Connect with us

פלילים ומשפט

שרה נתניהו חוטפת: "מהשבוע הראשון הבנתי שלבן אדם יש בעיות נפשיות"

Published

on




בבית משפט השלום בתל אביב, נמשך היום (שלישי) הליך ההוכחות בתביעת לשון הרע שהגישה שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, נגד סלבי גניסה, עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה. גניסה הגישה בעבר תביעה נגד נתניהו בגין העסקה פוגענית. במסגרת הדיון העידה היום ד"ר לודמילה ברסלבסקי, שעבדה במעון ראש הממשלה במשך שנתיים לפני כעשור.

ברסלבסקי, שלמדה רפואה ומוסמכת כרופאת ילדים אך לא עברה את המבחנים הנדרשים בישראל, תיארה חוויות קשות מתקופת עבודתה. "עבדתי בקומה השנייה, עשיתי שם הכל – מארוחת בוקר, כביסה, ניקיון, להכין בגדים לטיסה. העבודה לא קלה, גם פיזית וגם נפשית. עם הגברת היה לעבוד מאוד קשה, היא אישה מאוד קשה", העידה ברסלבסקי. "משבוע ראשון היה קשה מאוד והבנתי שלבן אדם הזה יש בעיות נפשיות, היו הרבה דברים לא נורמליים".

שרה נתניהו בבודפשט (צילום: אנה ברסקי)
שרה נתניהו בבודפשט (צילום: אנה ברסקי)

לדבריה, ספגה יחס פוגעני: "הייתי מקבלת מילים לא טובות, יחס מאוד קשה. הייתה יכולה להגיד 'את שמנה תזיזי יותר מהר', 'את סתומה', 'את משקרת', 'את גונבת'". עוד סיפרה כי "אם לא מצאה בגד, הייתה אומרת 'את גנבת וצריכה לקנות לי חדש', ודרשה לעשות כל דבר עשר פעמים אם זה לא היה לפי הפרוצדורה שלה".

העדה תיארה דרישות מחמירות: "לפני שנכנסו מחדר לחדר היה צריך להחליף בגד. אם יצאתי לאכול הייתי חייבת להתקלח לפני. הייתי עובדת 12-15 שעות ביום. הייתי צריכה להחליף בגדים 100 פעם ביום." כמו כן ציינה כי "ללכת לשירותים זה בעיה, צריך לקבל אישור מהגברת ולאחר מכן צריך להחליף בגדים ולרדת לקומה ראשונה. לפעמים הייתי אוכלת רק ב-9 או 10 בלילה".

בתביעה שהגישה נתניהו נטען כי גניסה הפרה התחייבות מפורשת לשמירה על פרטיות, אימצה וחיקתה טיעונים מכפישים ושקריים והוציאה לשון הרע נגד אשת ראש הממשלה. בכתב התביעה נכתב: "לאחר שהנתבעת הפרה את האמון שנתנו בה היא התחננה לשוב למקום עבודתה במעון. וישאל השואל: אם תנאי עבודתה היו כה גרועים וקשים, מדוע התחננה לשוב למקום עבודתה, שעל פי התיאור שלה מכונה 'גיהנום'? התשובה: כל מטרתה לסחוט כספים בתביעת סרק".

ברסלבסקי העידה כי לאחר עבודתה נטלה כדורים נגד דיכאון: "אחרי העבודה שתיתי כדורים נגד דפרסיה. כשיושבים לך על הראש, גם אם אני מנסה לא לקבל אישית, זה פוגע." היא הוסיפה: "מתוך שנתיים לקחתי שלושה ימי חופש, גם כשלא נתנו לי וגם כשלא הסכימה".

כשנשאלה על ידי עו"ד יוסי כהן, המייצג את שרה נתניהו שלא הגיעה לדיון, מדוע לא עזבה את העבודה, השיבה: "עליתי לבד עם ילד קטן והיה לי מאוד קשה בארץ. צריך סבלנות, מאוד קשה להתקבל לשם ומאוד קשה לצאת משם. הייתי צריכה שיהיה לי אפשרות לקבל מקום עם יותר משכורות ותנאים, והייתי צריכה לסבול".

במהלך החקירה עלה כי ברסלבסקי נחקרה בעבר על ידי השב"כ לאחר שצילמה במעון. לדבריה: "עשיתי צילומים של הבגדים על הרצפה שמישהו מהילדים היה בבית ושם בגדים והייתי אחרי כביסה. ככה הייתי צריכה להחזיר וצילמתי אותם שיהיה לי תמונה איך לסדר את הבגדים מחדש. הם קיבלו את הדברים שלי וחזרתי לעבוד".

ברסלבסקי סיכמה את סיבת עזיבתה: "עזבתי את המעון כאשר לא היה לי כוח לסבול. בשביל הבן שלי המשכתי שנתיים, וגם בגלל שלא קיימו את ההבטחה להיות עובדת מדינה. אם הייתי מקבלת עובדת מדינה אולי הייתי מוכנה לסבול עוד קצת".

