Connect with us

טלוויזיה

אצל רוני קובן בערוץ כאן 11: דדי שמחי בהצהרה מפתיעה על הליכוד

Published

on




מדי שישי מייצג דדי שמחי את הממשלה בפאנל חדשות 12, הוא תמיד מצליח לגרום לי לנוע באי נוחות כשהוא תוקף את כל האחראים על טבח השביעי באוקטובר, ובצדק חשוב להדגיש, אבל מעולם לא מבקר את הראש, אבי הקונספציה, רוה"מ נתניהו. הוא מגן בחירוף נפש על כל החלטה של הממשלה, גם כשהיא צועקת מכל עבר משחיתות, חוסר מוסר וערכיות, ומתקבלת לטובת שמירת הקואליציה ולא לשמירת ביטחון המדינה.

אבל כשדדי שמחי יוצא מהכובע של כיסא האולפן, מסיים לגלם את תפקיד הפאנליסט שמתקוטט מדי שישי עם האלוף במיל' ישראל זיו, זה שחייב להביא זווית אחרת מהפאנל הקבוע, הוא חושף את כל הצדדים היפים שלו, ויש לו כל כך הרבה מאלה, שמתפספסים כשהוא מקבל דקות ספורות באולפן שישי להביא את משנתו.

תא"ל במיל' דדי שמחי התארח אתמול אצל רוני קובן, בראיון אישי וארוך, בו התאפשר לו להעביר את האג'נדה שלו בצורה ברורה מבלי שברקע חברי הפאנל יצאו במתקפה נגדו וישבשו לו את המסר. הפעם מבלי לחשוש, מה יגידו שם בליכוד, הוא מאשים את ראש הממשלה נתניהו, וקורא לו לקחת אחריות ולהשיב את המנדט לעם ולצאת לבחירות, ומסביר מה הסיבה שהוא רואה בצבא כאשם מרכזי, כי הצבא הוא תעודת הביטוח של אזרחי ישראל, לא משנה מי ראש הממשלה הנבחר וכמה טעויות הוא עשה ועושה, ותפקיד הצבא לשמור על האזרחים לא משנה מי הגה את הקונספציה המוטעית. פתאום כל הראייה שלו שמתמקדת בביקורת נוקבת רק על הצבא, נשמעה לי הגיונית, חשובה וערכית.

ישראל זיו  (צילום: צילום מסך)
ישראל זיו (צילום: צילום מסך)

שמחי גם חשף את תוכניותיו להצטרף לפוליטיקה, לא משהו שטלטל אף אחד, כשהוא מבהיר עד כמה חשוב להביא דם חדש לכנסת ישראל ועד כמה חשוב להעיף את כל 120 ח"כ שצריכים לשים את המפתחות וללכת הביתה. "אני אעשה הרבה דברים ביום הפקודה. אני רוצה להביא משהו חדש, צעיר רענן לעשות שינוי אמיתי במדינת ישראל". אך יחד עם זאת, הפתיע כשאמר שאין לו שום כוונות להצטרף לליכוד ולנתניהו. "אני לא חושב שאני רוצה להיות חלק מהמפלגה של הליכוד, והם גם יודעים למה לא, כי צריך לעשות פה שינוי להביא משהו חדש ולעשות קבינט שיקום ולשקם את המדינה".

לא ברור לי אם זה נאמר כי זו החלטה ששמחי קיבל או שפשוט עד כה הוא לא קיבל מהם אף פנייה, וגם אם היה מקבל פנייה שכזו הרי שנתניהו היה משתמש בו וזורק אותו באותה מהירות. יש לציין ששמחי הוא ישראל היפה, מלח הארץ והממשלה שלנו שניכר בה מחסור של אנשים כמוהו, זקוקה לאדם כמו שמחי, כמו אדם שהתייבש וזקוק לאינפוזיה. שמחי הוא אותה האינפוזיה ואם ירים מפלגה חדשה או אולי אף יחבור ליוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, שמתכנן לרוץ בבחירות הקרובות, כפי שדווח אמש בחדשות 12, הרי שיש לנו אלטרנטיבה יותר מראויה של כוח חדש ומרענן שיביא לנו שינוי וגם אחדות, כי יש משהו בשמחי לא משנה אם הדעות שלנו לא מתיישבות באותו כיוון, שיוצר תחושת אחדות ואמון מחדש במערכת.

