כמה חשוב שהופעתי שם? היא שואלת אותי. אם לא הייתי עושה את הברוקולי שבוע שעבר – מי היה צופה היום ומגלה שהיה טיל שיורט? כשאהיה ראשת עיריית תל אביב אטפל בזה. במה? אני שואל. בכל ההפקרות הזאת של אנשים שלא מתחפשים לברוקולי בזמן צפיית שיא באמצע מלחמה.

כן, היה רק ערוץ אחד שדיווח באופן אחר. אני לא יכול לכתוב מי הערוץ הזה כי אני עובד שם ויגידו שאני מתחנף למקום עבודתי. אבל שם עשו צחוקים מהדרמה של הטיל שיורט. ככה צריך. אתם יודעים למה? כי בזמן שלא קרה כלום עם טיל (שיורט!) זה שעבורו נפתחו וארבעה אולפנים בשידור חי וחתכו לנו את צדי צרפתי – בזמן הזה לפי הסטטיסטיקה היו כנראה שתי תאונות דרכים קשות עם נפגעים, אישה ערבייה נרצחה, ושני חיילים לפחות נהרגו באורח זה או אחר. שזה כמובן הרבה פחות חשוב מהטיל. הטיל יורט אגב אם לא הייתי מספיק ברור.

הערות לסדר

  • כן. לא נוגע יותר בברוקולי.
  • יש בחירות! יש אלוהים! כלומר לא בטוח בעניין אלוהים אבל כרגע כן.
  • יאסר אבו שבאב. תזכרו את השם הזה. הוא האחמד יאסין החדש. כרגע אנחנו אוהבים אותו כי הוא מציק לחמאס – עוד דקה נשנא את אמא שלו. היו מוכנים!
  • זה שגם יולי אדלשטיין מצטרף לחבורת המלאכים שלנו זה באמת אסון לאומי.





Source link

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טלוויזיה

כוכב ערוץ 14 נועם פתחי נגד נעם תיבון ב"הפטריוטים" של ינון מגל

Published

on




במהלך התוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 ששודרה אמש (חמישי) בהנחיית ינון מגל, הפאנליסט נועם פתחי תקף את האלוף במילואים נעם תיבון, וקרא לו לעבור עם משפחתו מנוחות תל אביב אל נחל עוז – מבלי לדעת שתיבון דווקא עשה זאת, ובנסיבות דרמטיות במיוחד.

פתחי אמר בשידור: "אני חייב רגע להגיד על נעם תיבון… אני הלכתי לבדוק, תמיד אני הולך לבדוק איפה הם גרים. אז נעם תיבון על סמך האינטרנט גר בצפון תל אביב. עכשיו, תמיד זה מבחן מאוד מאוד פשוט. נעם תיבון דיבר על ביטחון, ושאפשר לסיים וזה. נעם תיבון, קח את הילדים שלך, אולי גם את הנכדים שלך, ואת אשתך. לך תגור בניר עוז, בנחל עוז, מחר בבוקר, ומשם תגיד לסיים את המלחמה".

אלא שכמעט כל מי שעקב אחרי האירועים הדרמטיים של 7 באוקטובר יודע: נעם תיבון אכן הגיע לנחל עוז – כדי להציל את בנו אמיר, את כלתו מירי ואת נכדותיו, ששהו בממ"ד בביתם שבקיבוץ בזמן מתקפת חמאס. הוא פרץ לתוך האזור בזמן אמת, חילץ אותם ותושבים נוספים, וסיפור ההצלה הפך מאז לתופעה מתוקשרת שתועדה בכתבות.

הגולש ניר שיין שיתף את הקטע מהתוכנית ברשת החברתית X וכתב: "מדהימה אותי כל פעם מחדש הבורות של האנשים האלה… נזכיר שאמיר ומירי תיבון הסתגרו עשר שעות בממ"ד יחד עם בנותיהם הקטנות בקיבוץ באותו היום".

אמיר תיבון עצמו לא נשאר אדיש. הוא שיתף את הפוסט והגיב בחריפות: "יש הרבה אהבלים בערוץ 14, אבל טיפש כמו נעם פתחי עוד לא ראיתי. פתחי, אם היית טורח לבקר בנחל עוז אי פעם, הייתי מזמין אותך לקפה אצלי בבית. סיכוי גבוה שהיית פוגש שם את ההורים שלי שנמצאים יומיים-שלושה בשבוע בבית הזה. אבל אתה לא תטרח לבקר, או לברר את העובדות. זה מעבר לסל היכולות שלך".





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

הבטיחה עקרונות ברזל, הפכה לפרודיה: לאן נעלמה מרב מיכאלי?

Published

on




מה בעצם עושה מרב מיכאלי בימים האלה? היא יו"ר לשעבר של מפלגה שלא קיימת, נואמת בכנסת ובעיקר מצייצת. לאחרונה דווקא פעלה במלוא המרץ להעברת חוק עקרוני ואדיר להנצחתה של גולדה מאיר. כן, זה מה שחשוב עכשיו. כמו ההתעסקות שלה בזמנו, כשרת תחבורה, בטמפרטורת המזגן ברכבת. תמיד ידעה להתרכז בעיקר.

