טכנולוגיה

בעקבות החלטת טראמפ: אפל וגוגל צפויות להעלות מחירים

Published

on



בהמשך להכרזתו הדרמטית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, עולם הטכנולוגיה סופג רעידת אדמה של ממש – והשלכותיה צפויות ללוות את הצרכנים בכל בית. מדיניות הסחר החדשה של טראמפ, הכוללת הטלת מכסים נרחבים על יבוא מכל רחבי העולם, יוצרת לחצי ענק על חברות טכנולוגיה אמריקאיות כמו אפל, אמזון, אנבידיה וגוגל, שמתבססות על ייצור באסיה. המכסים, שמתחילים בשיעור של 10% על כלל המדינות, מגיעים לשיאים של עד 46% במקרה של וייטנאם, וכוללים גם מכסי תגמול חריפים במיוחד נגד סין (34%) וטייוואן (32%), שתעשיותיהן מהוות עוגן מרכזי בשרשרת האספקה העולמית.

המשמעות לצרכן פשוטה אך כואבת: עלייה צפויה במחירי טלפונים חכמים, מחשבים, רכיבים אלקטרוניים ומוצרים טכנולוגיים נוספים. חברות כמו אפל, שמתבססת כמעט לחלוטין על ייצור האייפונים בסין, תצטרך להחליט אם לגלגל את העלויות החדשות אל הצרכן – או לספוג פגיעה ברווחיות. גם אמזון, שתלויה משמעותית ביבוא מסין למלאי מוצריה, ואנבידיה, שמתבססת על ייצור השבבים המתקדמים שלה בטייוואן, עלולות להיתקל בקשיים לוגיסטיים וכלכליים מהותיים.

בתגובה, שוק ההון כבר הגיב בירידות חדות – מניות אפל נפלו ב-7%, אמזון איבדה כ-6%, ואנבידיה נחלשה ב-5%. מנהלים בכירים בתעשייה, שכבר חודשים מנהלים קמפיינים שקטים מול הבית הלבן בניסיון למזער נזקים, מוצאים עצמם כעת מול מציאות חדשה שבה אין הקלות או פשרות – גם לא לענקיות כמו אפל.



Source link

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל העדכונים

Exit mobile version