יוסי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יוסי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שמחי ישב אתמול מול רוני קובן ודיבר בנוקשות, נוקשות המאפיינת יוצאי צבא, כמו גלנט ודומיו, חסר בו קצת הרוך והקלילות הנדרשת מכל פוליטיקאי מפולפל, שיודע להגיע לכל הפלחים השונים של העם ולגעת בנימים הדקים. אבל כשנשאל על מות בנו, גיא שמחי ז"ל שנפל כזכור בשביעי באוקטובר, אותו חילץ במו ידיו, ועיניו התמלאו בדמעות, הוא ריגש יותר מכל אחד אחר, גבר נוקשה שדומע, זה כואב וחודר כפליים. הדרך בה דיבר על משפחתו, אשתו הלביאה ועל בנו האהוב שנפל שכל מה שהוא עושה זה למענו ולזכרו, מראה שליבו ופיו נמצאים במקומות הנכונים. גם אהבתו למדינה, ולעשייה אינסופית הם מצרך נדיר היום בימינו עם ממשלה שמאוהבת בעצמה.

שמחי הוא דמות שקל לאהוב, הסיפור הכואב על בנו שנפל, והדרך בה התמודד עם הכאב והשכול כשבמקום לקבל עידוד יצא זה שמעודד את כולנו ונותן לנו כוח להמשיך ברגעים הקשים כשעלה לראיון יממה אחרי שקבר את בנו. גם אם הרוח מגיעה בסיסמאות שלעיתים ריקות מתוכן כפי שרוטן נגדו ישראל זיו, לפעמים סיסמאות זה כל מה שנדרש כדי להמשיך לנוע קדימה.





Source link

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טלוויזיה

כוכב ערוץ 14 נועם פתחי נגד נעם תיבון ב"הפטריוטים" של ינון מגל

Published

on




במהלך התוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 ששודרה אמש (חמישי) בהנחיית ינון מגל, הפאנליסט נועם פתחי תקף את האלוף במילואים נעם תיבון, וקרא לו לעבור עם משפחתו מנוחות תל אביב אל נחל עוז – מבלי לדעת שתיבון דווקא עשה זאת, ובנסיבות דרמטיות במיוחד.

פתחי אמר בשידור: "אני חייב רגע להגיד על נעם תיבון… אני הלכתי לבדוק, תמיד אני הולך לבדוק איפה הם גרים. אז נעם תיבון על סמך האינטרנט גר בצפון תל אביב. עכשיו, תמיד זה מבחן מאוד מאוד פשוט. נעם תיבון דיבר על ביטחון, ושאפשר לסיים וזה. נעם תיבון, קח את הילדים שלך, אולי גם את הנכדים שלך, ואת אשתך. לך תגור בניר עוז, בנחל עוז, מחר בבוקר, ומשם תגיד לסיים את המלחמה".

אלא שכמעט כל מי שעקב אחרי האירועים הדרמטיים של 7 באוקטובר יודע: נעם תיבון אכן הגיע לנחל עוז – כדי להציל את בנו אמיר, את כלתו מירי ואת נכדותיו, ששהו בממ"ד בביתם שבקיבוץ בזמן מתקפת חמאס. הוא פרץ לתוך האזור בזמן אמת, חילץ אותם ותושבים נוספים, וסיפור ההצלה הפך מאז לתופעה מתוקשרת שתועדה בכתבות.

הגולש ניר שיין שיתף את הקטע מהתוכנית ברשת החברתית X וכתב: "מדהימה אותי כל פעם מחדש הבורות של האנשים האלה… נזכיר שאמיר ומירי תיבון הסתגרו עשר שעות בממ"ד יחד עם בנותיהם הקטנות בקיבוץ באותו היום".

אמיר תיבון עצמו לא נשאר אדיש. הוא שיתף את הפוסט והגיב בחריפות: "יש הרבה אהבלים בערוץ 14, אבל טיפש כמו נעם פתחי עוד לא ראיתי. פתחי, אם היית טורח לבקר בנחל עוז אי פעם, הייתי מזמין אותך לקפה אצלי בבית. סיכוי גבוה שהיית פוגש שם את ההורים שלי שנמצאים יומיים-שלושה בשבוע בבית הזה. אבל אתה לא תטרח לבקר, או לברר את העובדות. זה מעבר לסל היכולות שלך".





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

הבטיחה עקרונות ברזל, הפכה לפרודיה: לאן נעלמה מרב מיכאלי?

Published

on




מה בעצם עושה מרב מיכאלי בימים האלה? היא יו"ר לשעבר של מפלגה שלא קיימת, נואמת בכנסת ובעיקר מצייצת. לאחרונה דווקא פעלה במלוא המרץ להעברת חוק עקרוני ואדיר להנצחתה של גולדה מאיר. כן, זה מה שחשוב עכשיו. כמו ההתעסקות שלה בזמנו, כשרת תחבורה, בטמפרטורת המזגן ברכבת. תמיד ידעה להתרכז בעיקר.

