"באתי בלילה, ישנתי עם אמא, בשלב מסוים, חנקתי אותה עם כרית. הבנתי שיש מצלמות בבית ורואים הכל אז התנהגתי כאילו אני מנסה לבצע בה פעולות החייאה, אלא שנתתי לה מים כדי שתיחנק והיא מתה". זה הסיפור שמסר למשטרה תושב מעלה לבונה בן 38 המעורער בנפשו וצורך סמים באופן קבוע במהלך תפנית משמעותית שהתפתחה בחקירת נסיבות מותה של אמו בת ה-70. מדובר בסיפור הזוי שבעטיו נעצר החשוד והוא שוהה עדיין במעצר למרות שפרקליטו, נציג הסניגוריה הציבורית, טוען שההודאה ברצח נגבתה ממנו כשהוא לא בהכרה מלאה.
בשלישי שעבר סמוך לשעה 06:30 בבוקר חייג החשוד למשטרה ודיווח על מותה של אמו בדירתה. עם הגעת צוותים של מד"א לדירה החשוד הסתגר בתוכה, התעמת עם הכוחות וסירב לאפשר להם להיכנס לדירה. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו את החשוד והוא נלקח לחקירה. במקביל בדיקות שנערכו וניתוח גופתה של המנוחה לא העלו אינדיקציות לאירוע פלילי ובסיום חקירתו החשוד שוחרר ממעצר והגופה שוחררה לקבורה.
מכור לסמים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
ארבעה ימים לאחר מכן, במוצאי שבת האחרון, חייג אביו של החשוד למשטרה ודיווח כי בנו במהלך התקף אמוק ותקף כלב. שוטרים שיצאו לזירה עצרו את החשוד. במהלך שהותו בתחנת המשטרה שוחח הבלש עם החשוד וזה טען בפניו באופן מפתיע כי הוא רצח את אמו. החשוד סיפר לו על מצלמות שהותקנו על ידי אחרים בבית המשפחה וקולות שאמרו לו שרק הוא או אמו יוכלו לחיות ולכן בחר להרוג אותה. החשוד סיפר לכאורה בפרטים כיצד גרם למותה של האם והבלש שהבין כי בפניו הודאה על רצח, שיתף בפרטים את מפקד היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מרחב שומרון במחוז ש"י במשטרה וזה הנחה לעצור את החשוד ולחקור אותו תוך גביית גרסה מלאה.
"בחקירתו המאוחרת החשוד מסר גרסה מטרידה בה הודה לכאורה במעורבות במות אמו, לרבות תיאורים מפורטים של אופן גרימת המוות" אמר למעריב גורם במשטרה ומציין כי בעקבות ההתפתחות המפתיעה הוא נעצר ומעצרו הוארך. חשוב לציין , כי למרות שממצאי נתיחת הגופה לפיהם לא היו סימנים של חניקה וכן לא נקבע כי היא נחנקה משתיית מים, הוחלט להותירו במעצר ולבחון ברצינות את גרסתו.
מחר (שלישי) ייפגש מפקד היל"פ עם פרקליטת המחוז, יניח בפניה את חומרי החקירה ויבקש לקבל ממנה הנחיה כיצד לפעול בעניינו והאם לשחררו ממעצר בנסיבות האמורות או שמא להמשיך בהליך לצד הגשת כתב אישום בעניינו. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי האם שסבלה מבעיות רפואיות צרכה גם היא סמים ולכן במשטרה מבקשים לחקור לעומק את נסיבות מותה.
ביום שני הקרוב יוגש כתב אישום נגד עומאר סאפא כוסי, עובד השגרירות הטורקית בתל אביב, החשוד בצילום נשים ונערות במלתחות חוף פרישמן בתל אביב. בית המשפט השלום בתל אביב החליט היום להאריך את מעצרו של החשוד עד יום שני כאשר התביעה הגישה נגדו הצהרת תובע על הכוונה להגשת כתב האישום.
החשוד, המתגורר במתחם השגרירות הטורקית, נעצר לאחר שהתגנב למלתחות בחוף פרישמן וניסה לכאורה לצלם בטלפון הנייד שלו נערה בת 13 ונשים נוספות מתפשטות בתאים סמוכים. הבנות שהבחינו בטלפון הנייד הזעיקו מיד את המשטרה, ובעקבות כך התקבלו לפחות שלוש תלונות נפרדות על האירוע החמור.
על פי פרוטוקול הדיון שהתקיים בבית המשפט, כוסי חשוד במספר עבירות חמורות: פגיעה בפרטיות על דרך צילום ברשות היחיד, מעשה מגונה באדם ופרסום תצלום משפיל. במהלך החקירה התברר כי החשוד “לא הכחיש שצילם את התמונות, אך מסר הצהרות לא סותרות”, כך אמר נציג המשטרה.
שגרירות טורקיה בתל אביב (צילום: יחצ)
המקרה יוצר מתח דיפלומטי משמעותי בין ישראל לטורקיה. השלטונות הטורקיים ביקשו כי החשוד יוחזק במתחם השגרירות בתל אביב תחת מעמד דיפלומטי ויישאר תחת פיקוח הרשויות הטורקיות במהלך החקירה, אך הרשויות הישראליות דחו באופן רשמי את הבקשה הזאת ועל החשוד להישאר במעצר.
