תוכנית המזון העולמית קראה היום להגברה משמעותית של חלוקת המזון בעזה, ואמרה כי 9,000 הטונות שהיא שלחה במהלך ארבעת השבועות האחרונים לעזה היוו "חלק זעום" ממה שנדרש. "הפחד מרעב והצורך הנואש במזון גורמים לקהלים גדולים להתאסף לאורך מסלולי תחבורה ידועים, בתקווה ליירט ולגשת למשלוחי סיוע הומניטריים במהלך ההעברה", אמרה התוכנית בהצהרה. "כל מעשה אלימות שגורם להריגה או פציעה של אנשים רעבים שמחפשים סיוע מציל חיים הוא לחלוטין בלתי מתקבלת על הדעת", היא הוסיפה. פלסטינים בעזה עוקבים מקרוב אחר המלחמה בין ישראל לאיראן, בעלת ברית ותיקה של חמאס.
אולי אנחנו שמחים לראות את ישראל סובלת מטילים איראניים, אבל בסופו של דבר, עוד יום במלחמה הזו עולה בחייהם של עשרות אנשים חפים מפשע", אמר שבאן עבד, בן 47, אב לחמישה מצפון עזה. "אנחנו רק מקווים שאפשר יהיה להגיע לפתרון מקיף שיסיים גם את המלחמה בעזה. שוכחים אותנו", אמר.
מאז 7 באוקטובר, נהרגו בעזה כ-55,600 פלסטינים, לפי נתוני משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס. רוב תושבי הרצועה נעקרו מבתיהם, והשטח הפך לעיי חורבות.