עורך דין אופיר שמשון, שמייצג את גנסיה אמר: ״אנחנו מקווים שהעדים יוכיחו שמדובר בשיטה ומעשים דומים של התעמרות חמורה מאת הגברת נתניהו. מדובר בדברים שצריך לא רק להוקיע אותם, אלא גם לעשות להם סוף אחד ולתמיד גם לתביעות הבזויות האלה, שהם תביעות השתקה וגם להעסקה פוגענית, במשרד ראש הממשלה. אנחנו בטוחים שבית המשפט ידחה את התביעה הבזויה הזו, וסוף סוף האמת תצא לאור כמו בהליכים אחרים".

סילבי גנסיה (צילום :מאיה כהן)

עוד אמר: "עצם העובדה שהתובעת נתניהו לא מגיעה לדיון אומר דרשני עד כמה היא מאמינה בהליך הזה, עד כמה היא עושה את ההליך הזה בתום לב או ממניעים פסולים של להפעיל לחץ בכדי שגנסיה ותיסוג מהליכים אחרים בהם היא תובעת נתניהו בגין העסקה פוגענית אנחנו משוכנעים שהעדות הזו לא רק תשפוך אור על דפוס העסקה פוגענית, אלא גם תסייע לעדה עצמה, להוציא את האמת שלה לאור".

לסיום, אמר: "גם בתביעה הזו התובעת הסכימה לחזור בה מהתביעה, ובלבד שלא יחייבו אותם בהוצאות, מאחר והבינה שהתביעה זו תביעת סרק, אנחנו כרגע למעשה מנהלים קרב מאסף רק בשאלת ההוצאות כי התביעה כבר די הובהר שהיא תביעת סרק, שלא נשענת על דבר, זולת רצון להפעיל לחץ על הנתבעת״.





Source link

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פלילים ומשפט

צילם נשים במלתחות החוף: כתב אישום יוגש נגד עובד שגרירות טורקיה

Published

on




ביום שני הקרוב יוגש כתב אישום נגד עומאר סאפא כוסי, עובד השגרירות הטורקית בתל אביב, החשוד בצילום נשים ונערות במלתחות חוף פרישמן בתל אביב. בית המשפט השלום בתל אביב החליט היום להאריך את מעצרו של החשוד עד יום שני כאשר התביעה הגישה נגדו הצהרת תובע על הכוונה להגשת כתב האישום.

החשוד, המתגורר במתחם השגרירות הטורקית, נעצר לאחר שהתגנב למלתחות בחוף פרישמן וניסה לכאורה לצלם בטלפון הנייד שלו נערה בת 13 ונשים נוספות מתפשטות בתאים סמוכים. הבנות שהבחינו בטלפון הנייד הזעיקו מיד את המשטרה, ובעקבות כך התקבלו לפחות שלוש תלונות נפרדות על האירוע החמור.

על פי פרוטוקול הדיון שהתקיים בבית המשפט, כוסי חשוד במספר עבירות חמורות: פגיעה בפרטיות על דרך צילום ברשות היחיד, מעשה מגונה באדם ופרסום תצלום משפיל. במהלך החקירה התברר כי החשוד “לא הכחיש שצילם את התמונות, אך מסר הצהרות לא סותרות”, כך אמר נציג המשטרה.

שגרירות טורקיה בתל אביב (צילום: יחצ)
שגרירות טורקיה בתל אביב (צילום: יחצ)

המקרה יוצר מתח דיפלומטי משמעותי בין ישראל לטורקיה. השלטונות הטורקיים ביקשו כי החשוד יוחזק במתחם השגרירות בתל אביב תחת מעמד דיפלומטי ויישאר תחת פיקוח הרשויות הטורקיות במהלך החקירה, אך הרשויות הישראליות דחו באופן רשמי את הבקשה הזאת ועל החשוד להישאר במעצר.

עורך דינו של החשוד, עו”ד קובי סודרי, ניסה לשכנע את בית המשפט לשחרר את מרשו למתחם השגרירות תחת השגחת עובדי השגרירות, תוך טענה כי מדובר באירוע יחיד שהתרחש במקום אחד ובמועד מסוים. עם זאת, השופטת החליטה להאריך את מעצרו בהתחשב בטיב העבירות, התשתית הראייתית ועילות המעצר שהציגה התביעה, לרבות מסוכנות ונטייה להימלטות.





Source link

Continue Reading

פלילים ומשפט

טרגדיה בגליל: קשישה בת 88 נהרגה בחצר ביתה מירי תועה

Published

on




לטיפה שאהין, קשישה בת 88 מעראבה, שילמה את המחיר במסגרת הסכסוכים בין עבריינים, שעה שנפצעה אנושות ובהמשך נקבע מותה לאחר שנפגעה מירי תועה – בעת שעמדה מחוץ לביתה בכפר. שאהין, האישה ה־15 במגזר שמצאה את מותה בנסיבות פליליות, היא גם הקורבן ה־130 של המגזר מאז תחילת שנת 2025.