עורך דינו של החשוד, עו”ד קובי סודרי, ניסה לשכנע את בית המשפט לשחרר את מרשו למתחם השגרירות תחת השגחת עובדי השגרירות, תוך טענה כי מדובר באירוע יחיד שהתרחש במקום אחד ובמועד מסוים. עם זאת, השופטת החליטה להאריך את מעצרו בהתחשב בטיב העבירות, התשתית הראייתית ועילות המעצר שהציגה התביעה, לרבות מסוכנות ונטייה להימלטות.
לטיפה שאהין, קשישה בת 88 מעראבה, שילמה את המחיר במסגרת הסכסוכים בין עבריינים, שעה שנפצעה אנושות ובהמשך נקבע מותה לאחר שנפגעה מירי תועה – בעת שעמדה מחוץ לביתה בכפר. שאהין, האישה ה־15 במגזר שמצאה את מותה בנסיבות פליליות, היא גם הקורבן ה־130 של המגזר מאז תחילת שנת 2025.
סמוך לשעה 20:00 בערב, יצאה שאהין את ביתה ועמדה בחצר שמחוץ לבית, כשלפתע הגיחו אלמונים שפתחו בירי לעבר רכבים חונים ולעבר אחד הבתים הסמוכים. כדור תועה אחד, כך מאמינים במשטרה, הוא שפילח את גופה וגרם בסופו של דבר למותה. כוחות משטרה גדולים ממחוז צפון הגיעו לזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, שהרקע שלו הינו פלילי. במהלך הלילה, עצרה המשטרה שלושה חשודים.
מאוחר יותר הלילה, דווח למשטרה בתחנת עירון על אירוע ירי בכפר קרע, במהלכו נפצע תושב הכפר והוא פונה לבית החולים במצב קשה. אולם שם חלה התדרדרות במצבו, והצוות הרפואי קבע את מותו.
מדובר בקורבן ה־131 של המגזר הערבי מאז תחילת שנת 2025. שוטרי תחנת עירון הגיעו למקום מיד עם קבלת הדיווח במוקד 100 של המשטרה, והחלו באיסוף ממצאים מהזירה יחד עם חוקרי הזיהוי הפלילי. במקביל, גם כאן מתבצעות סריקות בניסיון לאתר חשודים במעשה.
אחרי ששוחרר אתמול (רביעי) בתום חקירה שנמשכה שעות ארוכות בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית, הגיע הבוקר (חמישי) יוסף חדאד, איש התקשורת המוכר כמסביר הלאומי בימים אלו, אל משרדי החקירות של מרחב איילון להשלמות חקירה.
למעריב נודע, כי חוקרי המשטרה הספיקו להוריד את מצלמות האבטחה ברחוב שבו התרחש האירוע, במהלכו נורתה יריה מנשקו של חדד, תוך כדי ויכוח עם אחר וכן מצלמות ממספר כלי רכב שהיו באזור בזמן האירוע. וזאת במטרה לעמת את חדד ואת "שותפו" לוויכוח האלים, מול התיעודים וכן מול גרסאותיהם עצמם.
יוסף חדאד (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
בנוסף, במשטרה מתכוונים לעמת את חדאד, מול הממצאים שעלו מהחקירה וכן מול גרסתו מאתמול, לנוכח הממצאים החדשים. וזאת אחרי שהחקירה הראשונה הסתיימה סמוך לשעה 23:00 בלילה. גורמים במשטרה מציינים כי ברגע שבו בוצעה ירייה נראה כי לא מדובר בפליטת כדור, שכן קדמה לירייה כביכול שליפת האקדח מהנרתיק, מה שמצביע על כוונה.
מנגד, טוען חדאד בחקירתו כי חש מאוים לאור העובדה שהחשוד השני במעורבות בקטטה, הגיח לעברו אחרי שכבר חלף על פניו ורק לאחר שזיהה כי מדובר בו.
חדד באמצעות פרקליטיו עורכי הדין אפרים דמרי וחובב דמרי, דבק בגרסתו לפיה בנסיבות התקופה שבה הוא סופג איומים יומיומיים על חייו מקרב קיצוניים בחברה הערבית האירוע בכביש ביפו, הוביל אותו , תחת סכנה ממשית לחייו, ולאחר שנהג הרכב שחלף על פניו וביצע פניית פרסה , שב לעברו ואז ניגש אליו וירק על הרכב תוך כדי גידופו והשמעת איומים לעברו, לשלוף את הנשק אז גם נפלט הכדור לדבריו, ללא נפגעים.
עורכי הדין אפרים וחובב דמרי ציינו הבוקר: "יוסף חדאד זומן להמשך חקירה לאחר שהותקף על ידי אזרח ערבי תושב יפו, רכוב על קטנוע שזיהה אותו בכביש, איים, קילל ותקף אותו, כך שחדאד חש בסכנה לחייו. ככל שהחקירה תתמשך האמת תתבהר ויוכח כי לא מדובר בוויכוח בכביש אלא באירוע לאומני לכל דבר".
עוד אמרו: "כמי שפועל רבות למען המדינה ומהווה קול ייחודי ואמיץ בחברה הערבית חדאד חווה איומים יומיומיים על חייו מקרב קיצונים בחברה הערבית שרואים בו בוגד ומשת"פ ומתירים את דמו. כך הותקף פעמים רבות בעבר, וזו הסיבה שהוא גם נושא עימו אקדח להגנה עצמית ברישיון למען ביטחונו האישי. יוסף חדאד מודה לכל התומכים הרבים שמחזקים אותו ומרעיפים עליו אהבה".