מיכאלי היא סמל נוסף ולא יחיד לכישלון האופוזיציה. זו שלא מצליחה לקבל אהדה מהציבור, שמתפרקת מתוכה ושבניגוד לכל היגיון בסיסי, חברי כנסת עוזבים אותה ועוברים לתמוך בממשלה. מדובר בהתפוררות גם של המבנה וגם של התוכן.

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

זו אופוזיציה שלא יודעת אפילו לקבוע מי יעמוד בראשה. לפי הסקרים האחרונים, היחיד שמקבל תמיכה ואהדה ציבורית הוא נפתלי בנט, מועמד שלא נמצא בה. האחריות רובצת כמובן על יאיר לפיד ובני גנץ, אבל מי שמצליחה לחמוק מתחת לרדאר היא מחוללת המחדל הפוליטי הגדול בכל הזמנים.

בקוצר ראייתה וביהירותה, סירבה מיכאלי להתאחד עם מר"צ, ובכך נתנה את השלטון לנתניהו במתנה. אם היו מתאחדות, סביר שלנתניהו היו 61 מנדטים בלבד, ולא ממשלה יציבה שתחזיק מעמד כנראה עד סוף הכהונה.

כמעט בכל דבר שהיא מאשימה את הממשלה, מיכאלי חטאה בו בעצמה. למשל בשינוי רדיקלי של עמדותיה. אחרי שהרימה את דגל הפמיניזם והאל־הורות, למיכאלי כבר ילד שלישי מפונדקאות. "האידיאולוגיה מתנגשת עם החיים עצמם", תירצה בזמנו. אבל כמובן שאין טעם להתעסק בעבר, אלא בהווה.

בימים אלה מיכאלי מחממת כיסא ומתפרנסת מהקופה הציבורית כלא עושה כלום. בעצם, סליחה, היא כן עשתה. לפני שלושה חודשים הקליטה פודקאסט לנקות את שמו של סבה, ישראל קסטנר, שהואשם בכך ששיתף פעולה עם הנאצים בזמן השואה.

טענה נוספת שמופנית כלפי הממשלה: שרים מיותרים שמכהנים בתפקידים ריקים מתוכן ואף אחד לא חושב לוותר על משרתו ומשכורתו בימים קשים כלכלית אלו – אפשר להפנות גם אליה. במה היא תורמת עכשיו?

מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)
מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)

האם היא האדם הכי נכון והכי אפקטיבי שיכול לבקר את הממשלה בימים בלתי נסבלים אלה? מיכאלי כמעט לא זוכה לאהדה מהציבור. כל אדם יכול להבחין בכך שהיא משוללת האנרגיות והאופק הערכי־אידיאולוגי־ביצועי־ארגוני שנדרשים מאופוזיציה לוחמת.

אפשר לא לאהוב את יאיר גולן, אבל האיש מלא להט. אפשר להיבהל ממירב בן ארי, אבל מדובר בלוחמת. יש אחרים שבולטים, כמו ולדימיר בליאק, יוליה מלינובסקי, מירב כהן ועוד. משפיעים, מובילים, נוכחים.  

אילו למיכאלי הייתה טיפת יושרה, הייתה מתפטרת מזמן ועושה לביתה, או לשני בתיה – לא ברור מהם סידורי הלינה שלה עם בן זוגה.

אפרופו בן זוגה ליאור שליין: בשל עודף חשיבות עצמית, הוא מחזיק מעצמו אדמו"ר החילוניות ומוביל דעה. אחרי שכל מיזם תקשורתי שנגע בו נכשל, התפרק ונסגר, כיום הוא עושה "סטנד־אפ" פוליטי. בריאיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" תקף את הציבור הליברלי שרואה בבנט ובליברמן מועמדים לגיטימיים לראשות הממשלה.

גם לפיד אינו אופציה לדידו. כלומר, כל מי שהוא לא הוא עצמו או בת זוגו או כזה שעומד על הבלטה האידיאולוגית הספציפית שעליה הוא דורך – פסול. מהריאיון עולה שלשליין יש פנטזיות פוליטיות. עמית סגל משוכנע שפניו לכנסת. בדיעבד, אולי בכלל הוא היה תמיד הפוליטיקאי והיא עשתה בידור וסאטירה.

ליאור שליין (צילום: יח''צ)
ליאור שליין (צילום: יח"צ)

יש לו רעיונות, הוא יודע מה צריך לעשות. במופע שלו, למשל, הוא אומר שצריך לגייס את החרדים לא רק לצבא, אלא למאה ה־21. למה בעצם? מי אתה שתגיד לאנשים אחרים כיצד לחיות? מי הופך אותך ואת המאה שאתה חי בה לנכונה ואת העבר ואת הסגירות והפרישות לטעות?