מיכאלי היא סמל נוסף ולא יחיד לכישלון האופוזיציה. זו שלא מצליחה לקבל אהדה מהציבור, שמתפרקת מתוכה ושבניגוד לכל היגיון בסיסי, חברי כנסת עוזבים אותה ועוברים לתמוך בממשלה. מדובר בהתפוררות גם של המבנה וגם של התוכן.

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

זו אופוזיציה שלא יודעת אפילו לקבוע מי יעמוד בראשה. לפי הסקרים האחרונים, היחיד שמקבל תמיכה ואהדה ציבורית הוא נפתלי בנט, מועמד שלא נמצא בה. האחריות רובצת כמובן על יאיר לפיד ובני גנץ, אבל מי שמצליחה לחמוק מתחת לרדאר היא מחוללת המחדל הפוליטי הגדול בכל הזמנים.

בקוצר ראייתה וביהירותה, סירבה מיכאלי להתאחד עם מר"צ, ובכך נתנה את השלטון לנתניהו במתנה. אם היו מתאחדות, סביר שלנתניהו היו 61 מנדטים בלבד, ולא ממשלה יציבה שתחזיק מעמד כנראה עד סוף הכהונה.

כמעט בכל דבר שהיא מאשימה את הממשלה, מיכאלי חטאה בו בעצמה. למשל בשינוי רדיקלי של עמדותיה. אחרי שהרימה את דגל הפמיניזם והאל־הורות, למיכאלי כבר ילד שלישי מפונדקאות. "האידיאולוגיה מתנגשת עם החיים עצמם", תירצה בזמנו. אבל כמובן שאין טעם להתעסק בעבר, אלא בהווה.

בימים אלה מיכאלי מחממת כיסא ומתפרנסת מהקופה הציבורית כלא עושה כלום. בעצם, סליחה, היא כן עשתה. לפני שלושה חודשים הקליטה פודקאסט לנקות את שמו של סבה, ישראל קסטנר, שהואשם בכך ששיתף פעולה עם הנאצים בזמן השואה.

טענה נוספת שמופנית כלפי הממשלה: שרים מיותרים שמכהנים בתפקידים ריקים מתוכן ואף אחד לא חושב לוותר על משרתו ומשכורתו בימים קשים כלכלית אלו – אפשר להפנות גם אליה. במה היא תורמת עכשיו?

מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)
מרב מיכאלי (צילום: רמי זרנגר)

האם היא האדם הכי נכון והכי אפקטיבי שיכול לבקר את הממשלה בימים בלתי נסבלים אלה? מיכאלי כמעט לא זוכה לאהדה מהציבור. כל אדם יכול להבחין בכך שהיא משוללת האנרגיות והאופק הערכי־אידיאולוגי־ביצועי־ארגוני שנדרשים מאופוזיציה לוחמת.

אפשר לא לאהוב את יאיר גולן, אבל האיש מלא להט. אפשר להיבהל ממירב בן ארי, אבל מדובר בלוחמת. יש אחרים שבולטים, כמו ולדימיר בליאק, יוליה מלינובסקי, מירב כהן ועוד. משפיעים, מובילים, נוכחים.  

אילו למיכאלי הייתה טיפת יושרה, הייתה מתפטרת מזמן ועושה לביתה, או לשני בתיה – לא ברור מהם סידורי הלינה שלה עם בן זוגה.

אפרופו בן זוגה ליאור שליין: בשל עודף חשיבות עצמית, הוא מחזיק מעצמו אדמו"ר החילוניות ומוביל דעה. אחרי שכל מיזם תקשורתי שנגע בו נכשל, התפרק ונסגר, כיום הוא עושה "סטנד־אפ" פוליטי. בריאיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" תקף את הציבור הליברלי שרואה בבנט ובליברמן מועמדים לגיטימיים לראשות הממשלה.

גם לפיד אינו אופציה לדידו. כלומר, כל מי שהוא לא הוא עצמו או בת זוגו או כזה שעומד על הבלטה האידיאולוגית הספציפית שעליה הוא דורך – פסול. מהריאיון עולה שלשליין יש פנטזיות פוליטיות. עמית סגל משוכנע שפניו לכנסת. בדיעבד, אולי בכלל הוא היה תמיד הפוליטיקאי והיא עשתה בידור וסאטירה.

ליאור שליין (צילום: יח''צ)
ליאור שליין (צילום: יח"צ)

יש לו רעיונות, הוא יודע מה צריך לעשות. במופע שלו, למשל, הוא אומר שצריך לגייס את החרדים לא רק לצבא, אלא למאה ה־21. למה בעצם? מי אתה שתגיד לאנשים אחרים כיצד לחיות? מי הופך אותך ואת המאה שאתה חי בה לנכונה ואת העבר ואת הסגירות והפרישות לטעות?