סמוך לשעה 20:00 בערב, יצאה שאהין את ביתה ועמדה בחצר שמחוץ לבית, כשלפתע הגיחו אלמונים שפתחו בירי לעבר רכבים חונים ולעבר אחד הבתים הסמוכים. כדור תועה אחד, כך מאמינים במשטרה, הוא שפילח את גופה וגרם בסופו של דבר למותה. כוחות משטרה גדולים ממחוז צפון הגיעו לזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, שהרקע שלו הינו פלילי. במהלך הלילה, עצרה המשטרה שלושה חשודים.

מאוחר יותר הלילה, דווח למשטרה בתחנת עירון על אירוע ירי בכפר קרע, במהלכו נפצע תושב הכפר והוא פונה לבית החולים במצב קשה. אולם שם חלה התדרדרות במצבו, והצוות הרפואי קבע את מותו.

מדובר בקורבן ה־131 של המגזר הערבי מאז תחילת שנת 2025. שוטרי תחנת עירון הגיעו למקום מיד עם קבלת הדיווח במוקד 100 של המשטרה, והחלו באיסוף ממצאים מהזירה יחד עם חוקרי הזיהוי הפלילי. במקביל, גם כאן מתבצעות סריקות בניסיון לאתר חשודים במעשה.





Source link

Continue Reading

פלילים ומשפט

כל מה שניתן לספר על חקירת יוסף חדאד: נראה שלא מדובר בפליטת כדור

Published

on




אחרי ששוחרר אתמול (רביעי) בתום חקירה שנמשכה שעות ארוכות בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית, הגיע הבוקר (חמישי) יוסף חדאד, איש התקשורת המוכר כמסביר הלאומי בימים אלו, אל משרדי החקירות של מרחב איילון להשלמות חקירה.

למעריב נודע, כי חוקרי המשטרה הספיקו להוריד את מצלמות האבטחה ברחוב שבו התרחש האירוע, במהלכו נורתה יריה מנשקו של חדד, תוך כדי ויכוח עם אחר וכן מצלמות ממספר כלי רכב שהיו באזור בזמן האירוע. וזאת במטרה לעמת את חדד ואת "שותפו" לוויכוח האלים, מול התיעודים וכן מול גרסאותיהם עצמם. 

יוסף חדאד (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
יוסף חדאד (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)

בנוסף, במשטרה מתכוונים לעמת את חדאד, מול הממצאים שעלו מהחקירה וכן מול גרסתו מאתמול, לנוכח הממצאים החדשים. וזאת אחרי שהחקירה הראשונה הסתיימה סמוך לשעה 23:00 בלילה. גורמים במשטרה מציינים כי ברגע שבו בוצעה ירייה נראה כי לא מדובר בפליטת כדור, שכן קדמה לירייה כביכול שליפת האקדח מהנרתיק, מה שמצביע על כוונה.

מנגד, טוען חדאד בחקירתו כי חש מאוים לאור העובדה שהחשוד השני במעורבות בקטטה, הגיח לעברו אחרי שכבר חלף על פניו ורק לאחר שזיהה כי מדובר בו. 

חדד באמצעות פרקליטיו עורכי הדין אפרים דמרי וחובב דמרי, דבק בגרסתו לפיה בנסיבות התקופה שבה הוא סופג איומים יומיומיים על חייו מקרב קיצוניים בחברה הערבית האירוע בכביש ביפו, הוביל אותו , תחת סכנה ממשית לחייו, ולאחר שנהג הרכב שחלף על פניו וביצע פניית פרסה , שב לעברו ואז ניגש אליו וירק על הרכב תוך כדי גידופו והשמעת איומים לעברו, לשלוף את הנשק אז גם נפלט הכדור לדבריו,  ללא נפגעים. 

עורכי הדין אפרים וחובב דמרי ציינו הבוקר: "יוסף חדאד זומן להמשך חקירה לאחר שהותקף על ידי אזרח ערבי תושב יפו, רכוב על קטנוע שזיהה אותו בכביש, איים, קילל ותקף אותו, כך שחדאד חש בסכנה לחייו. ככל שהחקירה תתמשך האמת תתבהר ויוכח כי לא מדובר בוויכוח בכביש אלא באירוע לאומני לכל דבר".

עוד אמרו: "כמי שפועל רבות למען המדינה ומהווה קול ייחודי ואמיץ בחברה הערבית חדאד חווה איומים יומיומיים על חייו מקרב קיצונים בחברה הערבית שרואים בו בוגד ומשת"פ ומתירים את דמו. כך הותקף פעמים רבות בעבר, וזו הסיבה שהוא גם נושא עימו אקדח להגנה עצמית ברישיון למען ביטחונו האישי. יוסף חדאד מודה לכל התומכים הרבים שמחזקים אותו ומרעיפים עליו אהבה".





Source link

Continue Reading
Advertisement

כל העדכונים