העונה הראשונה של אוון פורנייה ביוון הסתיימה באליפות, אבל היא כללה גם לא מעט רגעים קיצוניים – במיוחד אחד, שנחרט בזיכרון של כל מי שצפה במשחק 3 בגמר הלוהט מול פנאתינייקוס.
רגע אחרי עבירה קשה שספג מקנדריק נאן, כוכב אולימפיאקוס. במקום לקום בשקט, הוא הסתובב ליציעי האואקה וסיפק תנועה מגונה וברורה לעבר הקהל הירוק. "אני מתלבט אם אני מצטער על זה", סיפר בריאיון ל"גאזטה" היווני. "זה משדר מסר רע, כן, אבל אני גבר. לפעמים אתה צריך לעמוד על שלך. ברחוב, אף אחד לא היה מדבר אלי ככה. לא התכוונתי להרביץ, אבל הייתי חייב להגיב. הייתי חייב להגיד: 'תרדו ממני'".
אם חבריו לקבוצה שאקיל מקיסיק ואלק פיטרס לא היו עוצרים אותו, פורנייה מודה, הסיפור היה עלול להיגמר אחרת. "ראיתי אדום", אמר. "ב-12 השנים שלי ב-NBA לא חוויתי דבר כזה. לא ידעתי למה לצפות. הייתי בטוח שהעונה נגמרה אחרי מה שקרה שם".
למרות חששות מהשעיה, פורנייה חמק בעור שיניו עם קנס של 30 אלף יורו בלבד. "אמרתי את האמת. הסברתי למה זה קרה. השופט הבין, והחליט לא להשעות אותי", אמר.