תחושת הצדק האינסופית היא מחלה שמאלנית ידועה. ההרגשה שרק הם טובים, רק הם יודעים, רק הם מתקדמים, וכל האחרים פחות מוסריים, פחות מבינים – זו מחשבה שהיא לא רק לא נכונה, אלא גם מרחיקה מצביעים. אגב, גם הוא טען שמיכאלי טעתה שלא התאחדה עם מרצ, אבל ממנה, מן הסתם, אין לו שום תביעה.

כשתוקפים את הממשלה, צריך לבוא עם אלטרנטיבה ראויה. ההתנשאות המיכאלית־שליינית הזאת מסמלת שגם בצד השני צריך לעשות חשבון נפש אישי וגם תפיסתי. הזוג הזה מטיף לכל העולם, אך לרגע לא לעצמו. אף אחד מהם לא שואל איפה כשלתי, מה בגישה שלי לא נכון.

להגיד שביבי נכשל זה אולי נכון, אבל לא מספיק. גנץ ולפיד צריכים להבין מדוע הציבור בורח מהם, מיכאלי חייבת לדעת שהיא כבר אינה רלוונטית למזג הפוליטי העדכני. את הראשה – את גם אשמה.





Source link

Continue Reading

טלוויזיה

"בחיים לא בכיתי ככה ימים ולילות": יגאל גואטה בריאיון לרוני קובן

Published

on




חבר הכנסת לשעבר ושדרן הרדיו והטלוויזיה של "כאן 11" יגאל גואטה הגיע לתוכנית "פגישה עם רוני קובן", הפעם כדי לדבר על איך שמלחמת חרבות ברזל השפיעה עליו כשדרן ברדיו אבל גם כבן אדם פרטי. בשלב מסוים בריאיון הוא פרץ בבכי: "הותר לפרסום חמישה חיילים נהרגו, הותר לפרסום שישה חיילים נהרגו… די, חלאס, מספיק עם זה".

אחרי רגע ממושך של שקט הוא המשיך: "מאות משפחות שכולות ועוד משפחות שכולות ו-6,000 פצועים בבתי חולים, חלקם בלי ידיים ובלי רגליים. איך הגענו למצב שלקחו את משפחות החטופים והפכו את זה לעסק פוליטי? איך הגענו לדבר הזה? איך אפשר לרדת כזה נמוך?". לאחר המשפט הזה הוא גם ביקש הפסקה מהריאיון.

לאחר מכן הוא התעשת, והדבר הראשון שהיה לו לומר לרוני קובן – "סליחה". קובן חייך אליו וענה: "על מה סליחה?", ועל כך גואטה ענה: "שלא התאפקתי". קובן המשיך: "למה להתאפק?", וגואטה אמר: "אם לא היינו מתאפקים אז כל היום הייתי בוכה, ויש סיבה לבכות כל היום".

רוני קובן המשיך את הריאיון עם שאלה נוספת: "זה נכון שהיה רגע בזמן שידור ברדיו ששמעת אימהות של חטופים והתחלת לבכות?", והוא ענה: "כן, לא פעם אחת – כמה פעמים". קובן המשיך: "יש איזה חטוף שנכנס לך ללב במיוחד?" ותשובתו של גואטה: "כן, שם בכיתי הכי הרבה. ביבס". הוא המשיך לדבר בזמן שדמעות נקוו בעיניו וקולו נסדר: "זה לא יכול להיות, זה משהו שלא נתפס בשכל בכלל".

הוא עצר שוב כדי להוריד את המשקפיים ולמחות את הדמעות מעיניו, והמשיך בהלצה: "קובן, זה שזו תוכנית של תשעה באב לא אומר שאני צריך לבכות כל התוכנית". במקביל, קובן תהה אם "הלב שלו קהה" משום שהוא לא בוכה כשהוא נזכר במשפחת ביבס, שאיבדה את האם שירי ואת שני בניה הצעירים, אריאל וכפיר, לאחר שנחטפו לעזה מניר עוז בשבעה באוקטובר ונרצחו בשבי. ירדן ביבס, בעלה של שירי, נחטף גם הוא, ושוחרר ב-1 בפברואר השנה. גופותיהם של כפיר, אריאל ושירי הוחזרו לישראל ב-20 וב-22 בפברואר.

קובן סיפר לגואטה: "הייתי בניר עוז ונותנים לך להסתובב בין הבתים חופשי, ואז אתה בא לבית של הביבסים" – כאן גם קולו של קובן נסדק והוא מבין שגם הוא עומד לבכות – "ואתה רואה את הבימבות הקטנות של השניים המתוקים האלה, והפצע עוד מדמם ופתוח". בהמשך הריאיון אמר יגאל גואטה: "בחיים לא קרה לי שהצטערתי ובכיתי כל כך הרבה ימים ולילות על ילדים שאני לא מכיר בכלל".





Source link

Continue Reading
Advertisement

כל העדכונים