המהלך הזה לא רק מציל את סמסונג מפרויקט תקוע, אלא גם מעניק לה דחיפה בשוק שבו היא נאבקת להישאר רלוונטית: תחום ייצור השבבים המותאמים (Foundry). סמסונג מדשדשת עם נתח שוק של 8% בלבד – לעומת הענקית TSMC שמחזיקה ב-67% – ובשנים האחרונות היא איבדה לקוחות כמו אפל, אנבידיה וקוואלקום. לפי הערכות, תחום ה-Foundry לבדו גרם לה להפסדים של מעל 3.6 מיליארד דולר רק במחצית הראשונה של השנה.
מנגד, עבור טסלה זו לא פחות מקפיצה אסטרטגית. החברה כבר משתמשת בשבבי AI4 שסמסונג מייצרת לה כיום, שמפעילים את מערכת הנהיגה האוטונומית שלה (FSD), בעוד ש-TSMC מייצרת את AI5 בטייוואן ובאריזונה. עכשיו, טסלה מהמרת שוב על סמסונג – והולכת על שבב חדש לחלוטין, שעדיין לא ידוע מתי ייכנס לפס הייצור. מאסק כבר אמר ששבבי AI5 צפויים להיכנס לפעולה בסוף 2026, כך שהדור הבא – AI6 – יגיע לאחר מכן.
אגב, מניית סמסונג זינקה ביותר מ-6% מיד לאחר הפרסום, מה שמעיד שהשוק קיבל את הבשורה בהתלהבות. זה גם הגיוני: מעבר להזרמה כלכלית אדירה, סמסונג מקבלת כאן חותמת אמון מלקוח ששוקל כל שבב, כל פס ייצור וכל מיליארד דולר.