תחושת הצדק האינסופית היא מחלה שמאלנית ידועה. ההרגשה שרק הם טובים, רק הם יודעים, רק הם מתקדמים, וכל האחרים פחות מוסריים, פחות מבינים – זו מחשבה שהיא לא רק לא נכונה, אלא גם מרחיקה מצביעים. אגב, גם הוא טען שמיכאלי טעתה שלא התאחדה עם מרצ, אבל ממנה, מן הסתם, אין לו שום תביעה.

כשתוקפים את הממשלה, צריך לבוא עם אלטרנטיבה ראויה. ההתנשאות המיכאלית־שליינית הזאת מסמלת שגם בצד השני צריך לעשות חשבון נפש אישי וגם תפיסתי. הזוג הזה מטיף לכל העולם, אך לרגע לא לעצמו. אף אחד מהם לא שואל איפה כשלתי, מה בגישה שלי לא נכון.

להגיד שביבי נכשל זה אולי נכון, אבל לא מספיק. גנץ ולפיד צריכים להבין מדוע הציבור בורח מהם, מיכאלי חייבת לדעת שהיא כבר אינה רלוונטית למזג הפוליטי העדכני. את הראשה – את גם אשמה.





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

"בחיים לא בכיתי ככה ימים ולילות": יגאל גואטה בריאיון לרוני קובן

Published

on




חבר הכנסת לשעבר ושדרן הרדיו והטלוויזיה של "כאן 11" יגאל גואטה הגיע לתוכנית "פגישה עם רוני קובן", הפעם כדי לדבר על איך שמלחמת חרבות ברזל השפיעה עליו כשדרן ברדיו אבל גם כבן אדם פרטי. בשלב מסוים בריאיון הוא פרץ בבכי: "הותר לפרסום חמישה חיילים נהרגו, הותר לפרסום שישה חיילים נהרגו… די, חלאס, מספיק עם זה".

אחרי רגע ממושך של שקט הוא המשיך: "מאות משפחות שכולות ועוד משפחות שכולות ו-6,000 פצועים בבתי חולים, חלקם בלי ידיים ובלי רגליים. איך הגענו למצב שלקחו את משפחות החטופים והפכו את זה לעסק פוליטי? איך הגענו לדבר הזה? איך אפשר לרדת כזה נמוך?". לאחר המשפט הזה הוא גם ביקש הפסקה מהריאיון.

לאחר מכן הוא התעשת, והדבר הראשון שהיה לו לומר לרוני קובן – "סליחה". קובן חייך אליו וענה: "על מה סליחה?", ועל כך גואטה ענה: "שלא התאפקתי". קובן המשיך: "למה להתאפק?", וגואטה אמר: "אם לא היינו מתאפקים אז כל היום הייתי בוכה, ויש סיבה לבכות כל היום".

רוני קובן המשיך את הריאיון עם שאלה נוספת: "זה נכון שהיה רגע בזמן שידור ברדיו ששמעת אימהות של חטופים והתחלת לבכות?", והוא ענה: "כן, לא פעם אחת – כמה פעמים". קובן המשיך: "יש איזה חטוף שנכנס לך ללב במיוחד?" ותשובתו של גואטה: "כן, שם בכיתי הכי הרבה. ביבס". הוא המשיך לדבר בזמן שדמעות נקוו בעיניו וקולו נסדר: "זה לא יכול להיות, זה משהו שלא נתפס בשכל בכלל".

הוא עצר שוב כדי להוריד את המשקפיים ולמחות את הדמעות מעיניו, והמשיך בהלצה: "קובן, זה שזו תוכנית של תשעה באב לא אומר שאני צריך לבכות כל התוכנית". במקביל, קובן תהה אם "הלב שלו קהה" משום שהוא לא בוכה כשהוא נזכר במשפחת ביבס, שאיבדה את האם שירי ואת שני בניה הצעירים, אריאל וכפיר, לאחר שנחטפו לעזה מניר עוז בשבעה באוקטובר ונרצחו בשבי. ירדן ביבס, בעלה של שירי, נחטף גם הוא, ושוחרר ב-1 בפברואר השנה. גופותיהם של כפיר, אריאל ושירי הוחזרו לישראל ב-20 וב-22 בפברואר.

קובן סיפר לגואטה: "הייתי בניר עוז ונותנים לך להסתובב בין הבתים חופשי, ואז אתה בא לבית של הביבסים" – כאן גם קולו של קובן נסדק והוא מבין שגם הוא עומד לבכות – "ואתה רואה את הבימבות הקטנות של השניים המתוקים האלה, והפצע עוד מדמם ופתוח". בהמשך הריאיון אמר יגאל גואטה: "בחיים לא קרה לי שהצטערתי ובכיתי כל כך הרבה ימים ולילות על ילדים שאני לא מכיר בכלל".





Source link

Continue Reading
Advertisement

כל העדכונים